Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter märkligt, skall kolla på detta. Du kan skicka din mailadress i DM till mig så kan jag anmäla dig manuellt!Jag försökte anmäla mitt intresse på Tusenös hemsida via mina två olika mejladresser men fick inget bekräftelsemejl (inte heller i skräpkorgen). Finns det något annat sätt jag kan anmäla mitt intresse?
Falskt alarm! Bekräftelsen kom efter en tid. Det är jag som är het på nya släppetLåter märkligt, skall kolla på detta. Du kan skicka din mailadress i DM till mig så kan jag anmäla dig manuellt!
Ja jissess, den kan inte komma fort nog nu.Ser verkligen fram emot nya Shellback nu.
Jag tror den kommer bli grym och första intrycket på stockholm time mässan var mer än bra.
Brukar normalt sett gilla no date men i det här fallet så tvekar jag och tycker nästan att tavlan gör sig bäst med datum.
Kanske har att göra med stansningen i tavlan.
![]()
SHELLBACK V2 BLUE
Our diver watch Shellback Blue has been welcome with open arms from reviewers, media and customers. Choose between date or no date on the dial. This is our best automatic watch to date and comes on a stainless steel bracelet. Free global shipping. Two years warranty.tuseno.com
Med en justerbar clasp så hade jag lätt kunnat tänka mig en sådan.
Känns som en klar vinnare över AT men öven SS även utan Easy adjust.Med en justerbar clasp så hade jag lätt kunnat tänka mig en sådan.
Grymt bra med vit tavla! Lutar helt klart åt att jag kan hugga en sån framöver.Ja det var kul med Daves review av Windseeker, han ville göra en på Shellback V2 direkt efteråt, så det kommer någon gång efter nyår skulle jag väl tippa på.
Nu närmar vi oss lanseringen av Shellback V2 med stormsteg, 14 december kör vi! Nu i dagarna kommer även de två nya modellerna lanseras (som vissa av er redan har sett på mässan i Stockholm). Skall bli spännande att höra vad ni tycker.
Vet inte om jag sagt det tidigare, men produktionen är redan på gång och leverans är estimerad till sommaren 2024. Detta innebär alltså att produktionen, med leverans till sommaren, är limiterad till det antal klockor vi har i produktion just nu. För er som är intresserade så kommer det vara lite av en fördel att vara uppskriven på intresselistan.
Spännet i Shellback V1 var ju både älskat och hatat, personligen tycker jag mycket om den rejäla förlängningen, men visuellt och på handleden så håller jag med om att det är av det större slaget. I V2 har spännet minskat i storlek, men en förlängning finns fortfarande, dock med en lite annorlunda funktion och inte riktigt lika generöst. Har själv burit detta sedan tidig vår och är riktigt förtjust i det!
Utöver detta så har vi även beslutat i att addera en beläggning på 1200HV på spännet, då detta i regel är den mest utsatta delen av klockan. Jag har än så länge inte en enda repa på mitt spänne och då har det ändå varit med på många stormiga hummerfiske-turer i höstas
Liten blandning av prototyp-spännen av slutliga i bilderna, därav sämre etsning av logo i vissa bilder!
Allt gott!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eller hur! Det kommer i en full reveal här inom väldigt kortGrymt bra med vit tavla! Lutar helt klart åt att jag kan hugga en sån framöver.
Vad blir det för vridring till, eller är det nåt ni sitter på till en full reveal?
Vansinnigt kul att följa och härligt när entusiaster skapar produkter och funktioner som de själva uppskattar och inte som de tror att andra vill ha.Ja det var kul med Daves review av Windseeker, han ville göra en på Shellback V2 direkt efteråt, så det kommer någon gång efter nyår skulle jag väl tippa på.
Nu närmar vi oss lanseringen av Shellback V2 med stormsteg, 14 december kör vi! Nu i dagarna kommer även de två nya modellerna lanseras (som vissa av er redan har sett på mässan i Stockholm). Skall bli spännande att höra vad ni tycker.
Vet inte om jag sagt det tidigare, men produktionen är redan på gång och leverans är estimerad till sommaren 2024. Detta innebär alltså att produktionen, med leverans till sommaren, är limiterad till det antal klockor vi har i produktion just nu. För er som är intresserade så kommer det vara lite av en fördel att vara uppskriven på intresselistan.
Spännet i Shellback V1 var ju både älskat och hatat, personligen tycker jag mycket om den rejäla förlängningen, men visuellt och på handleden så håller jag med om att det är av det större slaget. I V2 har spännet minskat i storlek, men en förlängning finns fortfarande, dock med en lite annorlunda funktion och inte riktigt lika generöst. Har själv burit detta sedan tidig vår och är riktigt förtjust i det!
Utöver detta så har vi även beslutat i att addera en beläggning på 1200HV på spännet, då detta i regel är den mest utsatta delen av klockan. Jag har än så länge inte en enda repa på mitt spänne och då har det ändå varit med på många stormiga hummerfiske-turer i höstas
Liten blandning av prototyp-spännen av slutliga i bilderna, därav sämre etsning av logo i vissa bilder!
Allt gott!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blev riktigt bra med stålbezeln! Den där ligger bra till på ”villhöver-listan”Här har vi en av de nya modellerna, jag är själv barnsligt förtjust i denna och har burit den väldigt mycket. Vad tycker ni?
Semi-matte urtavla med blanksvarta indexmarkeringar , mörkgrå visare med orange tip på sekundvisaren. Även modellnamnet är orange-färgat för att poppa lite.
Bezel i rostfritt där endast triangeln är fylld med luminova, resterande markeringar är blanksvarta. Som ni redan sett så har vi även adderat vår symbol i en kontrasterande blank finish strax ovan modellnamnet, vilket också är en kul liten detalj som ibland skiner tilt.
Trevlig helg på er!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
KulHär har vi en av de nya modellerna, jag är själv barnsligt förtjust i denna och har burit den väldigt mycket. Vad tycker ni?
Semi-matte urtavla med blanksvarta indexmarkeringar , mörkgrå visare med orange tip på sekundvisaren. Även modellnamnet är orange-färgat för att poppa lite.
Bezel i rostfritt där endast triangeln är fylld med luminova, resterande markeringar är blanksvarta. Som ni redan sett så har vi även adderat vår symbol i en kontrasterande blank finish strax ovan modellnamnet, vilket också är en kul liten detalj som ibland skiner tilt.
Trevlig helg på er!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med, förutom att det saknas ett antal superlativ!Riktigt jäkla snyggt med vita!
Sommarklockan 2024 kan mycket väl härmed vara spikad och klar!Här har vi en av de nya modellerna, som jag själv är barnsligt förtjust i och har burit väldigt mycket. Vad tycker ni?
Trevlig helg på er!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
Har både en Shellback (blå med datum) och en Windseeker (grå) men fick ett starkt behov av denna vita.Här har vi en av de nya modellerna, som jag själv är barnsligt förtjust i och har burit väldigt mycket. Vad tycker ni?
Trevlig helg på er!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
Svart PVD? Kan bli häftigt. Hårdhetsbehandlat?Idag presenterar vi det sista tillskottet i Shellback-familjen
![]()
Nej, inte PVD, vi kör på DLC, så det är i sig rejält hårt och svårt att repa!Svart PVD? Kan bli häftigt. Hårdhetsbehandlat?
Utmärkt.Nej, inte PVD, vi kör på DLC, så det är i sig rejält hårt och svårt att repa!
Nu snackar viIdag presenterar vi det sista tillskottet i Shellback-familjen
![]()
Det blir spännande att se vilket armband ni väljer till den.Idag presenterar vi det sista tillskottet i Shellback-familjen
![]()
Blir det inte svart länk?Det blir spännande att se vilket armband ni väljer till den.
Det blir spännande att se vilket armband ni väljer till den.
Ser väl så utBlir det inte svart länk?![]()