• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du har ju även lite rött på P39:an 😆
Allvarligt talat köp den du upplever som bäst. För min del så var det just det du säger som fick mig att köpa den svarta två ggr..... 🙄.

För mig gick dock känslan över snabbt och jag ville ha ngt enklare och tidlöst. Lite som Fratello kommenterade om BB58'an; "hur kul det om 20år är att ha en klocka som skall se ut som 80?" 😉
Men är det BB58 du vill ha så kör på det. En tanke är ju att köra på en begagnad från KS eller Stories så slipper du ngt större tapp ifall du skulle ångra dig.
Sant, jag får som sagt prova den och se vad jag tycker 😁👍

Siktar på en beggad via KS när det blir dags så får vi se, svårt att veta 20 år framåt men som jag tänker idag både tror och hoppas jag att jag ska ha den livet ut!

Urtavlan ska hålla sig ”ny” förevigt men efter lite googling har jag sett att vissa påstår sig ha råkat- eller avsiktligen skapa patina på sina bezels genom mineralbad och annat, den kan helt klart se spacead ut på sikt eftersom insidan inte åldras medan utsidan gör det

Kolla att det inte är något som ligger mellan tavlan och glaset. Det är ovanligt, men kolla innan du slår till så du inte blir besviken.
Köper du beg så var tydlig med att fråga om gången, service, repor, längd på länk (dvs om alla länkbitar som tagits bort finns kvar) mm.

Jag gillar den blåa BB58 just för att den är vad den är utan att försöka se gammal ut. Undantaget länken som har en fejk-nit look för att se ut som inspirationen. Men den gillar jag.
Tack för tipsen! Ska ta med mig det till när det blir dags ☺️🙏

Jag fattar, den blåa är riktigt läcker och känns mer modern/ren. Båda är superfina!

ag tror det är lika bra att undvika scratch the itch dinkor. Har fått hört ibland att Tudor Pro ska vara en sådan. För mig är det inte det utifrån att jag ej har något större sug efter Explorer 2an. Den är säkert skitbra men jag köper en Tudor Pro för att jag gillar just den och designen mer.
Sen får den gärna hämta inspiration från storebrorsan men det är inte därför jag köper den.

Håller helt med dign man lurar sig själv bara och till slut faller dot på the real deal. Har själv kört många olika ”nästan”-klockor och alltid fallit dit på den ”riktiga”. T.ex. Speedy Reduced vs Speedy Moonwatch

IMG_2302.jpeg
Lustigt nog hade jag noll sug för en BB58 GMT fram till att jag skaffade min Coke. Nu är jag lite sugen på denna som komplement. Antingen det eller vänta på att tritium lumen blir riktigt krämig. 😅
Eller vad säger du @Limeee din är väl också tritium?
DO01054648.jpeg

Lustigt nog hade jag noll sug för en BB58 GMT fram till att jag skaffade min Coke. Nu är jag lite sugen på denna som komplement. Antingen det eller vänta på att tritium lumen blir riktigt krämig. 😅
DO01054648.jpeg
Ja men framförallt har jag ägt båda samtidigt😎 Kan säga att de kändes väldigt olika så det kan man lätt göra utan att de ska kännas som samma klocka!
IMG_5122.jpeg

DO01054648.jpeg

Ja men framförallt har jag ägt båda samtidigt😎 Kan säga att de kändes väldigt olika så det kan man lätt göra utan att de ska kännas som samma klocka!
IMG_5122.jpeg
Jag har ett enda massivt problem med BB58 GMT och det är att GMT-visaren är i samma färg som de andra visarna. Annars är det en banger till klocka!

Som jag nämnde i mina svar ovan överväger jag att införskaffa en BB58.

Ni som äger BB58, är ni nöjda? Vad är bra och mindre bra med klockan? Något ni stör er på? Något ni önskar att ni kände till innan ni köpte klockan?

Jag har aldrig ägt en ”så dyr” klocka tidigare.

En annan fråga jag har är vad man kan räkna med för serviceutgifter på sikt vid dagligt bruk och även hur fragil den egentligen är?

Bär ni era på stranden? På gymmet? Vid spabesök? På krogen?

Jag är dels för att klockor ska användas, sen känns det även obehagligt att lämna något ”så dyrt” på hotellrum utomlands eller i ett skåp med hänglås på kommersiellt gym eller spa.. bär ni den ostört på stan?

Vet- och förstår att det finns betydligt dyrare klockor som dessutom är mer kända bland ”vanligt folk”. Men vad är era erfarenheter?
Jag har den röda och silver BB58:an och och är grymt nöjd med båda har även P39 som är en grym klocka också. använder mina klockor i alla sammanhang .
Kan rekommendera båda men det är du själv som skall bestämma vad du vill ha, blir aldrig bra om du låter andra bestämma, in på en AD och prova så du vet hursomhelst sitter, sedan kan du leta upp begagnade .
Lycka till från en som haft många olika modeller av Tudor

Jag har den röda och silver BB58:an och och är grymt nöjd med båda har även P39 som är en grym klocka också. använder mina klockor i alla sammanhang .
Kan rekommendera båda men det är du själv som skall bestämma vad du vill ha, blir aldrig bra om du låter andra bestämma, in på en AD och prova så du vet hursomhelst sitter, sedan kan du leta upp begagnade .
Lycka till från en som haft många olika modeller av Tudor
Tack för svar!

Kul att höra att du är nöjd 🙏

Så är det, jag lutar fortfarande hårt mot en svart 58, men med så fina lovord om andra modeller så kan jag ju åtminstone prova de andra modellerna och se innan jag beslutar 😁👍

DO01054648.jpeg

De hade kompletterat varandra utmärkt om man är inne på den typen av klockor ✈️🌎👌

IMG_2318.jpeg

Senast ändrad:
Som jag nämnde i mina svar ovan överväger jag att införskaffa en BB58.

Ni som äger BB58, är ni nöjda? Vad är bra och mindre bra med klockan? Något ni stör er på? Något ni önskar att ni kände till innan ni köpte klockan?

Jag har aldrig ägt en ”så dyr” klocka tidigare.

En annan fråga jag har är vad man kan räkna med för serviceutgifter på sikt vid dagligt bruk och även hur fragil den egentligen är?

Bär ni era på stranden? På gymmet? Vid spabesök? På krogen?

Jag är dels för att klockor ska användas, sen känns det även obehagligt att lämna något ”så dyrt” på hotellrum utomlands eller i ett skåp med hänglås på kommersiellt gym eller spa.. bär ni den ostört på stan?

Vet- och förstår att det finns betydligt dyrare klockor som dessutom är mer kända bland ”vanligt folk”. Men vad är era erfarenheter?
Kolla in BB54, du kommer ångra dig annars. Den är helt överlägsen.

Tillbaka
Topp