• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TudorTirsdag.

IMG_9984.jpeg
 
Inget nytt om detta?
Det känns som att man väntat i 100 år!
😁

En dokumentär känns ju lite B, man väntade ju sig en ny klocka. Själv hoppas jag på en advisor eller ranger i titan

IMG_2553.jpeg
IMG_2554.jpeg
Det var inte mycket klocka-för-pengen i den dokumentären. Ja, den våghalsiga flygaren verkar ha haft två Tudor-klockor: Advisor och en Mini-Sub och dessa finns nu barnbarnens ägo. Mycket mer än så gav inte dokumentären
 
Jag fick tillbaka min Tudor idag från urmakaren som skulle byta ut orginallänken mot en unc länk. Urmakaren bytte ut alla länkar förutom en. Hon menade att man inte kunde byta ändlänken som fäster i spännet eftersom den är nitad. Finns det någon annan som gjort ett likadant byte med annat resultat? Känns ju lite snopet att ha en mix av länkar...

1000016908.jpg

Va är de för en jäkla urmakare!? Låset sitter ju som tidigare talare påpekat, med ett fjäderstift!! 😄😁😅🤣
Undvik den "urmakaren" framöver. Om flertal hobbyentusiaster (mig inkluderat) listat ut att man kan lossa sista länkbiten borde någon som är utbildad i ämnet också se det.
 
En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!
IMG_8555.png
(Bilden printad från insta)
 
En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!
IMG_8555.png
(Bilden printad från insta)
Kollade faktiskt på exakt den där modellen och videon idag, tycker den är riktigt snygg och perfekt sommarklocka. Även min fru vill ha den 😂 (i 30mm). Kollat lite på C24 och modellen dvs Royal känns fortfarande iskall då det inte är många som ligger ute.
 
Kollade faktiskt på exakt den där modellen och videon idag, tycker den är riktigt snygg och perfekt sommarklocka. Även min fru vill ha den 😂 (i 30mm). Kollat lite på C24 och modellen dvs Royal känns fortfarande iskall då det inte är många som ligger ute.
Vilket sammanträffande 😁 Håller med dig som sagt! Ja, det är märkligt. Tror och hoppas dock vi kommer se den mer snart, förhoppningsvis här i tråden 😁
 
Hej! Ny på forumet.

Jag går i tankarna på att köpa min första finklocka och har länge kollat mot en begagnad bb58. Med svart urtavla. Vad är ett rimligt pris för ovanstående?

Cert och box är inget måste för min del eftersom att jag köper för att använda, inte sälja.

Mvh
 
Hej! Ny på forumet.

Jag går i tankarna på att köpa min första finklocka och har länge kollat mot en begagnad bb58. Med svart urtavla. Vad är ett rimligt pris för ovanstående?

Cert och box är inget måste för min del eftersom att jag köper för att använda, inte sälja.

Mvh
Välkommen! Med länk ca runt 30k typ, plus/minus beroende på skick. Utan cert och box billigare, men kan rekommendera att du försöker få med detta för framtida planer, försäkringssyften, etc.
 
Tillbaka
Topp