• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samarbete Tusenö - Shellback

Är infästningen mellan bandhornen likadan på v2 som på den nuvarande? Anledningen till att jag frågar är att jag gillar @Ontrackpiraten s kombination av klocka och gummiband och går det att få till även v2 på det sättet så vore det intressant. T.ex. den vita på ett vitt eller orange band skulle bli supersnyggt.

Onteackpiratens bild från tråden. (Hoppas det är ok).

44B614DA-A79D-4120-9032-D615F166718B.jpeg

Är infästningen mellan bandhornen likadan på v2 som på den nuvarande? Anledningen till att jag frågar är att jag gillar @Ontrackpiraten s kombination av klocka och gummiband och går det att få till även v2 på det sättet så vore det intressant. T.ex. den vita på ett vitt eller orange band skulle bli supersnyggt.

Onteackpiratens bild från tråden. (Hoppas det är ok).

44B614DA-A79D-4120-9032-D615F166718B.jpeg
Hej, ja det är samma, så det skall funka fint, likt @Ontrackpiraten har gjort även för V2:an :)

Har säkert frågats om tidigare?
Kommer man kunna köpa den nya "claspen" och sätta på sin befintliga länk till shellback v1?

Har säkert frågats om tidigare?
Kommer man kunna köpa den nya "claspen" och sätta på sin befintliga länk till shellback v1?
Bra fråga! Vi tillverkar ett mindre antal extra spännen samt slutlänkar just för detta ändamålet, men det kommer inte finnas i någon stor utsträckning. Prioritet är att skicka ut alla klockor till kunder, efter det kommer vi lägga ut V2-spännen till försäljning. Vi kommer informera om när detta sker genom mail till alla som är uppskrivna på vårt nyhetsbrev.

Har beställt en shellback black date...hur ligger ni till med leveranser...kan man förvänta sig nått i början av juni? Student

Har beställt en shellback black date...hur ligger ni till med leveranser...kan man förvänta sig nått i början av juni? Student
Kul! Början av juni blir svårt, jag hoppas att i princip all produktion är klar och godkänd under juni för att sedan kunna snabbt gå in i montering. Uppdateringar kommer genom mail så snart vi har något att kommunicera. Just nu rullar allt på utan förseningar.

Nu har den äntligen kommit 🤩😍

Älskar redan nu när den pendlar mellan mörk och ljusare blå 👌🏻

Bilagor

• 1000009260.jpg
    1000009260.jpg
    457.3 KB · Visningar: 13
  • 1000009264.jpg
    1000009264.jpg
    372.4 KB · Visningar: 15
  • 1000009265.jpg
    1000009265.jpg
    253 KB · Visningar: 18
  • 1000009268.jpg
    1000009268.jpg
    395.7 KB · Visningar: 12
  • 1000009270.jpg
    1000009270.jpg
    328.9 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Tycker eran Shellback är jättefin, men skulle önska den i en mindre version med, kanske 38mm, och 45mm lug to lug . Om man kan lämna input här?. Fina klockor ni gör verkligen.

Tycker eran Shellback är jättefin, men skulle önska den i en mindre version med, kanske 38mm, och 45mm lug to lug . Om man kan lämna input här?. Fina klockor ni gör verkligen.

Det går jättebra att komma med input, bara uppskattat! Gäller allt möjligt, framtida modeller man skulle vilja se, förbättringspotential osv, vi behöver all hjälp vi kan få och tar tacksamt emot det, både ris och ros!

Som det ser ut nu så har vi inga planer för att göra Shellback mindre. Storleken på 40mm är lätt för oss att arbeta med då den är relativt omtyckt av många och vi måste vara smarta med våra investeringar. Däremot så har jag suttit under ett par år med designen av en helt ny modell som kommer ligga i storlek runt 37-38mm, så den kanske kommer passa, hoppas kunna starta med tekniska ritningar och sedan prototyper inom en inte allt för avlägsen framtid för den modellen :)

Det går jättebra att komma med input, bara uppskattat! Gäller allt möjligt, framtida modeller man skulle vilja se, förbättringspotential osv, vi behöver all hjälp vi kan få och tar tacksamt emot det, både ris och ros!

Som det ser ut nu så har vi inga planer för att göra Shellback mindre. Storleken på 40mm är lätt för oss att arbeta med då den är relativt omtyckt av många och vi måste vara smarta med våra investeringar. Däremot så har jag suttit under ett par år med designen av en helt ny modell som kommer ligga i storlek runt 37-38mm, så den kanske kommer passa, hoppas kunna starta med tekniska ritningar och sedan prototyper inom en inte allt för avlägsen framtid för den modellen :)
Ser fram emot kommande lanseringar.

Får man passa på att fråga om Shellback kommer att erbjudas i no-date igen, såg att den var slut i pre-order. Leverans med datum är i december?

Och First 38, kommer den att återkomma? 😊

Får man passa på att fråga om Shellback kommer att erbjudas i no-date igen, såg att den var slut i pre-order. Leverans med datum är i december?

Och First 38, kommer den att återkomma? 😊
Angående Shellback - Det är troligt att vi kommer erbjuda no-date igen, men vi har inte tagit något 100% beslut där än.

First-serien kommer inte komma tillbaka. Det är inte omöjligt att vi kommer släppa en kronograf i framtiden, men i sådana fall automatisk/manuell och med betydligt högre kvalitet, för att följa resten av vårt utbud.

Angående Shellback - Det är troligt att vi kommer erbjuda no-date igen, men vi har inte tagit något 100% beslut där än.

First-serien kommer inte komma tillbaka. Det är inte omöjligt att vi kommer släppa en kronograf i framtiden, men i sådana fall automatisk/manuell och med betydligt högre kvalitet, för att följa resten av vårt utbud.
No date är bra
1725182629977.jpeg

När kan nästa släpp av svarta Shellback date komma tro?
I nästa vecka hoppas jag att vi får leverans av ett litet gäng med Shellback som vi kommer släppa till försäljning inom kort, med direktleverans. Efter det siktar vi på en ny pre-order av 2025 års Shellback någon gång mars/april skulle jag tro. Fick lite samples i veckan, men inte helt nöjd med allt, så det blir lite förändringar innan lansering.

I nästa vecka hoppas jag att vi får leverans av ett litet gäng med Shellback som vi kommer släppa till försäljning inom kort, med direktleverans. Efter det siktar vi på en ny pre-order av 2025 års Shellback någon gång mars/april skulle jag tro. Fick lite samples i veckan, men inte helt nöjd med allt, så det blir lite förändringar innan lansering.
Nice! Ni vill inte avslöja vad det för förändringar på 2025års variant? ;)

Tänker om man isf borde slå till nästa vecka eller vänta på pre-ordern 😄

Nice! Ni vill inte avslöja vad det för förändringar på 2025års variant? ;)

Tänker om man isf borde slå till nästa vecka eller vänta på pre-ordern 😄
Hehe, kan tyvärr inte göra det, främst då vi själva inte har spikat 100% vilka nyheterna blir, det hänger mycket på om vi kan få till vissa detaljer precis så som vi vill. Men ordinarie sortiment (blå, svart och vit) kommer inte få några stora förändringar direkt, så är du på jakt efter någon av dessa så tror jag inte du blir besviken om du slår till nu direkt.

Tillbaka
Topp