• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TT 💙
IMG_7340.jpeg

Denna modd va riktigt grym!! Låt Tudor göra fler bb54 😍😍
IMG_9595.jpeg
IMG_9596.jpeg

Detta hoppade upp på min Insta idag också.
Det ser inte alls dumt ut.
Nån som vet om det är klurigt att byta insert på monderna Tudor?
Är det lika enkelt som på tex Rolex med aluminium inserts?
Jag är egentligen inte mkt för AM grejer men detta såg ju lite kul ut ändå!

Nej det är inte lika enkelt, bäst att lämna det till en urmakare.

Det jag kan säga är att Steelreef tillverkar riktigt högklassiga inserts 😊 Min BB GMT:

IMG_2482.jpeg
IMG_4541.jpeg

Senast ändrad:
@Nopplis du hade väl strul med din bezel? Att det inte är lika enkelt som på t.ex femsiffriga GMTs från Rolex

Edit: två sekunder sen på bollen 😬

Svängde förbi tudor butiken i Milano och kickade lite på brons varianten av 58an, säljaren blev väldigt förvånad när han såg min Lagoon Blue 54’ då dom inte fått in någon än. Fick lite vibben av honom att den började bli lite av en raritet som Chronon ”Flamingo” och ”Pink” är det någon mer som hört detta?
IMG_4471.jpeg

Svängde förbi tudor butiken i Milano och kickade lite på brons varianten av 58an, säljaren blev väldigt förvånad när han såg min Lagoon Blue 54’ då dom inte fått in någon än. Fick lite vibben av honom att den började bli lite av en raritet som Chronon ”Flamingo” och ”Pink” är det någon mer som hört detta?
IMG_4471.jpeg
Alla modeller inom "Daring"-kollektionen är mer "limiterade" än vanliga sortimentet så de borde ligga på hyfsat samma produktionsnivå. Krons hade en hemma förra veckan jag fick klämma på men den var såklart såld sedan länge

Senast ändrad:
Alla modeller inom "Daring"-kollektionen är väl lite mer "limiterade" än vanliga sortimentet så de borde ligga på hyfsat samma produktionsnivå. Krons hade en hemma förra veckan jag klämde på men den var såklart såld sedan länge
Hm, jag förstår! Blev lite förvånad själv när han frågade om den och jag förklarade hur ”spontant” jag köpte den hemma i Sverige för en månad sedan i lilla Jönköping. Han bara skrattade åt mig och sa att han hade många speciella kunder som frågat efter den. Kändes lite extra skönt…

Dom har mycket kul till bra pris. Va allt i sin ordning med cert/garanti? Köpte du via c24 eller direkt via deras hemsida? :) min bild så verkar dom vara väldigt legit men ändå nyfiken att höra från någon mer egen erfarenhet.
Full set med box, stickers, rubb och stubb till synes. Lade ett bud via C24, fick omedelbart svar (borde alltså ha lagt ännu lägre bud....), de bjöd på snabb frakt också.

Full set med box, stickers, rubb och stubb till synes. Lade ett bud via C24, fick omedelbart svar (borde alltså ha lagt ännu lägre bud....), de bjöd på snabb frakt också.
Najs det går buda också asså :) alltid trott att gråis betytt ingen garanti från tillverkaren iaf, men stötte på dom wancora som enl hemsida verkar ha för typ alla märken. Känns som ett bra alternativ om man inte orkar vänta på att ”rätt” dyker upp här eller så. Tack för svar!

Najs det går buda också asså :) alltid trott att gråis betytt ingen garanti från tillverkaren iaf, men stötte på dom wancora som enl hemsida verkar ha för typ alla märken. Känns som ett bra alternativ om man inte orkar vänta på att ”rätt” dyker upp här eller så. Tack för svar!
Verkar bero på modell och tillgänglighet. Försökte pruta på en BB36 som de hade med typ 5% men dem sa tvärnej. Har de inte en klocka tillgänglig brukar de kunna sourca den också.

Tillbaka
Topp