• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags att börja dagen alla :tudor:s
1752311699204.jpeg

Senast ändrad:
Otroligt fin! Kommer den hålla sitt värde någorlunda över tid tro?
Det här är en intressant fråga. När det handlar om klockor som vem som helst kan gå in hos en handlare och köpa ny till listpris, eller kanske med rabatt, eller från en gråhandlare med mer rabatt, så kan man hitta åtminstone en del av svaret hos sig själv:

Hur mycket billigare ska den begagnade klockan vara, för att jag hellre ska köpa den framför en ny?

Det här är en intressant fråga. När det handlar om klockor som vem som helst kan gå in hos en handlare och köpa ny till listpris, eller kanske med rabatt, eller från en gråhandlare med mer rabatt, så kan man hitta åtminstone en del av svaret hos sig själv:

Hur mycket billigare ska den begagnade klockan vara, för att jag hellre ska köpa den framför en ny?
Exakt! Svårt att svara på. Känns som att många faktorer spelar in där.

Säg att Tudor lyckas lika bra med kommande släpp och begränsar utbudet något och istället höjer priset - då kanske det finns möjlighet att de håller värdet på sikt.

Exakt! Svårt att svara på. Känns som att många faktorer spelar in där.

Säg att Tudor lyckas lika bra med kommande släpp och begränsar utbudet något och istället höjer priset - då kanske det finns möjlighet att de håller värdet på sikt.
Usch, hemska tanke! För min del får de gärna droppa på både nypris och beggade så man kan testa och köpa på sig en hel flock.

Tack för alla tips igår! Kondensen har försvunnit men ser ut som det ligger små vattendroppar på lumen. Låter den ligga i ris ett dygn till!
Lägga i ris är tyvärr en myt.
Har du någon överbliven silica gel är det bra, eller i närheten av ett element. Tror att risken är rätt stor att urverket kan ta skada som fukten inte försvinner inom något/ett par dygn.

Jag uppskattar kombinationen av borstad bezel och polerade sidor på Pro.
Tycker det gifter sig bra och det gör den mer mångsidig.
1752339539291.jpeg

Märks att man varit utomhus
1752339613832.jpeg
Jättesnygg! Grym lune med!
Min drömklocka just nu är en bb 58 GMT, med metas men med tavla från pro. Helt borstad som Ranger. Med länk från Ranger. Älskar den gula visaren! Kan Tudor skaka fram denna Frankenstein så köper jag direkt!

Lägga i ris är tyvärr en myt.
Har du någon överbliven silica gel är det bra, eller i närheten av ett element. Tror att risken är rätt stor att urverket kan ta skada som fukten inte försvinner inom något/ett par dygn.
Ris funkar. Men torrhetspåsar är säkert effekttivare.
Problemet i detta fall är nog snarast att spalten som vattnet ska ut genom är ytterst liten, vilket gör att fuktvandringen går mycket långsamt.
När vattnet däremot åkte in I klockan skedde det ju med övertryck, så det är betydligt lättare att få in vatten I klockan när man badar, än att få ut det efteråt. Om man inte öppnar på boettlocket och vädrar ut det förstås.

Tillbaka
Topp