Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, alla modeller släpps samtidigt. Torsdag 14:e december klockan 16:00. Står man på intresselistan så får man en timmes förtur, alltså 15:00.Är det samma datum på den som gäller?
Länk är standard, givetvis DLC-behandlad även denDet blir spännande att se vilket armband ni väljer till den.
Haha, quartz får inte riktigt mitt hjärta att banka för tillfället (inte ens HAQ) och det är lite det jag går efter. Men vem vet, kanske är något för framtiden!@Tusenö Watches , fina klockor, men när kommer kvartsarna, gärna HAQ, long battery life
Tack för svar, automatare i denna prisklass finns ju 13 på dussinet, men ej haqHaha, quartz får inte riktigt mitt hjärta att banka för tillfället (inte ens HAQ) och det är lite det jag går efter. Men vem vet, kanske är något för framtiden!
En kanske dum fråga som kanhända bara jag inte vet svaret på, tycker inte det står tydligt nånstans;
Levereras de i nu i december? Eller vad var det som var på gång till sommaren 2024?
Det sellita-verk nån version SW 200, jag påminner mig att jag har tappade 30 sekunder när den var ny och gör så än. Måste skickas utomlands av en själv någon okänd stans och på obestämd tid för att få justerad på garanti då klockmärkets personal uppges vara "svåra att ha att göra med" enl uppgift från nån som ska vara AD i sverige men i praktiken inte befattar sig med klockan trots officiellt AD-skap. Möjligen kan de ha frånsagt sig det numera vilket inte framgått om så är. Ja, det går iofs att lämna in den till valfri urmakare men nån garanti på gången på sellitaverket fanns inte i verkligheten. Obs det är alltså ingen Tusenö så lite off topic. Men sagt som min erfarenhet av verket ifråga, gäller dock bara ett exemplar.
Detta som bakgrund till följande kanske mer relevanta undran; Kollas verken upp hos er? Vad ser ni som godkänd avvikelse? Justeras de vid behov av er eller skickar ni dem nånstans?
En efterkoll och reglering av verken samt ett lite hårdare ytskikt på boetterna kunde komma på en önskelista.
Visst kan man det. Nu var det inte riktigt det jag skrev om.Ett SW 200 (en ETA 2824 klon) behöver inte skickas iväg (och i synnerhet inte utomlands) för att ruckas. Det kan alla urmakare göra snabbt och smidigt.
Haha det har du ju förvisso rätt i, men likt förbaskat så är det ändå automatare/mekaniskt som gör mig lite extra gladTack för svar, automatare i denna prisklass finns ju 13 på dussinet, men ej haq![]()
Jag vill inte svara för något annat klockmärke än mitt eget, men SW200 är ett pålitligt urverk i grunden som vi inte har mycket problem med. Sedan kan ju givetvis problem uppstå med urverk, delar kan gå sönder eller magnetiseras och "måndagsexemplar" kan tillverkas. Maxavvikelsen från Sellita (vi köper direkt från tillverkare) är +-30 sek, men vi tar ofta in och ruckar verk som går sämre än +-20 sek. Normalt brukar precisionen i SW200 ligga på någonstans på +-6-12 sek efter någon månad på handleden.En kanske dum fråga som kanhända bara jag inte vet svaret på, tycker inte det står tydligt nånstans;
Levereras de i nu i december? Eller vad var det som var på gång till sommaren 2024?
Det sellita-verk nån version SW 200, jag påminner mig att jag har tappade 30 sekunder när den var ny och gör så än. Måste skickas utomlands av en själv någon okänd stans och på obestämd tid för att få justerad på garanti då klockmärkets personal uppges vara "svåra att ha att göra med" enl uppgift från nån som ska vara AD i sverige men i praktiken inte befattar sig med klockan trots officiellt AD-skap. Möjligen kan de ha frånsagt sig det numera vilket inte framgått om så är. Ja, det går iofs att lämna in den till valfri urmakare men nån garanti på gången på sellitaverket fanns inte i verkligheten. Obs det är alltså ingen Tusenö så lite off topic. Men sagt som min erfarenhet av verket ifråga, gäller dock bara ett exemplar.
Detta som bakgrund till följande kanske mer relevanta undran; Kollas verken upp hos er? Vad ser ni som godkänd avvikelse? Justeras de vid behov av er eller skickar ni dem nånstans?
En efterkoll och reglering av verken samt ett lite hårdare ytskikt på boetterna kunde komma på en önskelista.
Visst kan man det. Nu var det inte riktigt det jag skrev om.
Men strunt i det. Inget jag lägger ner tid på.
Det ligger nära till hands att jämföra den med CW c60 trident pro. Liknande spec. Problemet är att CWn hamnar på ca 13200 kr (mot Tusenös 7500 (är det tillfälligt pris?)).
Det ligger nära till hands att jämföra den med CW c60 trident pro. Liknande spec. Problemet är att CWn hamnar på ca 13200 kr (mot Tusenös 7500 (är det tillfälligt pris?)).
Ni experter får avgöra skillnad i kvalite. Men det är nästan halva priset(!).
C60 Trident Pro 300 | Christopher Ward
Buy C60 Trident Pro 300 at Christopher Ward.www.christopherward.com
Ja precis, nu under pre-order, eller i alla fall delar av perioden, kommer priset ligga på 7495kr, vilket är 1000kr under ordinarie pris. Just priset är något vi har fajtats med då vi har fått rejäla prispåslag i alla led (produktion, urverk, montering, lager, betalmetoder, frakter osv) efter Covid. Jag är ganska nöjd med att vi kunde behålla priset på den nivån som det ligger på. Tycker själv att det är en väldigt prisvärd klockaDet ligger nära till hands att jämföra den med CW c60 trident pro. Liknande spec. Problemet är att CWn hamnar på ca 13200 kr (mot Tusenös 7500 (är det tillfälligt pris?)).
Ni experter får avgöra skillnad i kvalite. Men det är nästan halva priset(!).
C60 Trident Pro 300 | Christopher Ward
Buy C60 Trident Pro 300 at Christopher Ward.www.christopherward.com
Tack @Masklimpen, tycker själv det är mycket klocka för pengarna. Ledtiden är rejält nedkortad jämfört med våra tidigare pre-orders, då produktionen redan är påbörjad. Den stora flaskhalsen är i stort sett alltid leverans av urverk. Vi gör vårt yttersta för att leverans skall ske så snart som möjligt.Nya Shellback V2 ser grym ut, känslan är att det är ett helt ok pris kanske därav lev tiden. Snart sommar igen,,,
Vad kul att höra, stort tack!Råkade få upp en annons på facebook om denna i mitt eviga skrollande. Har aldrig vart mycket för vita urtavlor, men måste säga att denna var ruggigt fin. Blir nog min ”Daily beater” i många år framöver. Snyggt jobbat!
Yes produktionen av halvlänkar till Shellback är igång det också. Dock är det en väldigt begränsad produktion, så om halvlänkar är ett krav så skall man nog vara snabb med att addera detta. Jag tycker personligen inte att det behövs då förlängningen i spännet fortsatt är ganska väl tilltaget och går att sätta i 5 olika positioner, men det där är ju väldigt mycket en smaksak.@Tusenö Watches
Kommer det finnas halvlänkar till Shellback V.2?
Min erfarenhet är att halvlänkar kan vara välkommet trots en generös justering.Vad kul att höra, stort tack!
Yes produktionen av halvlänkar till Shellback är igång det också. Dock är det en väldigt begränsad produktion, så om halvlänkar är ett krav så skall man nog vara snabb med att addera detta. Jag tycker personligen inte att det behövs då förlängningen i spännet fortsatt är ganska väl tilltaget och går att sätta i 5 olika positioner, men det där är ju väldigt mycket en smaksak.
Absolut, det erbjuder ju än mer flexibilitet. 5,5mm är halvlänken, hellänk är 8,5mm.Min erfarenhet är att halvlänkar kan vara välkommet trots en generös justering.
Hur lång kommer en halvlänk vara?
Såg nu vid beställning att stod så här:Absolut, det erbjuder ju än mer flexibilitet. 5,5mm är halvlänken, hellänk är 8,5mm.
Vilken present!Beställt en svart, date nu på pre-ordern.
Ska ge till grabben i studentpresent till sommaren. (om den har kommit)
Va sugen på att köpa en vit också, men fick hejda mig![]()
Ja precis, det var nödvändigt för att det skulle se visuellt bra ut.. Att bara addera en halvlänk hade inneburit ett stort glapp mellan halvlänk och vanlig länk. Vi har därför behövt ta fram ett helt set för att på så sätt få det att se bra ut. Ibland är det inte så lätt som man kan troSåg nu vid beställning att stod så här:
Each half-link set contains three links, including one removable 5.5mm half-link.
Det var ett ovanligt upplägg men ger ju riktigt goda förutsättningar för en perfect fit om jag förstår saken rätt![]()
Inget vi har planerat. Kanske i framtiden, men det blir inte förrän en eventuell ny runda med Shellback och det är troligen en del andra modeller som skall till innan dess.@Tusenö Watches kommer ni släppa en med svart vridning och vit tavla?