Svart är helt klart snyggt!Röstar svart! Passar med urtavlan bättre tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svart är helt klart snyggt!Röstar svart! Passar med urtavlan bättre tycker jag.
Juste du hade ett svart till din gmt! Vill minnas att du lejde bort bytet åt urmakaren men försökte du byta själv först?De är bökiga att byta men stark rek på kvaliteten från Steelreef!
Stämmer bra. Provade aldrig att göra det själv, det verkade svårt när jag kollade på YT och hade inga vettiga verktygJuste du hade ett svart till din gmt! Vill minnas att du lejde bort bytet åt urmakaren men försökte du byta själv först?![]()
Jag tycker att bägge funkar galant. Och till och med lyfter klockan. Strunta i vad andra säger. Din klocka, dina val.
Jag hade en liknande fråga till en av säljarna på Krons och fick då svar att så länge klockan är under garanti så behöver man inte göra något med den. Det är först efter garantin han tyckte att man bör göra en täthetsservice.Dum fråga kanske, men hade ni trycktestat en ca 1 år gammal Tudor? Tänker att den är fortfarande under garantin och så pass ny men man vet aldrig.
Absolut inte. Men det beror ju helt på vilka aktiviteter ni ämnar ge er ut på. Då jag aldrig utsätter mina klockor för vattensporter ser jag ingen anledning till att trycktesta dem annat än inom ramen för normalt serviceintervall.Dum fråga kanske, men hade ni trycktestat en ca 1 år gammal Tudor? Tänker att den är fortfarande under garantin och så pass ny men man vet aldrig.
Tudor rekommenderar väl service efter 10 år vad jag vet. Jag hade nog trycktestat innan dess. Men under förutsättning att man iaf badar med klockan.Absolut inte. Men det beror ju helt på vilka aktiviteter ni ämnar ge er ut på. Då jag aldrig utsätter mina klockor för vattensporter ser jag ingen anledning till att trycktesta dem annat än inom ramen för normalt serviceintervall.
Jag gillar det inte riktigt. Jag tycker att grått är för blekt; svart är att föredra men ändå lite... sådär. Kanske låta den vinröda originalringen (OEM) åldras lite för att få till en viss kontrast?
Jag tycker båda är snygga men köper vad du säger! Det blir väl inte riktigt en homerun till den röda tavlan men det kanske beror på att man inte har sett det innan. Ser man något tillräckligt mycket och ofta tenderar man att föredra det före något ”nytt”.Jag gillar det inte riktigt. Jag tycker att grått är för blekt; svart är att föredra men ändå lite... sådär. Kanske låta den vinröda originalringen (OEM) åldras lite för att få till en viss kontrast?
Kanske gör Steel Reef någon gång en stålring med 12-timmarsmarkering eller en vanlig dykarring i stål. Med Tudors typsnitt och stil. Bara det. Det vore ett riktigt bra alternativ för BB58 och 54.
BB GMT är tjock. Såpass tjock att jag bestämde mig för att släppa den till slut. 58GMT med jubilee ligger däremot ganska högt på villhöver-listanHej!
För en norrlandsbo som inte har så nära till att titta på klockor live, har någon testat och jämfört BB GMT och BB 58 GMT. Upplevs det som stor skillnad väl på vristen? Är kontorsnisse och har oftast skjorta och BB GMT:n ser onekligen stor ut.
Kika jämförelser mellan dom på tuben så får du nog en bra uppfattning. Du kommer absolut uppleva bb58 gmt tunnare väl på vristenHej!
För en norrlandsbo som inte har så nära till att titta på klockor live, har någon testat och jämfört BB GMT och BB 58 GMT. Upplevs det som stor skillnad väl på vristen? Är kontorsnisse och har oftast skjorta och BB GMT:n ser onekligen stor ut.
På vristen känns väl ganska många klockor tunna?Kika jämförelser mellan dom på tuben så får du nog en bra uppfattning. Du kommer absolut uppleva bb58 gmt tunnare väl på vristen![]()
På vristen känns väl ganska många klockor tunna?![]()
Det @Nopplis skriver angående BB GMT gäller även för BB Pro. Förmodligen än mer så.Hej!
Ja det är tyvärr inte någon kontorsklocka direkt. Däremot fantastisk som sommarklocka till kortärmat.Det @Nopplis skriver angående BB GMT gäller även för BB Pro. Förmodligen än mer så.
Löjligt snygg!Ja det är tyvärr inte någon kontorsklocka direkt. Däremot fantastisk som sommarklocka till kortärmat.
![]()
Jepp. Mycket bra! Även om jag inte har kvar klockan eller gummitNågon som provat detta gummi för bb54?