• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

TT
20261008_182701.webp

Skulle ljuga om jag sa att jag aldrig, lite i smyg, önskade att jag bodde längre söderut. Eller norrut för den delen, det händer det också🤫 men nu bor man i Mellansverige och det är bara att gilla läget😆
Ärligt talat. Jag skulle ljuga om jag inte önskade att jag kunde lämna Sverige hela det kommande halvåret. Höstdepression är i allra högsta grad en verklighet för mig. Har funderat på om det hade varit bättre längre norrut också. Men det vete tusan. Det är mörkret, regnet och blåsten som är värst.

Ärligt talat. Jag skulle ljuga om jag inte önskade att jag kunde lämna Sverige hela det kommande halvåret. Höstdepression är i allra högsta grad en verklighet för mig. Har funderat på om det hade varit bättre längre norrut också. Men det vete tusan. Det är mörkret, regnet och blåsten som är värst.
Jag tänker lika, som pensionär lär man se till att kunna bo utomlands några månader om året. Men man ska väl inte gnälla, det hade kunnat va värre..
IMG_2076.webp

Så, nu ska jag hålla mig on-topic framåt😆

Grattis, bra val ändå! Har varit och nosat på just denna några gånger. Hur är spännet?
Jo men bra, det ser ju lite speciellt ut men det är väldigt bekvämt och jag gillar det. Smidigt med det lite ”flexande” i spännet, så att den kan justeras av sig självt lite om handleden svullnar. Men ska sätta dit en till länkbit och testa lite mer imorgon (har besök och middag här hemma kväll 🙂)

Var inne på Krons för att testa nya Royal 36, det var riktigt snålt utbud, fanns bara en två ton inne med stick index. Riktigt schyst case och länk. Den isblåa lockar även om den är väldigt somrig. De hade bara fått in en sen släppet. Tydligen intresselista för Royal 36 mörkblå, isblå och grön.
IMG_3346.webp

Var inne på Krons för att testa nya Royal 36, det var riktigt snålt utbud, fanns bara en två ton inne med stick index. Riktigt schyst case och länk. Den isblåa lockar även om den är väldigt somrig. De hade bara fått in en sen släppet. Tydligen intresselista för Royal 36 mörkblå, isblå och grön.
IMG_3346.webp
De är trevliga! Du kan ju passa på att köpa isblå nu, så har du sommarklockan redo i god tid!

Har också upplevt senaste gånger jag varit på Krons att det var lite dåligt utbud gällande Tudor. Inte så mycket tilldelning alls på nya modeller verkar det som.

Men @SWC kanske kan ordna om det är nån särskild modell du vill ha?

IMG_3346.webp
Det är ju precis den där jag tycker lockar mest 😍

De är trevliga! Du kan ju passa på att köpa isblå nu, så har du sommarklockan redo i god tid!

Har också upplevt senaste gånger jag varit på Krons att det var lite dåligt utbud gällande Tudor. Inte så mycket tilldelning alls på nya modeller verkar det som.

Men @SWC kanske kan ordna om det är nån särskild modell du vill ha?
Ja exakt det var lite tanken och tänkte att man givetvis kan kolla utanför Krons. Det är dock en sån speciell urtavla och färg att jag gärna vill prova den innan och se hur färgen känns irl.

P39 som tappar 3 sek/dag, under garantin. Dags att lämna in? Började mäta då jag tyckte att den ibland verkade ha taskig gångreserv (läs stannade efter att ha vilat 1-2 dagar)

P39 som tappar 3 sek/dag, under garantin. Dags att lämna in? Började mäta då jag tyckte att den ibland verkade ha taskig gångreserv (läs stannade efter att ha vilat 1-2 dagar)
-3s/d är inom COSC så där är inte mkt att göra. Däremot om den stannar på 48h så är det alldeles för lite. Pelagos har väl 70h power reserve om jag minns rätt.

-3s/d är inom COSC så där är inte mkt att göra. Däremot om den stannar på 48h så är det alldeles för lite. Pelagos har väl 70h power reserve om jag minns rätt.
Tudors kronometercertifierade urverk har högre krav än COSC och ska hålla -2 till +4 spd

Tillbaka
Topp