• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svart eller blå? Blå eller svart? Har velat fram och tillbaka. Efter en grymt smidig affär med @erow landade äntligen denna.

Och jäklar så bra den är!
IMG_20210526_190331.jpg

Tycker den kompletterar min 36a till en fin BB-duo 😁
Röd såklart 😉

Här är mina intryck efter en veckas romans med Tudor North Flag :)
(OBS) Endast intryck från en lekman och ingen recension.
Finns så mycket bra recensioner på nätet så tänker inte ens försöka.
För mer tekniska detaljer, googla :)
Bild.jpeg

Jag har genom åren kollat på den här till och från men har aldrig kommit för mig att prova. Främst för att den inte har funnits hos AD när jag varit där och fram tills nyligen hade jag endast sett den på bild.
När jag såg den i skyltfönstret trodde jag först att det var en pre-owned och blev glad för det men blev överlycklig när säljaren talade om att dom precis fått in två nya. Kul då denna modell numera är discontinued.

Jag får intrycket från handlarna att North Flag är lite bortglömd av kunderna och att det aldrig blev någon hit.
Det här verkar vara Tudors fula ankunge som endast en förälder kan älska. Lite det som gör den än mer attraktiv i mina ögon och the base of its appeal.
Bild_1.jpeg

Robust och fulsnygg är det första som kommer i tanken när jag ser North Flag med sin borstade boett och länk.
Den är till för att användas fullt ut och gör rätt för uttrycket Born To Dare.
Det är nästan så jag skulle vilja snabbspola framåt för att se hur den ser ut efter en längre tids användande.
Bild_2.jpeg

Jag tycker den känns enormt välbyggd och hela klockan andas kvalite.
Jag älskar den gula power reserve mätaren och dom gula detaljinslagen på index och sekundvisare.
Den keramiska ringen runt bezeln ger också ett lite annorlunda intryck.

Den integrerade länken sitter bekvämt och gör åtminstone för mig att klockan håller sig på plats ovanför djävulsknölen.
Dvs den far inte fram och tillbaka som andra klockor jag haft vilket är välkommet.
Är glad också att jag slapp göra ett extra microjusteringshål och att den satt som ett smäck ändå.

Storleken på 40mm skulle normalt avskräcka mig då jag ofta föredrar en mindre diameter men jag tycker den bärs kanon.
Bild_3.jpeg

Tidsmätningen ligger på -2 sek dygnet vilket känns stabilt.

Lumen är helt ok tycker jag.
Bild_4.jpeg

Open caseback känns väl som att jag skulle kunna vara utan men det är inget som stör. Antar att Tudor ville visa upp sitt första inhouse urverk för sina fans.
Bild_5.jpeg

En nackdel är att det övriga i klocklådan känns lite tråkigt och tillrättalagt just nu i jämförelse.
Min sambo sa här under middagen, är den där ny ? Den var en udda fågel men jag gillar dom gula inslagen.
Så summa summarum så är jag mer än glad för denna fulsnygga pjäs :)
Bild_6.jpeg

Korta specifikationer:
Refnr: M91210N-0001
Urverk: Tudor in-house caliber MT5621
COSC Certifierad
Gångreserv 70 timmar
28,800 beats/hour (4Hz)
Diameter: 40mm
Höjd: 13,4mm
Vattentålig: 100m

En nackdel är att det övriga i klocklådan känns lite tråkigt och tillrättalagt just nu i jämförelse.
Min sambo sa här under middagen, är den där ny ? Den var en udda fågel men jag gillar dom gula inslagen.

Bar min NF på en date för längesedan, den uppmärksammades men lite oklart om den uppskattades. Vi avslutade kvällen artigt och sågs aldrig mer.
Kan man ge NF skulden för det? 😁

Den går på 10 000, svettigt dyrt att köpa separat.
Japp bästa värdet är att alltid köpa på länk även om priset på en rem/läder kan locka.

Svart eller blå? Blå eller svart? Har velat fram och tillbaka. Efter en grymt smidig affär med @erow landade äntligen denna
Grattis! Den svarta vinner i längden imo. Och grym kombo.

Jag får intrycket från handlarna att North Flag är lite bortglömd av kunderna och att det aldrig blev någon hit.
Grym recension och kul att du gillar den. Har alltid varit sådär till den men när TGN slog ett slag för den i Tudor avsnittet blev den ändå rätt intressant. Skönt komplement till din 36:a.

Japp bästa värdet är att alltid köpa på länk även om priset på en rem/läder kan locka.

Grattis! Den svarta vinner i längden imo. Och grym kombo.

Grym recension och kul att du gillar den. Har alltid varit sådär till den men när TGN slog ett slag för den i Tudor avsnittet blev den ändå rätt intressant. Skönt komplement till din 36:a.
Tackar ödmjukast för det. Ja den överraskade mig totalt kan man säga.
Kan med viss säkerhet säga att det ej hade blivit något köp om jag inte hade provat den först. Känslan vann över förnuftet :)

Gick ett infall att titta på mina klocklådor och fick fram tudorns. Fantastiskt vacker blanksvart :)

I lådan ligger det här, orört i en påse. Är det original? Använder folk någonsin detta? Jag ska testa, men det känns inte så skönt vid beröring. Hålen är lite vassa 😐

IMG_20210526_170926.jpg
Det är original och kom med bb tidigare.
fint som snus är det också, det ger med sig och blir mjukare.
kolla in den här videon som visar fabriken

Det är original och kom med bb tidigare.
fint som snus är det också, det ger med sig och blir mjukare.
kolla in den här videon som visar fabriken
Direkt ur påsen var det ingen hit är jag rädd, men jag får väl ge det en chans! Snyggt var det, tycker jag, om än lite trist med helsvart.

Jag har halvt om halvt lovat mig själv att alltid ha armband man kan bada med när klockan är avsedd för det. Funkar det med detta tro, eller fördärvar man det helt?

Direkt ur påsen var det ingen hit är jag rädd, men jag får väl ge det en chans! Snyggt var det, tycker jag, om än lite trist med helsvart.

Jag har halvt om halvt lovat mig själv att alltid ha armband man kan bada med när klockan är avsedd för det. Funkar det med detta tro, eller fördärvar man det helt?
Det funkar fint att bada med men kan vara lite blött efteråt. Länken torkar fortare.

Svart eller blå? Blå eller svart? Har velat fram och tillbaka. Efter en grymt smidig affär med @erow landade äntligen denna.

Och jäklar så bra den är!
IMG_20210526_190331.jpg

Tycker den kompletterar min 36a till en fin BB-duo 😁
F5D1732D-0F28-40E4-B6A1-045FA88F244C.jpeg

Tror du kommer bli mycket nöjd, tvekade själv mellan svart och blå, men upplever den svarta mer mångsidig och enkel att kombinera med olika band.

Kör mitt sommartid och tycker det fungerar mycket bra, även vid bad.

Gick ett infall att titta på mina klocklådor och fick fram tudorns. Fantastiskt vacker blanksvart :)

I lådan ligger det här, orört i en påse. Är det original? Använder folk någonsin detta? Jag ska testa, men det känns inte så skönt vid beröring. Hålen är lite vassa 😐

IMG_20210526_170926.jpg
Spännet ser original ut! Jag fick med ett camoband till min bb36 med likadant spänne 2018.

Här är mina intryck efter en veckas romans med Tudor North Flag :)
(OBS) Endast intryck från en lekman och ingen recension.
Finns så mycket bra recensioner på nätet så tänker inte ens försöka.
För mer tekniska detaljer, googla :)
Bild.jpeg

Jag har genom åren kollat på den här till och från men har aldrig kommit för mig att prova. Främst för att den inte har funnits hos AD när jag varit där och fram tills nyligen hade jag endast sett den på bild.
När jag såg den i skyltfönstret trodde jag först att det var en pre-owned och blev glad för det men blev överlycklig när säljaren talade om att dom precis fått in två nya. Kul då denna modell numera är discontinued.

Det här verkar vara Tudors fula ankunge som endast en förälder kan älska. Lite det som gör den än mer attraktiv i mina ögon och the base of its appeal.
Bild_1.jpeg

Robust och fulsnygg är det första som kommer i tanken när jag ser North Flag med sin borstade boett och länk.
Den är till för att användas fullt ut och gör rätt för uttrycket Born To Dare.
Det är nästan så jag skulle vilja snabbspola framåt för att se hur den ser ut efter en längre tids användande.
Bild_2.jpeg

Jag tycker den känns enormt välbyggd och hela klockan andas kvalite.
Jag älskar den gula power reserve mätaren och dom gula detaljinslagen på index och sekundvisare.
Den keramiska ringen runt bezeln ger också ett lite annorlunda intryck.

Den integrerade länken sitter bekvämt och gör åtminstone för mig att klockan håller sig på plats ovanför djävulsknölen.
Dvs den far inte fram och tillbaka som andra klockor jag haft vilket är välkommet.
Är glad också att jag slapp göra ett extra microjusteringshål och att den satt som ett smäck ändå.

Storleken på 40mm skulle normalt avskräcka mig då jag ofta föredrar en mindre diameter men jag tycker den bärs kanon.
Bild_3.jpeg

Tidsmätningen ligger på -2 sek dygnet vilket känns stabilt.

Lumen är helt ok tycker jag.
Bild_4.jpeg

Open caseback känns väl som att jag skulle kunna vara utan men det är inget som stör. Antar att Tudor ville visa upp sitt första inhouse urverk för sina fans.
Bild_5.jpeg

Bild_6.jpeg

Korta specifikationer:
Refnr: M91210N-0001
Urverk: Tudor in-house caliber MT5621
COSC Certifierad
Gångreserv 70 timmar
28,800 beats/hour (4Hz)
Diameter: 40mm
Höjd: 13,4mm
Vattentålig: 100m
Trevlig info!

Har en fundering. Sitter på en Tudor Black Bay Blue ETA versionen, köpt på Rob Engström 2016 av mig själv. Knappt använd (legat i lådan) och funderar på att studsa den. Vad är andrahandsvärdet på den?

Har en fundering. Sitter på en Tudor Black Bay Blue ETA versionen, köpt på Rob Engström 2016 av mig själv. Knappt använd (legat i lådan) och funderar på att studsa den. Vad är andrahandsvärdet på den?
Ligger dom inte någonstans runt 22-26 000 cirka på begmarknaden med länk och fullset beroende skick såklart ? Rätta mig gärna om jag har fel någon :).

Tillbaka
Topp