Tobyponken
Basic
Låter ju kanonBåde krona och luminova har vi kikat extra på inför V2 för att säkerställa att känslan är som den skall. Även gängorna i krona/hals har förbättrats för en bättre/jämnare känsla.
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter ju kanonBåde krona och luminova har vi kikat extra på inför V2 för att säkerställa att känslan är som den skall. Även gängorna i krona/hals har förbättrats för en bättre/jämnare känsla.
Hmm OK, inget som vi hört tidigare eller reflekterat över själva. Det behöver vara lite tjockare typsnitt för att kunna skära igenom keramiken och fylla med luminova på ett bra sätt. Har du någon referens på vad du tycker ser mindre billigt ut?Låter ju kanonJag tyckte även typsnittet på bezeln såg lite "billigt" ut. Svårt att beskriva men ni kanske fattar
![]()
Det är en subjektiv åsikt såklart.Hmm OK, inget som vi hört tidigare eller reflekterat över själva. Det behöver vara lite tjockare typsnitt för att kunna skära igenom keramiken och fylla med luminova på ett bra sätt. Har du någon referens på vad du tycker ser mindre billigt ut?![]()
Ok då förstår jag hur du tänker!Det är en subjektiv åsikt såklart.
Har nu tänkt till lite på vad det var i typsnittet på bezeln som inte föll mig i smaken. Det är att minutmarkeringarna går runt hela varvet. Det gör att siffrorna måste vara ganska små för att få plats. Titta på tex Oris Aquis, Tag Heuer Aquaracer eller Rolex Submariner. Där går bara minutmarkeringarna 15 minuter, sedan övergår det en markering var femte minut och ger plats åt större siffror.
Nämnda klockor har dessutom ett typsnitt som är mer tilltalande i mitt tycke.
Haha!Er nya Shellback ser jag fram emot.
Var mycket imponerad av den på Stockholm time mässan.
Kändes som en betydligt nättare klocka med nya låset och spontant så vill jag ha alla färgerna![]()
Finns det några bilder på nya varianten?Haha!Kul att höra @Cosmo!
Vi har jobbat en hel del med små, men ack så viktigt, detaljer för den nya versionen. Produktionen kommer faktiskt att starta väldigt snart för att kunna dra ner på väntetiden något. Snart kommer mer information komma även för alla som inte besökte oss på Stockholm Time.
Det var goda nyheter och det börjar bli dags att klura på vilken färg man ska slå till påHaha!Kul att höra @Cosmo!
Vi har jobbat en hel del med små, men ack så viktigt, detaljer för den nya versionen. Produktionen kommer faktiskt att starta väldigt snart för att kunna dra ner på väntetiden något. Snart kommer mer information komma även för alla som inte besökte oss på Stockholm Time.
Det kommer inom ca 2 veckor hoppas jag, vi inväntar uppdaterade delar som vi behöver byta ut i PP modellerna, efter det kommer vi ta bilder och visa er. Skall försöka knäppa lite bilder på delarna i sig också och lägga ut här. Vi jobbar mot att starta förbokningen i mitten på decemberFinns det några bilder på nya varianten?
Hallå gänget!
Vi är i full gång med att ta fram Shellback V2. Det är ju ett par av er som har SB V1 sedan tidigare, vad hade ni velat se i en kommande modell? Även ni som inte har V1 får givetvis gärna komma med tankar och idéer!
Har lite prototyper som vi känner på nu, tänkte posta lite bilder inom kort för er som är nyfikna
Johan
Gillar jag att höra!Jag har blivit en riktig OWG med denna
1. Som många andra nämner är claspen förmodligen den största bristen på v1, men detta är redan på G. Gissar att det blir något liknande clasepen på Windseeker?
2. Kronan något vobblig.
3. Jag hade uppskattat en något aggressivare "knurling" på bezeln för att lägga till lite mer visual interest och bryta upp linjerna något mer. Inte helt 100 på att detta skulle bli så bra som jag tänker, men vore roligt att se mockups i alla fall (gillade när tudor gick från coin edge till en mer räfflad look på nya BB Burgundy, tycker dock de kunde gått lite längre).
4. Som tillbehör vore det magiskt om det framöver fanns rubberstraps med kurvade endlinks (tänk rubberB, Everest, Vanguard).
5. Ibland kan jag kännas att något saknas på själva tavlan, ibland inte. Vet inte ens vad jag saknar riktigt.
Allt som allt så älskar jag V1 och ser med spänning fram mot V2. Synd att no inte fått till en grön bara![]()
Gillar jag att höra!
1. Blir inte ett Windseeker-spänne, Shellback är ju ändå en dykare. Men det blir mer slimmat men fortsatt med on the fly extension. Hoppas detta skall bli uppskattat!
2. Sellita SW200 och inga vobbliga kronor
3. Testade lite andra typer av bezel-grepp tidigt i designfasen, men ganska snabbt så kom jag fram till att jag fortsatt uppskattar originalet bäst, så där får jag nog göra dig besviken den här gången.
4. Något vi har tänkt på, men som också kommer med en saftig prislapp om det skall göras från scratch. Vi behöver i sådana fall se ett relativt stort intresse för att kunna göra det. Men absolut något som vi kan kika vidare på!
5. Haha, den är klurig, men vem vet, det lilla du saknar kanske finns med i någon av de helt nya alternativen, om man kollar riktigt ordentligt...
Gillar också tanken på grön, men då måste det bli rätt!![]()
Haha!Kul att höra @Cosmo!
Tusen tack @Ontrackpiraten det är ord som värmer!![]()
Jag har haft en hel del svarta dykare i storlek runt 40 mm i de flesta prisklasser och när jag jämför så hamnar Shellback väldigt högt på min lista. Riktigt bra klocka.
För min del behöver ni inte förändra något. Bara fortsätta att förfina ett redan vinnande koncept. Jag hade uppskattat en somrig tavla med lika somrigt band. Det hade varit ett bra komplement till min svarta med länk.
Finns det möjlighet att få komma på besök hos er?
Just det, ja självklart är du välkommen förbi, skicka ett mail till [email protected] med lite olika tidsförslag så hittar vi en tid som passar!![]()
Jag har haft en hel del svarta dykare i storlek runt 40 mm i de flesta prisklasser och när jag jämför så hamnar Shellback väldigt högt på min lista. Riktigt bra klocka.
För min del behöver ni inte förändra något. Bara fortsätta att förfina ett redan vinnande koncept. Jag hade uppskattat en somrig tavla med lika somrigt band. Det hade varit ett bra komplement till min svarta med länk.
Finns det möjlighet att få komma på besök hos er?
Till V2:an så behåller vi original-länken till shellback, som är väldigt uppskattad. Jag har personligen lite svårt för länkar som i designen skiljer sig för mycket från boettdesignen. Shellback har ju ett ganska hårt och kantigt designspråk, tycker inte riktigt det passar till Jubilee-länkar, men det är ju såklart en smaksakDet hade varit intressant att se shellback på en jubilee-länk, t.e.x helt brushed så som Islander Northport:
![]()
Lite sent nu förstås, men hade varit spännande att se hur det hade fungerat.
Nuvarande länken är nice, men är samma som Windseeker (right?), så hade lockat mer om de skiljde sig ngt ytterligare där![]()
Hej! Det är en begränsad produktion, men vi hopas väl ändå att vi har tagit ganska god höjd efterfrågan, men det är alltid svårt att säga på förhand. Men så länge man inte väntar allt för länge med beställningen så tror jag att det skall vara lugntHej,
Om man reggar sig på väntelistan nu, hur stor chans har man vid pre-order att få en beställning på en Shellback?![]()
Bra jobbat! Men ge oss mer bilder på den vita. Jag föreställer mig att den blir riktigt somrig på ett orange gummi som matchar detaljerna på tavlan.Skickar upp lite nya bilder på V2:an i sin (nästan) helhet. Kommer snart visa nya spännet också, men inte riktigt än.
Lume-pipen i triangeln är borta, blir en lite modernare look som jag tycker passar bra. Appliceringen av luminova har förbättrats rakt igenom alla delar.
Var det någon som sade vit urtavla?
Överlag är jag jäkligt nöjd med V2:an och är väldigt tacksam för all input vi fått från alla här. Det blir lätt att göra bra uppdateringar när man får bra feedback! Känns på något sätt som en helt ny klocka jämfört med V1, på ett positivt sätt, trots relativt små förändringar. Svårt att riktigt sätta fingret på det, men jag som kan jämföra på daglig basis mellan V1 och V2 tycker det är väldigt tydligt i både utseende och känsla.
Trevlig helg gänget!
Johan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det kommer, snart!Bra jobbat! Men ge oss mer bilder på den vita. Jag föreställer mig att den blir riktigt somrig på ett orange gummi som matchar detaljerna på tavlan.
Min har svart gummi idag.
![]()
Sign me up på en vitDet kommer, snart!Och nej, det är nog inte en dum kombo!
Kanske skall slänga med valfritt Tropic med i förbokningen, vi har ju orangea, hade det varit uppskattat?
Snyggt, vilket gummi är det där? Letar efter ett liknande själv.Bra jobbat! Men ge oss mer bilder på den vita. Jag föreställer mig att den blir riktigt somrig på ett orange gummi som matchar detaljerna på tavlan.
![]()
Bra jobbat! Men ge oss mer bilder på den vita. Jag föreställer mig att den blir riktigt somrig på ett orange gummi som matchar detaljerna på tavlan.
![]()
Ett av Feskarns gummin. Jag tror att det är https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-svart-19-22mm/Snyggt, vilket gummi är det där? Letar efter ett liknande själv.
Tack. Det vita har grabben gjort på dagis. Det svarta har jag köpt men för längesedan och jag minns inte var.Snygg matchning av klocka och band. Vad är det för något?