• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gummi är gummi och jag tycker bäst om curved sådant. Tycker att gummi ger en lite sportigare look. Lite allergisk mot raka avslut på gummi, särskilt för Tudor som envisas med att ha hålen så långt ut på lugsen.
Instämmer, raka avslut ser inte super bra ut. Antar att det är typ Vanguards som är de bästa? är det någon som har erfarenhet från Rubber B? De verkar iaf ta en häftig slant, men den gröna var riktigt snygg på BB58 OG.

Senast ändrad:
Instämmer, raka avslut ser inte super bra ut. Antar att det är typ Vanguards som är de bästa? är det någon som har erfarenhet från Rubber B? De verkar iaf ta en häftig slant, men den gröna var riktigt snygg på BB58 OG.
Har svårt att se att RubberB skulle vara dubbelt så bra. Har gummi från Vanguard men även andra tillverkare och det finns inget att klaga på hos någon av dem.
Det bör dyka upp andra tillverkare som gör curved gummin till BB58 då det finns massor som passar till "vanliga" BB...

Har svårt att se att RubberB skulle vara dubbelt så bra. Har gummi från Vanguard men även andra tillverkare och det finns inget att klaga på hos någon av dem.
Det bör dyka upp andra tillverkare som gör curved gummin till BB58 då det finns massor som passar till "vanliga" BB...
Jag har bara testat mitt från Vanguard och ett från Barton som jag har på min Orient. Största skillnaden är ju helt klart ”integreringen” vs. raka ändar. Båda två är superbekväma och känns typ lika bra. Barton har ju t.ex. en liten ”kloss” som låser änden i sista keepern, och snabbkoppling på stiften, men kostar ju en spottstyver i jämförelse. Antar att det höga priset på Rubber B m.fl. handlar om att de bara funkar till en viss klockmodell.

Jag har bara testat mitt från Vanguard och ett från Barton som jag har på min Orient. Största skillnaden är ju helt klart ”integreringen” vs. raka ändar. Båda två är superbekväma och känns typ lika bra. Barton har ju t.ex. en liten ”kloss” som låser änden i sista keepern, och snabbkoppling på stiften, men kostar ju en spottstyver i jämförelse. Antar att det höga priset på Rubber B m.fl. handlar om att de bara funkar till en viss klockmodell.
Produktutbudet mellan Vanguard, RubberB och Everest är snarlikt så priserna reflekterar nog mer marknadsföringskostnader (höga hos R och E) och till viss del vad för sorts gummi det är

Produktutbudet mellan Vanguard, RubberB och Everest är snarlikt så priserna reflekterar nog mer marknadsföringskostnader (höga hos R och E) och till viss del vad för sorts gummi det är
Ja, dem emellan är det säkert en stor del, plus att de väl också tillverkas i Schweiz (inte V dock). Jag tänkte mest på glappet mellan V och andra tillverkare som håller lägre priser, för glappet är ju ändå ganska stort.

Ja, dem emellan är det säkert en stor del, plus att de väl också tillverkas i Schweiz (inte V dock). Jag tänkte mest på glappet mellan V och andra tillverkare som håller lägre priser, för glappet är ju ändå ganska stort.
Jag sätter två kategorier: de som gör curved ends och de som inte gör det.
De som inte gör curved ends gör mao band som passar alla som har 20, 22, 24, etc mellan luggarna.

Mellan Vanguard och andra tillverkare så tycker jag att O2straps gör bättre kvalité än Vanguard. Har dock bara första generation av Vanguard att recensera så ska bli intressant att få deras senaste generation.

Två Tudor subs. Både kommer ut till försäljning inom kort. Tudor 79090 (92), endast klocka och Tudor 79190 (97) full set opolerad med länk (ej på bild). Skicka ett meddelande om ni är intresserad. Dessa är ju inte ute till försäljning så ofta.

IMG_1134.jpg
IMG_0211.JPG
Vad ligger dessa på i pris numera?

Tillbaka
Topp