Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tusen tack @hedbrg kul att du gillar den! Mycket arbete och slit, väldigt kul att det snart är dags för lansering. Nu kämpar vi vidare med de sista detaljerna innan produktionen. Trevlig midsommar!Ser riktigt genomarbetad ut, snyggt jobbat!
Klockan ser väldigt genomarbetad och trevlig ut men även jag tycker att Göteborg på tavlan är lite av en dealbreaker. Hur blev det med det här? Är det fortfarande något som kan vara aktuellt?Förstår att det kan svida för somliga, men än har vi inga planer att överge Göteborg på tavlan. Ibland måste man ta lite beslut som inte uppskattas av alla. Men vi kan ju alltid ta fram ett par unika tavlor utan Göteborg till er, om ni vill betala för det
Tackar för era fina ord, vi får sikta på att ta fram något som är såpass bra att ni helt enkelt inte tänker på "Göteborg" längre!
Ha en trevlig helg.
Under specifikationer står det "safirkrglas", litet stavfel bara FYITusen tack @hedbrg kul att du gillar den! Mycket arbete och slit, väldigt kul att det snart är dags för lansering. Nu kämpar vi vidare med de sista detaljerna innan produktionen. Trevlig midsommar!
Under specifikationer står det "safirkrglas", litet stavfel bara FYI![]()
Tack för det, blir lätt lite fel när man publicerar nya sidorÄr länk och boett tillverkad av svensk stål?
316L, använt det i alla våra klockor och har inte varit några problemVad är det för stål? Hoppas på 254 SMO![]()
Förstår det316L, använt det i alla våra klockor och har inte varit några problem![]()
Just nu är det fullt fokus på svart och blå och att få till dem riktigt bra. Inte helt omöjligt att fler färger adderas senare, så länge intresset finns där. Vi har mycket spännande i pipen, men tiden är alltid ett problem, haha.Släpper ni fler Shellback i andra färger än blåa och svart?
Det var ett nöje att ha dig här @skyseeker du är välkommen tillbaka när som, kul att du gillade Shellback!Måste ge tummen upp. Roligt med ett svenskt micromärke och ett sådant som inte tar genvägar utan gör det där lilla extra.
Rekommenderar varmt ett besök till showrummet - Man blir inte besviken av att se dem IRL…
Jag håller nog med om ändlänkarna. Borde vara mer vassa. Nu känns de billiga i förhållande till resten av klockan.Den är otroligt vacker.
Två saker jag stör mig på är att ”shellback” skulle ha varit rakt och inte böjt. Sedan skulle endlinksen slipas till samma form som resten av länkarna. Övergången blir för tvär då dom upplevs mycket mer avrundade och tyvärr ser det lite billigt ut.
Tycker endlinksen ser ut att vara samma som på First modellerna?
Utöver detta är den helt spot on och för mig ett givet köp. Men det vet ni redan![]()
Den är otroligt vacker.
Två saker jag stör mig på är att ”shellback” skulle ha varit rakt och inte böjt. Sedan skulle endlinksen slipas till samma form som resten av länkarna. Övergången blir för tvär då dom upplevs mycket mer avrundade och tyvärr ser det lite billigt ut.
Tycker endlinksen ser ut att vara samma som på First modellerna?
Utöver detta är den helt spot on och för mig ett givet köp. Men det vet ni redan![]()
Den infon ändrar faktiskt en hel del, det var en bra detalj och jag förstår din reaktion till 100%Kul att du gillar det mesta @Kratzwald
Anledningen till att "Shellback" är böjd är främst att då timvisarens hål passerar längsmed texten, vilket jag tycker är en rolig detalj som man kanske först noterar efter ett tag. Jag kollade ner på klockan vid 18:20 förut och såg då de första bokstäverna genom timvisarens hål och blev lite barnsligt glad, fråga mig inte varför. Sedan tycker jag själv att böjen ger lite liv i urtavlan.
@rambo_amadeus
Ändlänken är specifikt framtagen för Shellback, precis som allt annat och anledningen till att den ser lite mer "rundad" ut är för att få en helt sömlös anpassning till boetten, vilket då skapar en liten böj. Det jag tror ni eftersöker tror jag är en "platt" ändlänk, vilket hade resulterat i en "sämre" passform mot boett, rundningen tvingas då istället sättas där boett och ändlänk möts. Men jag kan meddela att jag faktiskt håller på att kika över möjligheten till en annan typ av ändlänk. Jag är inte superpoppis hos vår fabrik som tillverkar våra länkar just nu, men vi får se om det kommer en uppdatering som ni hade gillat framöver
Trevlig kväll!
Den infon ändrar faktiskt en hel del, det var en bra detalj och jag förstår din reaktion till 100%Jag personligen tyckte det blev så otroligt mycket runda linjer/detaljer, men det är väl en smaksak, kanske något man lär sig uppskatta med tiden.
Gällande länken, så är det nte alls mycket som behöver ändras, bara någon grad på vinkeln och sedan samma ”fasning” i övergången på ändlänken som på övriga länkarna (låt bandhornen vara som dom är och jobba försiktigt in mot center piecen)
Hoppas ni hittar någon lösning, skulle göra mycket på helhetsintrycket.
Tack!Ser fina ut!
Vad för mått är det på armen som syns?
"Nyps" länken?
![]()
Tack @PeterK01 Kul att du gillar den. Blackwater som den ser ut nu kommer inte tillbaka. Vi jobbar däremot på en MKII som kommer bli mer utav en "flagship" modell för oss. Blir en specbump och kommer omarbetas en hel del men stilen kommer bestå. Detta är dock efter Shellback och något annat projekt. Hoppas att vi har något klart till slutet av 2022 eller 2023, tar lite tid om man skall göra det bra.Shellback ser ut riktig snygg. Jag undrar om Blackwater kommer att bli tillgänglig eller utgått?
Får nog göra det sammaVar lite osäker på denna klocka men efter att jag såg denna video så blir det nog att lägga undan lite slantar i tid till släppet.
Vit tavla med blå vridring skulle jag vilja haVit tavla med svart vridning kommer sälja som smör. Just saying.![]()
+1Vit tavla med blå vridring skulle jag vilja ha![]()