• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samarbete Tusenö - Shellback

skyseeker

Rolex
Köp en Seiko SPB213 då. ;)
Det är ju halva priset 🙃
58149A14-A4A7-465B-8D09-9BCBF40B9B13.jpeg
😅😅😅
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Var lite osäker på denna klocka men efter att jag såg denna video så blir det nog att lägga undan lite slantar i tid till släppet. :)

Kul att höra! :)

Får nog göra det samma 😇
Riktigt imponerad med tanke på pris!
Bara det svåra valet svart eller blå, no date or no date 🙃
AFC7BA67-C4C0-4086-A59F-E0D9AA95FE99.jpeg

Brukar föredra no date estetiskt, men denna har de fått till bra! Kanske en blå date!?
Blå/date + Svart/no date = problem solved ;)

Vit tavla med svart vridning kommer sälja som smör. Just saying. 😎
Vit tavla med blå vridring skulle jag vilja ha 😇
Hoppas på att svart och blå tas emot bra, i sådana fall får vi givetvis arbeta fram lite nya designer!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Hallå gänget,

Har ni några frågor ni vill ha svar på så ställ dem nu under helgen. I nästa vecka spelar vi in en Q&A-video!

Hoppas de flesta av er får njuta av det fina vädret som det sägs vara ute, vi jobbar på i princip dygnet runt från kontoret 😅

Ny ändlänk nedan.

Trevlig helg!

Female end link - Tuseno Shellback.jpg
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Snyggt! Ni går över till "hona" :)
Yes, @Kratzwald tjatade så mycket ;) Nej men, jag tror faktiskt också att det kommer lyfta klockan ett steg till. Vi har ju tagit fram Shellback just för att den skall sitta riktigt bra på de flesta handleder oavsett storlek, då hjälper "honor". Tror vi kommer få prototyp på detta någon gång i mitten på augusti och de kommer givetvis sitta på alla produktionsklockor.
 

Psykel

Patek
Knasigt trevlig, denna! Även jag hoppas på fler färger framåt. Vit, såklart, men orange, turkos och rosa vore nice och skulle nog passa riktigt bra!
Gillar speciellt den lumade minute railen. Det ser man inte ofta!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Knasigt trevlig, denna! Även jag hoppas på fler färger framåt. Vit, såklart, men orange, turkos och rosa vore nice och skulle nog passa riktigt bra!
Gillar speciellt den lumade minute railen. Det ser man inte ofta!
Kul att höra @Psykel vi har lagt ner ohälsosamt mycket tid i detta projekt, så det är verkligen kul att det uppskattas!

Vill ha svart tavla med datumsnurra! Tjääna.
Skitsnyggt med smörgåstavlan! 😎👍
Ett bra val - haha tusen tack!

Trevlig helg gänget!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Grymt :) är det "spökdatum" på no date?
I dagsläget är det ghost date. Vi har kollat detta med Ronda, men de kommer inte själva kunna ta fram en riktig "no date" just nu. Tror dock att det är under tillverkning för framtiden, men det är ju inte den allra snabbaste branschen det där med urverkstillverkning ;) Vi får se om vi kan hitta på någon annan lösning, men jag fördrar att lägga våra resurser på andra delar, har själv inget jätteproblem med "ghost date" :)
 

baba

Breitling
Tycker denna är riktigt trevlig! Ligger inte i mina egna köptankar ännu, men har tipsat min far som jag hoppas för en gång ska slå till med en kvalitetsklocka för sig själv. Han är en båtmänniska av rang och sättet det nautiska temat har implementerats i denna klocka är otroligt trevligt. Jag är även ett stort fan av länken, som är tämligen egen. Big ups!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Tycker denna är riktigt trevlig! Ligger inte i mina egna köptankar ännu, men har tipsat min far som jag hoppas för en gång ska slå till med en kvalitetsklocka för sig själv. Han är en båtmänniska av rang och sättet det nautiska temat har implementerats i denna klocka är otroligt trevligt. Jag är även ett stort fan av länken, som är tämligen egen. Big ups!
Kul att höra @baba, det är ju klart farsan skall ha en fin klocka. Nu är det väldigt nära, vi lanserar klockan på torsdag, väldigt spännande!
 

baba

Breitling
Kul att höra @baba, det är ju klart farsan skall ha en fin klocka. Nu är det väldigt nära, vi lanserar klockan på torsdag, väldigt spännande!
Jag hoppas på det! Vore kul för alla inblandade. Sker betalning redan i samband med förbeställningen? Det hintas möjligen om det under sidan "preorder" men kunde inte fastställa utifrån det som står!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag hoppas på det! Vore kul för alla inblandade. Sker betalning redan i samband med förbeställningen? Det hintas möjligen om det under sidan "preorder" men kunde inte fastställa utifrån det som står

Ja, det förmodar jag.

Problemet är att jag har inte tålamod av den sorten till att vänta i ett halvår eller kanske troligtvis mer på nåt jag köpt. Synd, för annars verkar klockan i sig trevlig.
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Jag hoppas på det! Vore kul för alla inblandade. Sker betalning redan i samband med förbeställningen? Det hintas möjligen om det under sidan "preorder" men kunde inte fastställa utifrån det som står!
Ja det stämmer. Betalning vid köpet och sedan estimerad leverans under första kvartalet. Bara att höra av dig om det finns några fler frågetecken, bra för oss att få reda på om något är oklart på hemsidan också :)
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Gäller det att hänga på låset eller finns det ganska många? Ber om ursäkt om du redan svarat på detta, men är för lat för att leta.
Shellback är inte limiterad (som Blackwater SSRS Edition var), men vi är ett litet bolag och kommer endast tillverka ett begränsat antal klockor i första batchen för att på så sätt ha bra koll på produktionen, troligen runt 500st. vi har betydligt fler namn än så på Intresselistan, men det är svårt att säga hur många som kommer slå till. Jag hade rekommenderat att inte vänta för länge med en beställning om man vill vara på den säkra sidan.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Upptäcker denna tråd först nu. Detta är ett helt nytt märke för mig. Mycket intressanta klockor! Gillar länkarna, låter som en väl genomtänkt och briljant design!
 

Tusenö Watches

Företag
Forumsponsor
Hallå gänget,

Ville bara helt fräckt meddela att vi idag öppnar förbeställningen, om någon är intresserad. Är man på intresselistan så skall ni få ett mail vid 16 tiden. Annars öppnar den för alla vid 17.

Hade varit riktigt kul om några av er köper, så kan vi bjussa på kaffe (eller bira) på vårt showroom när de är redo för leverans!

SHELLBACK

Allt gott,

Johan
 
Topp