Gillar verkligen den blåa tudorfärgen, inget som sticker ut utan är mer en väldigt matt blå eller hur jag nu ska beskriva.Från överhypad till underskattad! Riktigt fin är den blåa, hoppas de släpper BB54 i samma färg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar verkligen den blåa tudorfärgen, inget som sticker ut utan är mer en väldigt matt blå eller hur jag nu ska beskriva.Från överhypad till underskattad! Riktigt fin är den blåa, hoppas de släpper BB54 i samma färg.
Riktigt fin, stort grattis! Saknar min LHD ibland. Begagnad är ”äldre” Pelagos ett fynd. Perfekt som höstklocka till en stickad tröja
Vad använder du för spänne till? Ser bra ut!![]()
Hemmajobb-Tudor och inte ens torsdag. Fixade på ett Uncle Seiko 5-länks för ett tag sen och fick en nytändning på klockan! Tycker det funkar bra och nöjd med kvallen på bandet.
Ser ut att vara bra passform på ändlänkarna, tack för bilden![]()
Hemmajobb-Tudor och inte ens torsdag. Fixade på ett Uncle Seiko 5-länks för ett tag sen och fick en nytändning på klockan! Tycker det funkar bra och nöjd med kvallen på bandet.
Köpte med ett från dom. Orkade inte byta och kände att det kunde lika bra stå US på det. Känns som helt OK kvalitet.Vad använder du för spänne till? Ser bra ut!
Tack! Kan skicka med en close up, svårt att fota. Men inget jag har stört mig på.Ser ut att vara bra passform på ändlänkarna, tack för bilden![]()
årets bildTack! Kan skicka med en close up, svårt att fota. Men inget jag har stört mig på.
![]()
Vill minnas att 1926 är en väldigt populär modell i Asien och framförallt Kina. Så släppet i sig är kanske inte jätteöverraskande.Vet inte om det tagits upp här men hörde nånstans att Tudor förlorat upp mot en tredjedel av sin marknadsandel (som iofs inte var så stor). Kan det stämma? Om så är fallet är så känns det ganska överraskande med tanke på sina senaste släpp.?
Haha tack! svårt med fokus/ljus.. Får ta med mig att inte försöka detaljfota när man borde fokusera på familjemedlemmar som vill ha uppmärksamhet….årets bild![]()
Oj, intressant ändå. Jag undrar vilka varumärken som i så fall har tagit deras marknadsandelar i samma segment, känns inte som att Breitling, Tag eller Longines tuffar på.Vet inte om det tagits upp här men hörde nånstans att Tudor förlorat upp mot en tredjedel av sin marknadsandel (som iofs inte var så stor). Kan det stämma? Om så är fallet är så känns det ganska överraskande med tanke på sina senaste släpp.?
Enligt videon var tag heuer en av dom få märkena i det prissegmentet som tog marknadsandel (vilket för mig är svårbegripligt, kanske 1-sponsringen lönar sig?). Tror nog att svaret är som vanligt: Vad vi tycker och tänker är helt orepresentativt, 99% av alla klockköpare tänker inte som entusiaster.Oj, intressant ändå. Jag undrar vilka varumärken som i så fall har tagit deras marknadsandelar i samma segment, känns inte som att Breitling, Tag eller Longines tuffar på.
Du har nog en poäng i det. Gemene man känner säkert till Tag i större utsträckning än Tudor, och bryr sig inte om detaljer som urverk, inhouse, snabbjustering m.m.Enligt videon var tag heuer en av dom få märkena i det prissegmentet som tog marknadsandel (vilket för mig är svårbegripligt, kanske 1-sponsringen lönar sig?). Tror nog att svaret är som vanligt: Vad vi tycker och tänker är helt orepresentativt, 99% av alla klockköpare tänker inte som entusiaster.
Jag tror att det är minskad försäljning i stora drag. Prishöjningar, inflation har gjort inverkan.Oj, intressant ändå. Jag undrar vilka varumärken som i så fall har tagit deras marknadsandelar i samma segment, känns inte som att Breitling, Tag eller Longines tuffar på.
Det är säkert helt korrekt men marknadsandelar är ju inte samma sak som omsättning/försäljning. Ett förslag som presenteras är ju att just Tudor-köparen är mer ekonomiskt känslig än vissa andra klockköpare.Jag tror att det är minskad försäljning i stora drag. Prishöjningar, inflation har gjort inverkan.
Det är ju sant.Det är säkert helt korrekt men marknadsandelar är ju inte samma sak som omsättning/försäljning. Ett förslag som presenteras är ju att just Tudor-köparen är mer ekonomiskt känslig än vissa andra klockköpare.
Ska väl inte ignoreras att Tudor nog höjt sina priser lite mer aggressivt än konkurrenterna i mellansegmentet?Det är ju sant.
Så kan det möjligtvis vara.
Annat som kan spela in.
1. Hypen är över
2. Stigande begagnatpriser är även de över, detta var något som drev hela hypen, man kunde helt enkelt inte förlora på ett köp, detta skapade de långa väntelistorna. När saker börjat kosta är det inte lika intressant för flockdjuren (ej klockintresserade som översvämmade väntelistorna).
Väldigt många hakar enbart på vad andra gör, rätt patetiskt faktiskt, inte många egna tankar där. När dessa icke själv tänkande individer sedan hakar på nästa trend dör hela branscher.
Detta borde klockindustrin ha förutsett och inte tagit på sig för stor kostym vad det gäller infrastruktur, personal mm.