Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HahahaKul att Tudor lanserat en julkampanj för att promota Rangerns timvisare…..
Det är väl tematiskt riktigt att snowflake och julgran går väl ihop‽Kul att Tudor lanserat en julkampanj för att promota Rangerns timvisare…..
Nu är ju inte timvisaren på Rangern en snowflakeDet är väl tematiskt riktigt att snowflake och julgran går väl ihop‽
Nä, exakt. En julgran, som du själv nämnde.Nu är ju inte timvisaren på Rangern en snowflake![]()

Denna har funkat för mig: https://amzn.eu/d/aVclWhENågra tips på mejsel till länken på BB? Köpt två 1mm som har för tjock ”spets” för att fungera i gängan på skruven![]()
Hyggligt stor skillnad på de två klockorna du nämner ändå – både beträffande utseende och hur de upplevs på handleden.Jag är väldigt sugen på att köpa mig en BB58, men har inte provat den in person och tänkte höra ifall någon här har en uppfattning om hur den bär jämfört med en Oris Aquis 39,5mm? Antar att den bär väldigt likt men lite osäker med tanke på att lug to lug skiljer sig (pytte)lite.
Till utseende håller jag helt med, vill helt klart ha något som skiljer sig från en Aquis. Tycker du att en BB58 upplevs större eller mindre på handleden?Hyggligt stor skillnad på de två klockorna du nämner ändå – både beträffande utseende och hur de upplevs på handleden.
Oj där ser man. Jag köpte ett borstat jubilee till min Pro som jag var supernöjd med.Ni som har Uncle jubilee, vad tycker ni om kvaliten? Jag köpte en på black friday som precis landande i brevlådan. Och jag måste säga att det var riktigt skräp i min mening. Helt sladdrig och noll kvalitetskänsla. Samt att den ena end linken var för stor så det gick inte ens att monteraFyfan säger jag bara.
Oerhört förenklat så skulle jag säga att skillnaden i känslan på handleden för respektive klocka är proportionerligt lika stor som skillnaden i visuellt uttryck.Till utseende håller jag helt med, vill helt klart ha något som skiljer sig från en Aquis. Tycker du att en BB58 upplevs större eller mindre på handleden?
Jag har köpt ett flertal länkar från Uncle Straps, bla en Jubilee till en BB58 GMT.Ni som har Uncle jubilee, vad tycker ni om kvaliten? Jag köpte en på black friday som precis landande i brevlådan. Och jag måste säga att det var riktigt skräp i min mening. Helt sladdrig och noll kvalitetskänsla. Samt att den ena end linken var för stor så det gick inte ens att monteraFyfan säger jag bara.
Jag har haft båda klockorna och enligt mig bärs BB58 betydligt större än Aquisen.Jag är väldigt sugen på att köpa mig en BB58, men har inte provat den in person och tänkte höra ifall någon här har en uppfattning om hur den bär jämfört med en Oris Aquis 39,5mm? Antar att den bär väldigt likt men lite osäker med tanke på att lug to lug skiljer sig (pytte)lite.
Gillar du looken så är det bara att köra säger jag! Grym klocka med bra urverk, bra länk utan fake rivets och t-fit i låset så kommer bäras med hög bekvämlighet!Jag har blivit väldigt förtjust i Rangern och undrar ifall någon har erfarenhet av den? Gillar tool-Watch estetiken utan datum. Vad har ni att säga?
Har även hört att det ska komma en 36mm variant, eller har den redan kommit?
Allt gott
Tack för svar.Gillar du looken så är det bara att köra säger jag! Grym klocka med bra urverk, bra länk utan fake rivets och t-fit i låset så kommer bäras med hög bekvämlighet!
Såg att det kom ut en på köp&sälj nyligen och begagnad är det ju mycket klocka för pengen helt klart! Happy hunting och lycka till![]()