• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samarbete Tusenö - Shellback

Tobyponken

Cartier
Har inte skrivit här innan men hade satt upp mig på intresselistan och nu är en blå med datum beställd. Jag gjorde köpet tillsammans med en vän som också hänger på KS. Jag tycker det är en intressant klocka men var inte helt övertygad förrän igår då jag såg Jodys recension på Youtube.
Jag håller med honom om markeringarna som borde vara var 5e minut och inte bara var 15e. En egen reflektion är att jag inte tycker typsnittet på siffrorna på bezelinsertet passar in i designen riktigt.
Keep up the good work!!
 

Mcavennie

Omega
Hallå gänget,

Ville bara helt fräckt meddela att vi idag öppnar förbeställningen, om någon är intresserad. Är man på intresselistan så skall ni få ett mail vid 16 tiden. Annars öppnar den för alla vid 17.

Hade varit riktigt kul om några av er köper, så kan vi bjussa på kaffe (eller bira) på vårt showroom när de är redo för leverans!

SHELLBACK

Allt gott,

Johan
Hej, jag trodde jag var på intresselistan men fick inget mail. Men det löste sig ändå. Bokade en blue date. Ska bli jäkligt intressant att se den.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Hallå gänget,

Ville bara helt fräckt meddela att vi idag öppnar förbeställningen, om någon är intresserad. Är man på intresselistan så skall ni få ett mail vid 16 tiden. Annars öppnar den för alla vid 17.

Hade varit riktigt kul om några av er köper, så kan vi bjussa på kaffe (eller bira) på vårt showroom när de är redo för leverans!

SHELLBACK

Allt gott,

Johan

Hej Johan,

Har ni öppet på måndag-tisdag som vanligt?
Tänkte springa förbi (bor ju ändå nära) och ta mig en titt på den blåa🙂
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Hej Johan,

Har ni öppet på måndag-tisdag som vanligt?
Tänkte springa förbi (bor ju ändå nära) och ta mig en titt på den blåa🙂
Hej Jonas,

Kul att du vill komma förbi. Det är lite osäkert med nästa vecka just nu, vi åker möjligen iväg uppåt kusten för lite plåtning. Men skicka ett mail till [email protected] med ett par tider som skulle passa så återkommer jag så snart jag vet :)
Hej, jag trodde jag var på intresselistan men fick inget mail. Men det löste sig ändå. Bokade en blue date. Ska bli jäkligt intressant att se den.
Ok vad skönt att det löste sig, vet att mailen ibland hamnar i skräpposten. Kul att du beställde en!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Har inte skrivit här innan men hade satt upp mig på intresselistan och nu är en blå med datum beställd. Jag gjorde köpet tillsammans med en vän som också hänger på KS. Jag tycker det är en intressant klocka men var inte helt övertygad förrän igår då jag såg Jodys recension på Youtube.
Jag håller med honom om markeringarna som borde vara var 5e minut och inte bara var 15e. En egen reflektion är att jag inte tycker typsnittet på siffrorna på bezelinsertet passar in i designen riktigt.
Keep up the good work!!
Riktigt kul att höra att några av er beställde! Vi hade någon tidig prototyp med mer tydliga markeringar i var 5:e minut, men jag fick inte riktigt rätt känsla för den. Såklart en smaksak.

Tusen tack, hoppas verkligen ni skall bli nöjda!
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Hej Jonas,

Kul att du vill komma förbi. Det är lite osäkert med nästa vecka just nu, vi åker möjligen iväg uppåt kusten för lite plåtning. Men skicka ett mail till [email protected] med ett par tider som skulle passa så återkommer jag så snart jag vet :)

Ok vad skönt att det löste sig, vet att mailen ibland hamnar i skräpposten. Kul att du beställde en!

Ingen fara Johan, vi kan ta det när ni har tid🙂
Jag satte upp mig på väntelistan igår men jag har inte fått något bekräftelsemail.
Och inget i skräplådan heller.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Har vart nära på att beställa en några ggr nu, men drar mig alltid för jag tycker claspen är för stor, hade velat haft den mindre och utan diver extension.
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Ingen fara Johan, vi kan ta det när ni har tid🙂
Jag satte upp mig på väntelistan igår men jag har inte fått något bekräftelsemail.
Och inget i skräplådan heller.
Väldigt mycket att göra nu i veckan, men nästa kan du svänga förbi (hojta om någon tid bara) :)
Hmm OK, vi får kika över det där, vet att det är ett gäng som haft problem med mailen. Tack för info!

Jag tycker alla klockintresserade på forumet borde beställa. Support Your local dealer!!!!!
Det tycker jag med ;)
Blå date beställd!
Ser MYCKET fram emot att se den irl.
Som att gå och vänta på julafton 🎅:)
Härligt, tusen tack för beställning och förtroende! Lika ivrig jag!
Jag planerar redan för en svart utan datum, men det får bli lite senare i år.
Låter toppen!

Plockade hem en blå- datum på direkten när ni släppte dom🤔🤩
Verkar som ett populärt val, tusen tack!
Har vart nära på att beställa en några ggr nu, men drar mig alltid för jag tycker claspen är för stor, hade velat haft den mindre och utan diver extension.
Givetvis svårt att tillfredsställa alla, på alla punkter, men enligt mig är den inte särskilt bulkig och funktionen är otroligt användbar. Bor du i närheten av Göteborg är det bara att boka in en tid så får du klämma och känna på riktigt!


Nu är det fullt fokus på admin i veckan, vi är otroligt glada över allt intresse som vi fick. Lanseringen blev verkligen långt över förväntan. Jag skall hålla alla här uppdaterade så gott jag kan!

Tack igen för all feedback och alla glada tillrop!

//Johan
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Ja det blev att jag fick möjlighet att göra en förbeställning ändå! Valde svart utan datum.
Har annars på klockor valt mest blått eller vitt men har sett att svart kan vara riktigt fint också. Och här kändes det helt rätt. 🙂
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Beställde den blå med datum direkt när ni släppte den 🤗
i mitt tycke en grymt fin och genomtänkt klocka. Kommer bära den med stolthet.
Grymt, ett populärt val, sitter med precis den modellen den på handleden just nu, blir att man kollar ner några gånger och leker lite med färgen i urtavlan. Skiftar fint! Tusen tack!

Ja det blev att jag fick möjlighet att göra en förbeställning ändå! Valde svart utan datum.
Har annars på klockor valt mest blått eller vitt men har sett att svart kan vara riktigt fint också. Och här kändes det helt rätt. 🙂
Svårt att hålla dig? ;) Tusen tack, kul att se att du klippte till. Klassiskt val, mest "ren" vilket jag är en sucker för. Nu är det bara den där långa (men lite härliga) väntan som återstår.

Trevlig helg gänget!
 

Barricello

Audemars
Grymt, ett populärt val, sitter med precis den modellen den på handleden just nu, blir att man kollar ner några gånger och leker lite med färgen i urtavlan. Skiftar fint! Tusen tack!


Svårt att hålla dig? ;) Tusen tack, kul att se att du klippte till. Klassiskt val, mest "ren" vilket jag är en sucker för. Nu är det bara den där långa (men lite härliga) väntan som återstår.

Trevlig helg gänget!
Apropå lång och härlig väntan.. Personligen har jag kraftiga problem med att vänta en vecka på en klocka man precis "klickat hem". :sorry: :meh:
 

Zizou

Breitling
2-Faktor
Hej,

Beställde en blå med datum. Såg på hemsidan att det var beräknad leverans Q1 2022. Det vore kul att få följa framstegen, finns det en ny prototyp som ser ut som den slutliga så skulle det vara kul att se uppdaterade bilder etc. Tänker att detta är att bra ställe att ställa frågan då det verkar vara ett par här som beställt.
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Hej!
Kul att du slog till på en klocka. Jodå, vi kommer informera alla kunder under tidens gång när det finns något av intresse att berätta om. Vi inväntar nya ändlänkarna nu och hoppas ha dem hos oss i denna eller nästa vecka. Med det kommer en uppdatering. Utöver detta är det egentligen inga större delar som kommer ändra utseende, utan endast förbättringar av känsla/detaljer.

Allt gott,
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Hallå gänget!

Här kommer lite bilder på de nya ändlänkarna, passformen blir minst sagt bra!
Riktigt nöjd med att vi kunde få till honorna med bibehållen quick change-funktion.

Vad tycker ni?

Förövrigt, om någon skulle vara intresserad av att höra lite mer om oss så gästade vi de eminenta herrarna @Knutte75 och @Watchby10 i deras podd UrSnyggt häromdagen. Tror den skall publiceras inom ett par dagar, mycket gott snack!

First-1-5.jpg

First-1-4.jpg

First-1-3.jpg

First-3.jpg

First-2.jpg


First-1.jpg
 

morgel

Omega
2-Faktor
Damn, det ser riktigt bra ut med de nya ändlänkarna. Nästan så man ångrar att man inte slängde in en förbokning nu 😂

Men det kan mycket väl bli ett köp i ett lite senare skede!
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av Shellback-modellen. känns verkligen som ni hittat ett eget uttryck på ett sätt som jag saknat lite från tidigare modeller.
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Bra jobbat från start till finish! Väldigt snygga bilder på er sida och smart att skriva Wrist Size.
Tusen tack! Kul att du noterade det, tycker själv det är bra att få lite referenser när man är intresserad av en klocka.

Damn, det ser riktigt bra ut med de nya ändlänkarna. Nästan så man ångrar att man inte slängde in en förbokning nu 😂

Men det kan mycket väl bli ett köp i ett lite senare skede!
Kul att du gillar det, då hoppas jag att vi får se dig med en Shellback lite senare ;)

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av Shellback-modellen. känns verkligen som ni hittat ett eget uttryck på ett sätt som jag saknat lite från tidigare modeller.
Tack skall du ha, väldigt mycket jobb bakom så det uppskattas verkligen! Vi vill ju utvecklas för varje ny modell vi gör och ett eget uttryck utan att det för den sakens skull behöver se "helt galet ut" är väl lite melodin vi jobbar efter.
 

Watchby10

Omega
2-Faktor
Hej,

Beställde en blå med datum. Såg på hemsidan att det var beräknad leverans Q1 2022. Det vore kul att få följa framstegen, finns det en ny prototyp som ser ut som den slutliga så skulle det vara kul att se uppdaterade bilder etc. Tänker att detta är att bra ställe att ställa frågan då det verkar vara ett par här som beställt.
Jag kan bara hålla med att ni har fått till detta jättesnyggt!! Jag vet då vi gästade showroomet @Knutte75 och jag för två veckor sedan.
Nu är avsnittet med intervjun ute om ni vill höra mer från @Tusenö Watches , rekommenderas varmt!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Oj vad tiden går! Väntar som ett antal andra på Tusenö Shellback. Och Tusenö meddelar på majlen att det har blivit en del fortsatta förseningar pga Coronan. Och skriver:
We will not cut any corners to save a few weeks time, quality is key.
En tumme upp för det. Det är HELT rätt inställning! 👍
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Tack för förståelse.

Vi förstår att det är tråkigt som kund att vänta på något man längtar efter, vi är precis lika sugna på att börja leverera klockorna kan jag meddela. Tyvärr har det och fortsatt är lite problematiskt med produktion, då det uppstår stopp titt som tätt, som inte går att räkna in. Många av våra producenter som ligger lite efter och då bildas det snabbt köer.
Men vi jobbar på så hårt vi kan och ca 50% av produktionen skall ju snart in i monteringsfasen, vilket är kul!

Men som sagt, vi är mer mot att låta det ta lite längre tid och få det riktigt bra, än att snubbla på målsnöret!
 

Kratzwald

Omega
Helt rätt tänkt 👍🏻 Det är alltså ca 250 enheter som kommer skickas ut innan sommaren iaf?

Hoppas man ligger bra till i bokningsordningen, annars kanske länk tjatet ger lite förmåner? 😂

Nämen skämtåsido, tror alla är lika peppade.
Hade börjat glömma bort det för en stund, kul med en liten påminnelse i mailen häromdagen!
 
Topp