• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testat Nato för första gången idag. Trevligt färgspel men jag gick raskt över till lädret igen. Hann åtminstone med att knäppa en bild:)

20210614_154525.jpg
Diggade verkligen hur BB 79010sg såg ut med nato! ruggit jävla bra faktiskt.

Klart mycket bättre än guld och silver-släppen från i år, fast den är i större storleken. Men helt ärligt det där är en klocka som skriker efter en länk, eller nån modern gummi/silikon lösning. På läder och tygremmar kommer den alltid se ut som nån halvkackig nödlösning, Ferrari med 15 tums vinterdäck på stålfälg.
Den kommer väl på gummi också? :) (som på bilden du citerar)

Nej, det är nån tramslösning med gummi som ser ut som läder eller läder som ser ut som gummi. Skulle vara något som såg ut som 2000-tal, a'la Pelagos, RubberB eller ROO, inte som "random stronk jag pillat dit för att få lite variation från den tillhörande länken".

Tudor börjar bli nya Seiko, Marabou och Ramlösa. Stor utbud.
Upplever lite samma men.... jag ser mer att Rolex (Hans Wildorf foundation) använder Tudor som bombhund och testar lite olika koncept. Att gå på enbart volymförsäljning är knappast ekonomiskt försvarbart om man inte vill köra märket i botten. Tror att vi kommer att se en del modeller försvinna på sikt.

Upplever lite samma men.... jag ser mer att Rolex (Hans Wildorf foundation) använder Tudor som bombhund och testar lite olika koncept. Att gå på enbart volymförsäljning är knappast ekonomiskt försvarbart om man inte vill köra märket i botten. Tror att vi kommer att se en del modeller försvinna på sikt.

Jag kan också tycka att det är lite kul med fler modeller i mindre upplagor. Nu vet jag ju inte hur liten upplaga vissa av klockorna har, om de ens har en limitering. Men poängen är densamma. Dels ökar ha-begäret och köpsuget när de väl gör något som träffar mitt i (min egen) prick. Och dels ökar spridningen för varumärket vilket de, vad jag antar, eftersträvar.

Jag kan också tycka att det är lite kul med fler modeller i mindre upplagor. Nu vet jag ju inte hur liten upplaga vissa av klockorna har, om de ens har en limitering. Men poängen är densamma. Dels ökar ha-begäret och köpsuget när de väl gör något som träffar mitt i (min egen) prick. Och dels ökar spridningen för varumärket vilket de, vad jag antar, eftersträvar.
Ja exakt, Tudor har ju en historik av att vara lite "wild and crazy" även om det kanske gick lite långt sist. Men med en hyfsat bra strategi finns det ju alla möjligheter i världen att vissa modeller blir åtråvärda objekt alternativt stärker brandingen i längden. Ett märke som varit framgångsirka där är ju Omega som under 70-talet gick loss lite. Även om de inte är värda multum idag så stärker det (imo) identiteten hos Omega.

Några dagar med tygarmbandet till handlingarna och jag gillar det, mot alla odds. Däremot är det fortfarande lite skavigt runt hålen, något jag gärna vill ska försvinna.

Det är det första amrbandet i mitt liv jag kunnat bära ganska tajt. Jag har alltid mina armband lite löst annars, men detta känns liksom som gjort för att dra åt lite utan att det blir obekvämt. Inga märken, ingen känsla av att jag inte får blod till fingrarna, ingenting 👍

IMG_20210616_180851.jpg

Tudor tråden och lite annat Rolex relaterat är bland det jag följer mest återkommande. Ogillar att behöva scrolla för att bevaka en del av dem (IOM att uppdaterings/notis funktionen inte alltid fungerar). Om ni upplever samma problem så finns det ett förslag på en separat Rolex del (likt Panerai) så kommentera gärna på den tråden så kanske det kan gå att få till! Tillsammans är vi starka! Fight the power ✊😎 Ursäkta OT

Hej,
Scrolla Instagram precis och såg en Royal i blå 41mm som jag blev väldigt sugen på. Den poppa väldigt fint i solen :)

Hur ser väntetiden ut på en ny sådan?

Tillbaka
Topp