Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De nya Ranger som kom så sent som i november har inte heller METAS-certifiering.Tudors VD har gått ut offentligt och sagt att det långsiktiga målet är att ha METAS genom hela kollektionen. Har väldigt svårt att se att nya modeller/varianter släpps utan det.
Senaste 1926 med månfas kom lite som ett chock utan METAS och jag hoppas det bara är ett experimentellt undantag för att känna lite på marknaden hur vi reagerar på månfas/dressklockor/komplikationen
Det har du faktiskt rätt i, tänkte inte ens på den. UnderligtDe nya Ranger som kom så sent som i november har inte heller METAS-certifiering.
Modellserien fortsätter att vara styvmoderligt hanterad. Å andra sidan är det tacknämligt att de inte tryckte dit ”Master Chronometer” på tavlan, som de annars säkerligen skulle ha gjort.Det har du faktiskt rätt i, tänkte inte ens på den. Underligt
Självklart* är det detta som är det stora huvudnumret för jubileumet. En fristående kronograf-linje utanför BlackBay. Med nytt verk, tre varianter: svart, vit och någon typ av exotic tavla som anspelar på Homeplate eller Monte Carlo. Vet inte ens varför någon tvekar på att det kommer hända?Det som behövs är en ny chrono i ett något nättare utförande. Det tror jag på för 2026!
Om det är Pelagos FXD du tänker på vilket jag antar eftersom att det är de som postats här till stor del de senaste så är det ju två väldigt olika klockor rent estetiskt. Så är nog inte svårare än så. Grymma klockor båda två men väldigt olika ju.Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Nja, jag tänkte faktiskt på hela Pelagoslinjen. Tycker mig se samma höga frekvens av Pelagos även på internationella forum. Men jag kanske ser i syne. Magkänslan är ju som bekant inte tillförlitlig.Om det är Pelagos FXD du tänker på vilket jag antar eftersom att det är de som postats här till stor del de senaste så är det ju två väldigt olika klockor rent estetiskt. Så är nog inte svårare än så. Grymma klockor båda två men väldigt olika ju.
Jag valde P39 över BB58. Färgvalen, titan vs stål, T-fit, fauxtina. Alla punkter som tippade mig över till PelagosVerkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Så är det.Om det är Pelagos FXD du tänker på vilket jag antar eftersom att det är de som postats här till stor del de senaste så är det ju två väldigt olika klockor rent estetiskt. Så är nog inte svårare än så. Grymma klockor båda två men väldigt olika ju.
Ja okej! Nej du har nog rätt. Pelagoslinjen är väldigt populär den också och inget märkligt med det. Mer tudor-dna. Men i slutändan är det nog estetiken som är den avgörande faktorn. En bb58 är en tålig och robust klocka det med som även den tål stryk men kanske funkar bättre än en pelagos till uppklätt om man nu vill ha det i åtanke! Båda grymma som sagt så du kommer inte bli besviken vilken du än väljer! Lycka tillNja, jag tänkte faktiskt på hela Pelagoslinjen. Tycker mig se samma höga frekvens av Pelagos även på internationella forum. Men jag kanske ser i syne. Magkänslan är ju som bekant inte tillförlitlig.
Jag valde P39 över BB58. Färgvalen, titan vs stål, T-fit, fauxtina. Alla punkter som tippade mig över till Pelagos
Tror att det funnits en stor uppdämd efterfrågan på Tudordykare/snowflake utan hela fauxtina viben som Pelagos svarar upp mot, och det är mycket av förklaringen. Ser det även i mottagandet av monokrom BB som nog hade varit ännu större om den funnits med ett oyster utan fejknitar.Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Ja, både du och @Trix nämner fauxtinan hos BB. Det kan nog vara en vattendelare.Tror att det funnits en stor uppdämd efterfrågan på Tudordykare/snowflake utan hela fauxtina viben som Pelagos svarar upp mot, och det är mycket av förklaringen. Ser det även i mottagandet av monokrom BB som nog hade varit ännu större om den funnits med ett oyster utan fejknitar.
Långt ifrån alla BB som har det dockJa, både du och @Trix nämner fauxtinan hos BB. Det kan nog vara en vattendelare.
Föredrar P39 framför BB58. Kanske för att jag ägde ett par BB58or men rent designmässigt är den lite nyare roligare och kändes fräschare. Den var även mer bekväm. Sedan är det ju en skillnad med både FXD och Pelagos som är i titan varav BB58 är stål. BB58 var skoj en stund men hela "hommage" grejen känns som samma sak som alla andra brands gör. Dock känns den blå som lite mer egen än den svarta med gilt detaljerna.Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Kan också kommentera eftersom jag recent valde en Pelagos FXD över något från BB familjen.Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Jag har en av varje, varför välja? Hade jag bara haft en hade det nog varit BB58 trots allt. Men de fyller väldigt olika funktion för mig, BB58 är lugn och värme. FXD är skrikande kontraster och tool!Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Jag har både bb 58 2 st en silver och sedan den röda 58:an och p39 har även haft FXD , men som någon annan sagt är det helt olika klockor så det är nog vad man gillar som avgör.Verkar vara många här som väljer Pelagos framför BB. Får jag fråga varför? Jag spanar på en BB58 och börjar tänka att jag kanske har missat något. Är ert val rent estetiskt, eller finns det andra faktorer?
Nöjd?Dubbelpost
![]()