• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag ser Tudortråden under Diskussion, just nu som tråd nummer tre nedanför de fastnålade trådarna. I och med att jag gör detta inlägg blir den nummer ett, tills någon postar i en annan tråd.

Men jag behöver aldrig gå den vägen eftersom jag bevakar tråden.
Märkligt, ser den inte alls. Får lägga en bevakning.

Jag går lite i tankarna på en sån och bb58 blå, vill inte ha så mycket retro så kanske pelagos 39 passar bättre till mig, aldrig sett någon i verkligheten än men hur är tavlan på din pelagos? Matt eller har den någon glans/sunburst liknande effekt? Lite svårt att se på bilder ibland ju.
Tavlan är inte helt matt, och den lilla sunburst effekt som finns syns bara i direkt solljus. Finns bra högupplösta bilder i denna review: https://teddybaldassarre.com/en-int...fy6N-EY1bm7qNhiXm153beHHKDbQKFA2t0tq0hLMkasC0

Tack, bra bilder, jag får nog ändå åka å kolla på en hos ad’n. Gillar att den inte e lika retro som 58orna som annars lockar starkt.
Alltid bäst att kolla själv. Men Teddy’s bilder är ganska överensstämmande med hur hur den upplevs 99,5% av tiden. Sunbursten framkommer ibland. Men av alla hundratals bilder jag säker tagit på detta den enda jag kan se att den verkligen framkommer på.

Har ägt ett par BB58 och har också svårt för retro grejen. Men P39 är den bästa Tudorn jag ägt.

IMG_8221.jpeg

Hej Tudor-tråden. Vad tror ni om den sortens repor som syns på det här vridningsinlägget runt 25 och 30, går de att polera bort eller sitter de där de sitter?
IMG_2017.jpeg

Hej Tudor-tråden. Vad tror ni om den sortens repor som syns på det här vridningsinlägget runt 25 och 30, går de att polera bort eller sitter de där de sitter?
IMG_2017.jpeg
Låt de vara.

Repor kommer och går (egentligen inte men denna mening rimmar inte annars) men klockan består!

Man kommer ju ihåg vissa repor/dings så de blir ju en del av patinan. Polerar man bort en repa så kommer en ny och man kan ju inte hålla på och polera sönder klockan

Låt de vara.

Repor kommer och går (egentligen inte men denna mening rimmar inte annars) men klockan består!

Man kommer ju ihåg vissa repor/dings så de blir ju en del av patinan. Polerar man bort en repa så kommer en ny och man kan ju inte hålla på och polera sönder klockan
Så hade jag absolut tänkt om jag ägt den själv från början, men det är ett möjligt köp och då tycker jag att den ser lite tråkig ut.

Tillbaka
Topp