• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Spanar på en begagnad BB Gmt. Ska vara fullsett med alla papper osv.
Kan man försäkra sig om äktheten på något vis ?
Hur trygg är man på att den är äkta om serienummer på klockan stämmer med serienummer på papprena ?

Spanar på en begagnad BB Gmt. Ska vara fullsett med alla papper osv.
Kan man försäkra sig om äktheten på något vis ?
Hur trygg är man på att den är äkta om serienummer på klockan stämmer med serienummer på papprena ?
Som alla alltid säger: köp säljaren!
Ingen direkt ovanlig klocka heller. Så köp en här på k&s från en säljare med några bra omdömen så är du safe skulle jag våga påstå. Har du däremot hittat en sjukt billig klocka någon annanstans som har galet bra pris skulle jag nog ta en funderare…

Som alla alltid säger: köp säljaren!
Ingen direkt ovanlig klocka heller. Så köp en här på k&s från en säljare med några bra omdömen så är du safe skulle jag våga påstå. Har du däremot hittat en sjukt billig klocka någon annanstans som har galet bra pris skulle jag nog ta en funderare…
Just denna ligger på blocket. Priset är nog något i överkant, men bra skick och bibehållen garanti väger upp det

1000032955.jpg

1000032956.jpg

Om du delar klockan här eller ”är den äkta” tråden kan man göra en bedömning. Generellt skulle jag säga att det är ovanligt med fejk Tudors som säljs, och i synnerhet med fejks där serienummer på cert och klocka stämmer överens.
Enig. Det existerar dock riktigt bra kopior av ”vanliga” black bay heritage. GMT känns dock ganska safe, ganska lätt att se om det är en fake på dem

Det är alltså den här vi pratar om. Jag kan inte se något som ser konstigt ut med själva klockan. Däremot blev jag lite nyfiken varför det är dubblett av "guarantee booklet" med olika font.
@nirov ser ju dessutom ut som att den är köpt på Nymans så de kanske har kvar kvittot? Annars kan du nog kolla om Nymans kan kolla upp att de sålt det serienumret och ta köpskydd via blocket. Priset är väl aningen för högt, men du kan nog försöka pruta till 33 i alla fall. Lycka till!

@nirov ser ju dessutom ut som att den är köpt på Nymans så de kanske har kvar kvittot? Annars kan du nog kolla om Nymans kan kolla upp att de sålt det serienumret och ta köpskydd via blocket. Priset är väl aningen för högt, men du kan nog försöka pruta till 33 i alla fall. Lycka till!
Nej inte via Nymans. Köpte via uret.
Säljaren har kvar kvittot och alla andra papper..

Efter några år sporadiskt "lurkande" på klocksnack så har jag äntligen tagit steget ut att registrera ett konto här.

Det som lockade in mig i klockvärlden "på riktigt" för många år sedan var när jag runt 2015 fick syn på Tudor Black bay Burgundy. Efter att ha sparat pengar ett tag och våndats över att lägga så fruktansvärt mycket pengar på en klocka så slog jag till.

Tror jag betalade 19.000:- på Tradera och jag glömmer aldrig när jag öppnade lådan och vårsolens strålar träffade klockan för första gången. Jag älskade denna klockan och tänkte att den skulle vara med länge men efter ett tag började det skava lite. Små, små grejer som gjorde att jag till slut sålde den.

NU, fick jag äntligen möjlighet att köpa den 3:e generationens BB41 och HERREGUUUD vad nöjd jag är!
Klockan är lite mindre åt alla håll. Dom har bantat bort den klossiga formen som jag störde mig lite på dom tidigare generationerna och den sitter nu otroligt bra på armen. Deras nya T-fit clasp är otroligt bra, för att inte tala om att den är METAS certifierad. Den ligger mellan 0 till +1sek /24h.
Nu är den nog bannemej här för att stanna😃

20250305_215100.jpg

20250305_215116.jpg

Tillbaka
Topp