• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back

Vacheron
2-Faktor
Första äldre chronograph som jag sett med en unik tavla. Finns inget i annonsen som avslöjar vad det är för symboler och vad ’XV’ betyder men ändå snyggt med lite unika detaljer
5FE6365F-86D4-44EB-A0A4-D08F7EF25998.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Första äldre chronograph som jag sett med en unik tavla. Finns inget i annonsen som avslöjar vad det är för symboler och vad ’XV’ betyder men ändå snyggt med lite unika detaljer
5FE6365F-86D4-44EB-A0A4-D08F7EF25998.jpeg
Står att länken är aftermarket på den men ändå är det Tudor logga på låset. Gör mig lite orolig i alla fall om detaljerna på tavlan är gjorda från fabrik eller i efterhand. Står bara att tavlan personifierats eller vad rätt ord är för det på svenska
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ah, snyggt!
Har också BB58:an och måste säga att den länken väckte stort ha-begär!
9k är ju mycket pengar för en länk, men den är samtidigt sjukt bra.
Kanske man kan komma runt det genom att köpa en ranger på länk och köpa till nato - och sen sälja rangern på nato för att behålla länken.. :angel:
Var lite min tanke också. Natot kostar dock 2100kr. Frågan är hur pass lättsåld rangern är på nato? 🤔 Vad skulle man kunna begära, typ 20? Då blir det dyrare än att försöka köpa löst, 30,5+2,1-20=12,6kSEK för länk.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Du får ju köpa en beggad ranger dock!
Har tänkt i dem banorna med. Risken är att man fastnar för Rangern och att den blir kvar. Men även om man hittar en beg för ex. 27k. 27+2,1-20=9,1. Man ”sparar” drygt 1k (om man lyckas få rangern såld). Ska det vara värt så måste man både köpa och sälja till ett bra pris. Har dock inte helt avfärdat det alternativet 🤔 Någon som är intresserad av en ranger på nato? Pma isf :p eller vad tror vi om beg.pris för Rangern på nato? Mer än 20k?
 
Senast ändrad:

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Har tänkt i dem banorna med. Risken är att man fastnar för Rangern och att den blir kvar. Men även om man hittar en beg för ex. 27k. 27+2,1-20=9,1. Man ”sparar” drygt 1k (om man lyckas få rangern såld). Ska det vara värt så måste man både köpa och sälja till ett bra pris. Har dock inte helt avfärdat det alternativet 🤔 Någon som är intresserad av en ranger på nato? Pma isf :p eller vad tror vi om beg.pris för Rangern på nato? Mer än 20k?
Svårt att se att den kommer gå för över 20 tyvärr. Nej, denna vägen känns jävligt snårig, nog betydligt mindre smärtsamt att hosta upp en tusenlapp extra.
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Var lite min tanke också. Natot kostar dock 2100kr. Frågan är hur pass lättsåld rangern är på nato? 🤔 Vad skulle man kunna begära, typ 20? Då blir det dyrare än att försöka köpa löst, 30,5+2,1-20=12,6kSEK för länk.
Ah fasen, det kanske inte blir så ekonomiskt.. :facepalm:
Har ju gått någon här på KS för 25k på nato, men hur lätt det är att sälja är ju en annan femma. Blir kanske mest krångel och inte mkt billigare i slutändan!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Måste medge att jag stör mig lite att låset på p39 är sylvasst. Hur tänkte man där egentligen? Ska jag behöva ta fram filen?
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor

Menar nog, inte sämre än föregående post :)
Exakt :) P39 är grym, den tävlar just nu med BB58an och vinner de flesta dagar, ett bra betyg 🙏
Måste medge att jag stör mig lite att låset på p39 är sylvasst. Hur tänkte man där egentligen? Ska jag behöva ta fram filen?
Jag har inte stuckit mig alls, har testat 3st så låter som att ditt X är bråkigt.
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
För tre veckor sedan ställde jag mig i kö på en BB58 Harrods Edition och säljaren sa att väntetiden var cirka ett halvår, men igår fick jag mail om att jag kunde hämta den, så kön verkar vara rätt kort i praktiken. Säkert många som backar från sina beställningar i dessa tider. Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta den på plats eller skicka ett ombud så jag tackade nej. Förstod det även som att man inte längre får dra av momsen på den, men ändå ska betala svensk moms när man tar in den hit. Kostar 3099 GBP så cirka 40 000 SEK. Sen 25% moms på det (antar jag, rätta mig gärna om jag har fel), vilket gör att den landar på 50 000 SEK. Plus kostnaden för att flyga dit och hämta den. Jag gillar verkligen den gröna färgen men känns lite väl dyrt jämfört med någon av de andra modellerna.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
För tre veckor sedan ställde jag mig i kö på en BB58 Harrods Edition och säljaren sa att väntetiden var cirka ett halvår, men igår fick jag mail om att jag kunde hämta den, så kön verkar vara rätt kort i praktiken. Säkert många som backar från sina beställningar i dessa tider. Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta den på plats eller skicka ett ombud så jag tackade nej. Förstod det även som att man inte längre får dra av momsen på den, men ändå ska betala svensk moms när man tar in den hit. Kostar 3099 GBP så cirka 40 000 SEK. Sen 25% moms på det (antar jag, rätta mig gärna om jag har fel), vilket gör att den landar på 50 000 SEK. Plus kostnaden för att flyga dit och hämta den. Jag gillar verkligen den gröna färgen men känns lite väl dyrt jämfört med någon av de andra modellerna.
Tråkigt att du inte kunde hämta den. Hur ställde du dig i kö, fysiskt på plats? Varför skulle man inte kunna dra av momsen? Borde inte vara några problem då du ska införtulla/momsa när du kommer till Sverige.

Edit: du har rätt, det verkar som om UK tagit bort möjligheten till taxfree (är dock uppe för diskussion på nytt). Man kan köpa varan fysiskt i butiken och be dem skicka till hemadressen. Då ska de dra av momsen. Det verkar dock inte fungera om man tar med sig varan i väskan. Generellt gäller att man betalar moms endast 1 ggn. Frågan är om man isf även måste betala moms i Sverige? Jag hade nog kontaktat tullverket och kollat.
 
Senast ändrad:
För tre veckor sedan ställde jag mig i kö på en BB58 Harrods Edition och säljaren sa att väntetiden var cirka ett halvår, men igår fick jag mail om att jag kunde hämta den, så kön verkar vara rätt kort i praktiken. Säkert många som backar från sina beställningar i dessa tider. Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta den på plats eller skicka ett ombud så jag tackade nej. Förstod det även som att man inte längre får dra av momsen på den, men ändå ska betala svensk moms när man tar in den hit. Kostar 3099 GBP så cirka 40 000 SEK. Sen 25% moms på det (antar jag, rätta mig gärna om jag har fel), vilket gör att den landar på 50 000 SEK. Plus kostnaden för att flyga dit och hämta den. Jag gillar verkligen den gröna färgen men känns lite väl dyrt jämfört med någon av de andra modellerna.
Känns absolut som att väntetiden inte är så lång. Har blivit erbjuden en svart bb58 två gånger under loppet av 7veckor. Så väntetiden på 6mån de pratade om stämmer ju verkligen inte.
Kan nämna att jag har noll historik i butiken.
 
Topp