SåklartAntar att det föll på min röst?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SåklartAntar att det föll på min röst?![]()
BB36 nummer 17 eller.?
Nä men tvåsiffrigt börjar vi nog närma ossBB36 nummer 17 eller.?
Helt rätt val. Grattis!
Den är 36?Nä men tvåsiffrigt börjar vi nog närma oss
Hade exakt denna ref förra sommaren men sålde den till en vän i ett svagt ögonblick.
Men nu kör vi igen![]()
![]()
Yes den är 36Den är 36?
Attans så snygg! Grattis!Yes den är 36
Agree. Känns lite som en underdog som kom i skuggan av alla andra bra Tudor släpp senaste åren.Attans så snygg! Grattis!
Och rätt val, säger jag.![]()
Grym! Skicka ett pm vid nästa svaga ögonblickNä men tvåsiffrigt börjar vi nog närma oss
Hade exakt denna ref förra sommaren men sålde den till en vän i ett svagt ögonblick.
Men nu kör vi igen![]()
![]()
P39 är riktigt fin, men jag tror claspen från Ranger länken är mer proportionerlig och inte lika stor som för Pelagosen.![]()
Sen jag skaffade BB58an med ranger länken har jag verkligen känt att denna kommer vara en keeper. Den är verkligen outstanding med följsamma oyster och t-fit.
Sen börjar man som vanligt få idéer om att det kanske vore kul att testa byta mot en P39 istället. Nu får jag inte ur idén ur skallen. Är jag galen eller hur skulle ni tänkt?!
Det är den enda jag känner till.Halvlänk till BB 54an, är det Unclestraps till 58an som är bäst eller finns det fler alternativ?
Har en som jag kommer lägga ut till försäljning snart, väntar bara på en annan leverans från Uncle.Halvlänk till BB 54an, är det Unclestraps till 58an som är bäst eller finns det fler alternativ?
Det fixar dem på garantin.![]()
Jag har upptäckt något som ser ut som dammkorn på undersidan av kristallen på min BB 58 GMT som inte ens är ett år gammalDet är lite svårt att fånga på bild men i verkligheten ser man tydligt att den via pricken sitter antingen under eller i kristallen, tittar man från sidan syns det att den är "djupare" än ytan.
Är det något man borde kunna få fixat på garanti? En vattentät klocka borde väl rimligtvis vara dammtät också, så vad det än är måste väl ha funnits i klockan från början antar jag? Och om den sitter "inuti" kristallen är det ju självklart något fel vid tillverkningen.
Sjukt snygg med svart ring, hade aldrig gissat att det skulle bli så bra. Vad har du för band på? Passar riktigt braVasalopps-TV och kaffe med OWG-klockan i mars️
![]()
Skicka gärna en bild på PMHar ett svart crafter blue om du är intresserad. Fick med det när jag köpte min bb gmt men har aldrig använt det
Tack! Nu har jag ett rubbermesh från Aliexpress på, med justering i spännet. Klart värt ca 400:-Sjukt snygg med svart ring, hade aldrig gissat att det skulle bli så bra. Vad har du för band på? Passar riktigt bra![]()
Absolut ett par snäpp tjockare än de 4-siffriga Sub referenser du haft, speciellt upplevt ihop med solidare länk. Hade BB58 samtidigt som en 9411 flinga och den är mer jämförbar i känsla med en 16610 Submariner och tom lite tjockare än den. Inte testat BB54 men den är väl det närmast man kan komma till en 4-siffrig.Jag har haft några vintage subs Tudor genom åren (1970-1985), till er som ha haft vintage subb(o)rtidigare, hur tycker ni dom nya är med tanken på tjockleken av de moderna boetterna? Samma sak gäller ju för Rolex också, ärligt talat så har jag aldrig provat en nyare tudor/rolex.