• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag sålde 124270 då den var för lik min OP, som jag föredrar. Explorer är ju ”objektivt” en bättre klockan än BB54, i och med urverket, finish, historia osv. BB54 är för mig en roligare och bekvämare klocka. Har du en GADA du redan är väldigt nöjd med skulle jag säga kör BB54. Har du längtat efter Explorer skulle jag säga satsa på den, annars blir du aldrig nöjd, finns gott om dykare som du kan komplettera en Explorer med.
Okej, ja Explorern och OP är ju ganska lika.
Har haft min GADA nu i flera år i form av bb36. Men alltid vetat att jag vill ha en 124270. Det är som du säger, annars kommer man aldrig bli nöjd

Sommarband.
IMG_1436.jpeg

Var förbi Krons för att se om de hade nya uppdaterade BB58 inne, men alla de fått in hade sålts redan. Är dock ganska sugen på den nya, äger ingen 58 idag men varit väldigt sugen. Och nu finns den med 5-link braclet och t-fit. Enda är att jag är rädd att 39mm ska kännas för litet, men man vänjer sig väl. Passade på att prova ”gamla” 58:an och burgundy som jag fortfarande är väldigt svag för…

IMG_0061.jpeg

IMG_0062.jpeg

Var förbi Krons för att se om de hade nya uppdaterade BB58 inne, men alla de fått in hade sålts redan. Är dock ganska sugen på den nya, äger ingen 58 idag men varit väldigt sugen. Och nu finns den med 5-link braclet och t-fit. Enda är att jag är rädd att 39mm ska kännas för litet, men man vänjer sig väl. Passade på att prova ”gamla” 58:an och burgundy som jag fortfarande är väldigt svag för…

IMG_0061.jpeg

IMG_0062.jpeg
Burgundy har väl samma mått som ”nya” 58an?

IMG_0061.jpeg

IMG_0062.jpeg
Burgundy!

IMG_0307.jpeg

IMG_0061.jpeg

IMG_0062.jpeg
Tycker inte 58 ser för liten ut på din handled, mer som en kompakt dykare. Nya 58 på 5-länk ser riktigt bra ut, lär sälja som smör. Ser framemot när den tidigare blåa kommer ut i samma format.

Tycker inte 58 ser för liten ut på din handled, mer som en kompakt dykare. Nya 58 på 5-länk ser riktigt bra ut, lär sälja som smör. Ser framemot när den tidigare blåa kommer ut i samma format.
Tack! Är nog mest en vanesak efter att mest ha haft Sea Dweller och SKX på sistone.
Men ja håller med om att den ser väldigt trevlig ut på 5-länk, känns som det passar modellen väldigt bra

Oslo, tyvärr redan stängt för dagen, men när en cheeseburgare på Donken går av för 53 NOK känns risken för spontanköp rätt liten.
Haha ja vårt kära grannland är sjukt på många sätt. Hade med kunder för skid vm i Holmenkollen för några å sedan. Vi ankom söndag och skulle ner till baren på hotellet för en bira. Men det gick inte då de inte fick servera alkohol på hotellet för att det var söndag. 😂

Hallå. Tacksam för hjälp. Är för jävla dålig på att avgöra på bilder. Ser dessa två legit ut? Är den första eventuellt polerad? Är länken äkta tro?

Tar tacksamt emot all input!

1. Tudor 76213

2. Tudor 76213
Jag tycker de ser ok ut, men det kryllar dessvärre med bra kopior på dessa så kan inte uttrycka mig med 100% säkerhet. Tycker det är lite märkligt på första att de har täckt för balanshjulet..

Länkarna tvivlar jag på att de är genuina. Bägge saknar markeringar på endlinksen, det brukar vara typ ”631B” (eller ”628” för icke-tvåton).
Kan ju vara eftermarknads-endlinks bara, men misstänker att det är hela länkarna som är utbytta. Men som sagt lita inte på mig blint, läs på själv och var varsam innan du eventuellt köper👍

Hallå. Tacksam för hjälp. Är för jävla dålig på att avgöra på bilder. Ser dessa två legit ut? Är den första eventuellt polerad? Är länken äkta tro?

1. Tudor 76213

2. Tudor 76213
Nr. 2 är definitivt polerad.

Dålig koll på prisbilden för dessa men du bör väl kunna hitta kring samma pris från någon certifierad handlare på exempelvis C24? Hade känts säkrare i min värld.

1. Tudor 76213

2. Tudor 76213
Hej,
Det är eftermarknadslänk (kopia) och eftermarknadsbezel på båda.
76213 är tyvärr ofta slaktade på grund av guldvärde och säljs vidare med eftermarknadsdelar.
Bezel byts ofta ut med en rostfritt guldpläterad motsvarighet.
De blir oftast väldigt skarpa i räfflorna och på dessa exemplar saknas fasningen på sidan vilket är vanligt på am-bezel.
Mitt tips är att avstå från dessa två.
Det är en fantastiskt trevlig modell för övrigt så hoppas att du hittar ett fint exemplar.

Tillbaka
Topp