• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

@Watchwatcher85, din profil bild ser ut som en skådis som spelade i tv-serien Svenska Hjärtan. Jag känner en av döttrarna till någon av familjen som spelade med i den serien 😁, sorry för att gå OFT men när jag såg din "profilbild" så är det nostalgi för mig 😍.

Jag o frugan är stora fans av svenska hjärtan jag älskar den karaktären så valde bilden av nostalgiska skäl 😍😁👌🙏

1000036752.jpg

1000036759.jpg

Hur många länkbitar ska det vara till Tudor Panda Chrono-länken, "three link"?
Model: 79360N
Får det till att den på bilden har tre länkbitar borttagna.

• Like
Reactions: iko
Intressant att man kan tycka så olika. Tycker visserligen att den gamla har sin charm, men stör mig alldeles för mycket på den utstickande kronan. Den nya, särskilt den blå, tycker jag är perfekt lite mer dressad GADA klocka, med unik kombo (jubilee + dykar-urtavla).
Just att den nya behållit "dykarindex" och "no date" men samtidigt piffat till sig med jubbe o sunburst tycker jag själv ger en lite konstig kombo. Den var lite konstig redan från början fast då på ett bra sätt med lite toolig vibe. Nu tycker jag den känns mer som en wannabee-datejust. Men som sagt, tur att man tycker olika. För egen del tror jag nog att oyster kommer tillbaka som valbart alternativ. Verkar konstigt att inte ha de när länken redan finns framme.

Borde finnas annars ingen längre kötid, bara ringa och fråga.
Om det handlar om Bergströms Ur så kan det vara svårt att få svar. När jag hösten 2023 skulle köpa en BB58 så skickade jag mail till Bergström och frågade om de hade den svarta BB58:an i butiken. Konversationen gick i grova drag så här:

Mail 1:
Hej, har ni den svarta BB58 i butiken?
Svar 1:
Nej, tyvärr inte. Vi har dock den blå.

Mail 2:
Okej, när får ni in den svarta igen?
Svar 2:
Det går tyvärr inte att säga.

Mail 3:
Okej, kan man sätta upp sig på någon väntelista?
Svar 3:
--- (fick aldrig något mer svar)

Det ska sägas att jag kort därefter köpte en BB58 på annat håll. Har precis även köpt en BB54. Inte heller den hos återförsäljaren i GBG. :)

Senast ändrad:
Om det handlar om Bergströms Ur så kan det vara svårt att få svar. När jag hösten 2023 skulle köpa en BB58 så skickade jag mail till Bergström och frågade om de hade den svarta BB58:an i butiken. Konversationen gick i grova drag så här:

Mail 1:
Hej, har ni den svarta BB58 i butiken?
Svar 1:
Nej, tyvärr inte. Vi har dock den blå.

Mail 2:
Okej, när får ni in den svarta igen?
Svar 2:
Det går tyvärr inte att säga.

Mail 3:
Okej, kan man sätta upp sig på någon väntelista?
Svar 3:
--- (fick aldrig något mer svar)

Det ska sägas att jag kort därefter köpte en BB58 på annat håll. Har precis även köpt en BB54. Inte heller den hos återförsäljaren i GBG. :)
Ring @Nymans Ur 1851 Västerås och prata med Niklas eller Robin så löser nog dom det åt dig, hälsa från mig.

Tackar, håller koll på K&S här, förderar ett F2F köp, eller i alla fall någon från forumet. Såg att det låg ute en FXD nu, men jag velar om jag verkligen vill ha "fasta bandstift" eller inte.

Funderat på vilka versioner/generationer det finns, din beskrivning var kanon!
Svarar mig själv, nu när jag är sä jäkla nöjd. Blev en Pelagos till slut så nu kan jag sluta mig till denna tråden på riktigt. Bild(er) kommer..;)

Tillbaka
Topp