• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samarbete Tusenö - Shellback

Riktigt fin klocka!
20230314_130659.jpg

20230314_184411.jpg

20230314_192048.jpg

Hallå gänget!

Vi är i full gång med att ta fram Shellback V2. Det är ju ett par av er som har SB V1 sedan tidigare, vad hade ni velat se i en kommande modell? Även ni som inte har V1 får givetvis gärna komma med tankar och idéer!

Har lite prototyper som vi känner på nu, tänkte posta lite bilder inom kort för er som är nyfikna :cool:

Johan

Hallå gänget!

Vi är i full gång med att ta fram Shellback V2. Det är ju ett par av er som har SB V1 sedan tidigare, vad hade ni velat se i en kommande modell? Även ni som inte har V1 får givetvis gärna komma med tankar och idéer!

Har lite prototyper som vi känner på nu, tänkte posta lite bilder inom kort för er som är nyfikna :cool:

Johan
Ett smidigare lås med on the fly justering.
Annars gillar jag det mesta med v.1 :)

Det fanns 3 saker jag kan komma på som jag inte gillade med första modellen.
Göteborg
Claspen var för stor
3d på kronan, hade hällre haft den graverad

Riktigt nyfiken på vad ni gör med v2!
I övrigt älskade jag designen och komforten så vill inte se för stora ändringar. :)

Det fanns 3 saker jag kan komma på som jag inte gillade med första modellen.
Göteborg
Claspen var för stor
3d på kronan, hade hällre haft den graverad

Riktigt nyfiken på vad ni gör med v2!
I övrigt älskade jag designen och komforten så vill inte se för stora ändringar. :)
Haha, två av dessa tre kommer vi (tyvärr för din del) ha kvar. Stora förändringar i designen blir det inte, då även vi är väldigt nöjda med utseendet i grunden, men en hel del förbättringar som vi tror kommer lyfta Shellback än mer!

Hallå gänget!

Johan
Vad spännande! Ser verkligen fram emot det!

Det var minimala förändringar som jag önskade och jag delade de med er via mail i mars men jag kan såklart posta dem även här:
TusenöShellback_tweaks_v2.gif

Hallå gänget!

Johan
Vad som höll mig från att hugga var färgerna. Bockar i väldigt många krav, men svart och blått har jag redan för mycket av.
Så: Nya färger! Vit tavla som @Cosmo föreslog är nog det mest uppenbara valet. I övrigt skulle jag gärna se dom klassiska färgerna som är populära just nu. Orange, gul, rosa, turkos. Kanske nåt lite mer udda som korallröd eller olivgrön?
Utöver färgerna är den nog rätt perfekt i mina ögon.

Hallå gänget!

Johan
För min del skulle den kunna få vara lite större, typ 41mm.
Låset, claspen känns klumpigt stort.
Glasbaksida. I övrigt går min SB perfekt.

Vad spännande! Ser verkligen fram emot det!

Det var minimala förändringar som jag önskade och jag delade de med er via mail i mars men jag kan såklart posta dem även här:
TusenöShellback_tweaks_v2.gif
Delvis 👌 @iko
Claspen var kanske det viktigaste, hoppas det är den ni uppdaterar :)
Tror du skall bli nöjd! 😉
Vad som höll mig från att hugga var färgerna. Bockar i väldigt många krav, men svart och blått har jag redan för mycket av.
Så: Nya färger! Vit tavla som @Cosmo föreslog är nog det mest uppenbara valet. I övrigt skulle jag gärna se dom klassiska färgerna som är populära just nu. Orange, gul, rosa, turkos. Kanske nåt lite mer udda som korallröd eller olivgrön?
Utöver färgerna är den nog rätt perfekt i mina ögon.
Hör dig, det är alltid "säkert" för oss som lite mindre företag att köra på färger som vi vet kommer sälja. Mer trendiga färger hade såklart varit kul och säkerligen något som kan komma framöver, men i slutänden är det ofta mer klassiska färgsättningar som vi ser störst intresse för. Med det sagt så kommer det lite nya versioner och jag hoppas att åtminstone en kan falla dig i smaken! Vi lanserade nyligen lite mer färgglada kulörer i Windseeker-serien.
För min del skulle den kunna få vara lite större, typ 41mm.
Låset, claspen känns klumpigt stort.
Glasbaksida. I övrigt går min SB perfekt.
Storlek är inget som kommer ändras i nästkommande produktion, men det tål absolut att tänkas på. Glasbaksida tycker jag personligen inte hör hemma i dykare och då det är jag som står för designen så har ju jag förmånen att diktera vissa villkor, hehe. Men om det hade varit något som många hade velat ha framöver, så kan vi kika på det. :)

Tack för all input!

Jag tror att en grön variant av Shellback skulle uppskattas av många. Jag tror också att ett "curved" gummiband både till Shellback och Windseeker skulle bli populärt. Det ger ett lite modernare utseende.

Jag tror att en grön variant av Shellback skulle uppskattas av många. Jag tror också att ett "curved" gummiband både till Shellback och Windseeker skulle bli populärt. Det ger ett lite modernare utseende.
Faktiskt gjort lite prover med grön, men vi blev rejält begränsade, då vi fortsatt ville arbeta med både keramisk bezel samt emaljtavla, svårt att få till precis den kulören vi ville åt. Fortsätter jobba med detta, men blir nog inget för en V2:a, tyvärr!

Hör dig, det är alltid "säkert" för oss som lite mindre företag att köra på färger som vi vet kommer sälja. Mer trendiga färger hade såklart varit kul och säkerligen något som kan komma framöver, men i slutänden är det ofta mer klassiska färgsättningar som vi ser störst intresse för. Med det sagt så kommer det lite nya versioner och jag hoppas att åtminstone en kan falla dig i smaken! Vi lanserade nyligen lite mer färgglada kulörer i Windseeker-serien.
Ja, orangea Windseeker är riktigt nice, så den färgen med svart vridring vore grymt!

Tillbaka
Topp