Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag fick min bekräftelse 3 min efter att preorder öppnade så jag borde vara safe innan sommarenJag borde ligga bra till att få min innan sommaren. Beställde 5
Min efter släppet. Det var först då jag kom in på hemsidan….
Fan, jag kom inte in…. Du måste legat och blockat servern eller nåtJag fick min bekräftelse 3 min efter att preorder öppnade så jag borde vara safe innan sommaren
HeheFan, jag kom inte in…. Du måste legat och blockat servern eller nåt
Kan ni se vilken ordning beställningarna gjordes med minutprecision?Hoppas att det blir något fler än 250st som skickas i första omgången, vi har fler case som har godkänts i första QC. Men vet av erfarenhet att det kan bli ett bortfall vid montering/testning. Därav bättre att sikta på ca 50%.
Låter som att ni var snabba på knappen de flesta av er, så ni skall nog få era klockor i första rundan
@Kratzwald funderar snarare på att lägga dig sist i kön efter allt tjöt (hehe)
@Kratzwald funderar snarare på att lägga dig sist i kön efter allt tjöt (hehe)
Ja vi kan se precis när köpet genomfördes, men det blir alltid en hel del administration ändå (avhopp, byte av modeller etc). Varje case har ett individuellt serienummer som kopplas samman med urtavla, så vi måste behöver info om kvantitet/modell från fabrik innan vi kan börja pyssla ihop leveranser i första batchen.Kan ni se vilken ordning beställningarna gjordes med minutprecision?
Det blev det helt klart!Äh! Blev helt klart bättre med nya ändlänken.
Lätt värt
Men borde också ligga på rätt sida, bokade ju på smygsläppet som var dagen innan för oss gamla kunder kom jag på.
Hur känns allt då? Måste ju vara så sjukt taggade nu såhär mot slutspurten
Kan ju vara bilden, men är texten TUSENÖ sådär dålig? Måste vara bilden som är orättvis va?Update:
Jag tog det för givetKan ju vara bilden, men är texten TUSENÖ sådär dålig? Måste vara bilden som är orättvis va?
Kan ju vara bilden, men är texten TUSENÖ sådär dålig? Måste vara bilden som är orättvis va?
Vad tänkte du, tycker inte den var så orättvis Men kanske diffar från telefon till telefon.
Är en del flaws, men jag låter dom vara osagd. Bättre ni får upptäcka dom själva, eller inte alls.
Nu ser istället datumet ut att vara dåligt centrerat
Vad tänkte du, tycker inte den var så orättvis Men kanske diffar från telefon till telefon.
Är en del flaws, men jag låter dom vara osagd. Bättre ni får upptäcka dom själva, eller inte alls.
Jag vågade inte påpeka det också..Nu ser istället datumet ut att vara dåligt centrerat
Ahaa, sådär der den inte ut för mig. Lika skarp som bild nr2. Ena pricken på Ö’et är dock lite större än den andra.
Jo, den var riktigt orättvis Men det var som väl var bildkvalitén, ser ju kanon ut på din uppdate-bild
Ahaa, sådär der den inte ut för mig. Lika skarp som bild nr2. Ena pricken på Ö’et är dock större än den andra.
Att datumet är off beror nog på att en kollega lekte med den förut, ser ju nu att han fipplat den till 29. Vi hade en diskussion gällande kronan och dess ofantligt generösa position i ytterläge och att det var lite klurigt att få den att nypa gäng/gänga rakt.
Har övrigt legat rakt och snyggt hela dagen.
Klockan är rent finnishmässigt otroligt fin, känn lätt utan att bli billig, skitsnygg sweep och en helt galen lume (Räcker att man går inomhus så börjar den skina)
Som ägare av 3 ytterligare Tusenö blev jag väldigt besviken på ytterboxen, kändes inte premium alls (vilket dom tom fått till på First boxarna)
Det innre travelcaset däremot är en 5poängare!
Det jag stör mig på är mest centrerat till kronan, stiftet är aldeles för långt, den känns vobblig och skör när den hamnar så långt ut.
Där ser ni vad jag menar med att den hamnar långt ut, lägger inte heller någob kraft på kronan alla, man ser tydligt hur den vickas. Barnsjukdom, fabrikationsfel på min, hursom är det värt att ta med noteringen till framtida produktion.
Även lite svårt att för den att ta gäng och gängar lätt fel.
Något jag hoppas som sagt det bara är ex, då det drar ner klockan en hel del.
With this said, så rekomenderar jag fortfarande ett köp till 100%, otroligt fin pjäs med en subtil och snygg design. Hade gärna önskat den i en XL modell framöver.
Edit: Sitter och leker med lite band nu, den klär fan i ALLT - så jag håller verkligen med om att det är ett ”strap monster”
Japp, en liten mood killer i euforin!Skall bli intressant att se hur kronan är ör övriga ägare, men riktigt fin ser den ut att vara i övrigt. Riktigt tråkigt att den lätt gängar fel dock :/
Japp, en liten mood killer i euforin!
Nämen superfin klocka, men kan tänka att det varit en tung båt att ro med tanke på hur se senaste två åren har varit. Många bitar som ska falla på plats, grymt jobb av två killar att lyckas leverera så pass bra som det faktiskt har blivit
Så man ska väl inte vara allt för kritisk, men jag personligen är jävligt picky på detaljer. Varpå jag gick på så hårt med att dom skulle ändra ändlänken. Men jag hade nog minskat hålet för kronan någon micrometer, kortat stiftet och ev minskat kronans diameter något - allt för ökad stabilitet och hållbarhet
Jag kör inte winders, så det blir ju en hel del ställande.
Ja tror inte det är meningen att kronan ska gå ut sådär pass och vobblar. Lätt gjort att uppdragsbommen blir sned också om den är sån, blir ömtålig.
Jag tror att det är avsiktligt, för att texten ska passera genom hålet på timvisarenRiktigt snygg, men får lite ont av placeringen av texten shellback, på tok för centrerad höjdmässigt
Japp, en liten mood killer i euforin!
Nämen superfin klocka, men kan tänka att det varit en tung båt att ro med tanke på hur se senaste två åren har varit. Många bitar som ska falla på plats, grymt jobb av två killar att lyckas leverera så pass bra som det faktiskt har blivit
Så man ska väl inte vara allt för kritisk, men jag personligen är jävligt picky på detaljer. Varpå jag gick på så hårt med att dom skulle ändra ändlänken. Men jag hade nog minskat hålet för kronan någon micrometer, kortat stiftet och ev minskat kronans diameter något - allt för ökad stabilitet och hållbarhet
Jag kör inte winders, så det blir ju en hel del ställande.
Lägg gärna upp lite fler bilder på olika band om du orkar, lär ta ett tag innan min klocka dimper ner
Här är de band som inte var upptagna på andra klockor. Min favo är svart läder med vita sömmar, även om läder på en dykare är big no no
@Tusenö Watches vilken mailadress skickas info med bla trackingnummer från? Jag beställde 3 min efter preorder öppnade men kan inte se att jag fått något sådant mail. Alla andra mail med uppdateringar har ju kommit fram.
Tackar. Den appen har jag redan men inget har dykt upp där. Inget mail heller.Fick från samma mail som alltid, [email protected]
Tanka appen ”Mina Paket” där kan du regga mail/mobilnr.
Då får du automatiskt notis när du har en försändelse påväg, tex från DHL som I det här fallet.