Tanken har slagit mig så behöver ju ta reda på kostnaden för tavlan , samt vad bezeln kan kosta att få helt svart , då den har en del silver i sig ffKanske enklare att bara köpa en FXD Alinghi med kolfiberboett och byta tavla till en svart?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tanken har slagit mig så behöver ju ta reda på kostnaden för tavlan , samt vad bezeln kan kosta att få helt svart , då den har en del silver i sig ffKanske enklare att bara köpa en FXD Alinghi med kolfiberboett och byta tavla till en svart?
Med stabilt häng noterar jag!Kör BB54 i Toscana.
![]()
Vem bryr sig om t-fitMed stabilt häng noterar jag!![]()
Så varmt så varmt så den går på ett extra steg ut för det mesta. Men T-fit är ju guld i värmen.Med stabilt häng noterar jag!![]()
Egenhändigt blekt insert? Ser mkt härligt ut.Torsdag även i Skåne idag.
![]()
De har kanske köpt in för många.Första gången jag ser att en 54a går att köpa direkt online från Nymans.
Tudor M79000N-0001 | Nymans Ur 1851
M79000N-0001 <p>Referens: M79000N-0001<br>Storlek: 37 mm<br>Urverk: Automatisk</p> för Artikelnummer 2695nymansur.com
Köptes med redan blekt insert. Så inget jag gjort själv.Egenhändigt blekt insert? Ser mkt härligt ut.
De urverk som benämns "Tudor manufacture calibre" utvecklas och tillverkas av Kenissi.Några frågor, är sugen på en blackbay och nyfiken på vad tudor tillverkar själva inhouse eller åtminstone i Schweiz? Hört mycket om ex Omega vars länkar tillverkas i Asien mm.
Jo men de har jag koll på. Vore intressant o h veta om eller vad som kan tänkas komma utifrån Schweiz.De urverk som benämns "Tudor manufacture calibre" utvecklas och tillverkas av Kenissi.
Kenissi
Kenissi est une manufacture suisse de mouvements mécaniques de haute performance, fondée en 2016 et basée au Locle.www.kenissi.ch
Kraven för att en klocka ska kunna märkas som "Swiss made" finns här:
Fedlex
www.fedlex.admin.ch
Mer detaljerad information om hur försörjningskedjan ser ut hos en klocktillverkare, och vilka delar som tillverkas var och av vem är i allmänhet inte offentlig.
Fortsatt den bästa sommarklockan i katalogenNyvunnet glede for BB58.
![]()
Kolla på Nymans webbplats. De klockor som är angivna ”tillgänglig online” är det uppenbarligen inte kö på. Många andra klockor är det troligtvis inte heller kö på, men butiken måste beställa hem dem från Schweiz. Nya modeller som är hypade kan det vara väntetid på. Om det finns något kösystem vet jag inte.Brukar det vara kö på klockorna?