Det är ju ingen Rolex så lägger min post här istället för KS Explorers club. Men med tanke på de stora äventyr som det ofta bjuds på där så har nog min sett mer action än vissa i den tråden

.
Skämt åsido så är jag nyss hemkommen från en vild, galen och actionfylld familjesemester i Grekland. Vi bodde på ett all inclusive hotell men hade bara frukosten i vårt paket

(man är väl ingen fegis utan man äter istället på olika restauranger under veckan, till och med restauranger där grekerna själva äter stora familjemiddagar

).
Jag vet det är redan galet men hör och häpna när jag har badat aktivt med mina barn 3-4 timmar varje dag, (den här även smetats in med otaliga lager solskydd från barnens klängande i poolen). Där har det stötts i poolkanter och klorinen har ”ätit” på ädelmetallen. Jag kan nästan svära på att jag hörde att det fräste om klockan när jag doppade den i poolen ena dagen. Klockan har slitits i som livräddare när dottern lärt sig simma och bollar har kastats på den när den suttit på armen.
Men det tar inte slut där utan som den äventyrare jag är så har jag tagit på mig de stora byxorna och badat med klockan i Medelhavet, jag vet, jag vet, det är sjukt men jag gjorde det. Den har tagit Poseidons hårda smällar i vågorna när det varit röd flagg. Den har skakats om och tagit stryk när bollkastandet i havet gjort att jag fick slänga mig som Lara Croft ut för ett stup när jag räddat bollar från att komma förbi mig. Sanden har virvlat (både i havet och i byggandet av sandslott) saltet har torkat och slutligen så satt bezelen fast

.
Som jag nämnt i tidigare inlägg så tappades även klockan i ett stengolv, shit happens.
Men utöver dessa livsfarlig stunt så har klockan nu en koppling till stora livsögonblick, kvalitetstid och minnen med familj och specifikt mina barn vilket gjort klockan så mycket ”bättre” ”finare” och värdefull för mig. Så till alla som tvekar, om min silver klocka i ”mjuk” metall klarade av en riktig familjesemester i Grekland så kan ni duscha, bada badkar eller sola med era klockor

.
Nu blir det att ta mig in till Krons som får plocka loss bezelen och tvätta bort sanden och saltet.