We could tell you, but then we have to kill you.Vad kör ni för mickar när ni spelar in podden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
We could tell you, but then we have to kill you.Vad kör ni för mickar när ni spelar in podden?
Så det betyder att ni inte tänker berätta alltså? xDWe could tell you, but then we have to kill you.
Inga fancy grejer, typ billigaste myggorna du kan hitta på Amazon. Så jag tolkar det som att du tycker redigeringen är grym.Så det betyder att ni inte tänker berätta alltså? xD
Jaså coolt. Ja, jag har hållt på lite själv med liknande saker. Alltid intressant att höra hur andra gör, om man kan snappa upp på saker!Inga fancy grejer, typ billigaste myggorna du kan hitta på Amazon. Så jag tolkar det som att du tycker redigeringen är grym.
Jag har förstått att det där med ljud, mikrofoner och mixerbord är ett ekonomiskt svart hål så det undviker jag gärna.Jaså coolt. Ja, jag har hållt på lite själv med liknande saker. Alltid intressant att höra hur andra gör, om man kan snappa upp på saker!
Ja det är det ju, så länge man får till ett bra ljud är det skitsamma vad det är för prylar!Jag har förstått att det där med ljud, mikrofoner och mixerbord är ett ekonomiskt svart hål så det undviker jag gärna.
Verket är 8L35 , det är tyyyyyp standard-GS-verket fast anpassat för dykarklockor, tror balanshjulet är något större och den har annan snålare vridfjäder, därav inte 72hrs gångreserv som på GS. Verket finns i 2 olika versioner.Lättpåverkad och vek som man är så blev jag nu sugen på en finare Seikodykare. @yonsson har du några inputs på sla019, tycker den tilltalar mest rent visuellt åtminstone, eller finns det andra som jag borde snegla på? Vad kan du säga om verket i 019?
Lite återkoppling på ljudet. Mycket bättre än tidigare avsnitt. Förövrigt en jäkligt sympatisk urmakare, hör gärna mer tugg med honom .
Nytt avsnitt uppe nu! Intervju med urmakare Dennis som arbetar på Klockmaster Hanssons på Frölunda torg i GBG. Vi diskuterar yrket samt spränger myter och klockor.
Dennis klockor ovan är:
1: GS SBGJ005
2: Heuer Monaco
3: GS SBGN001
4: Oris Carl Brashear
Ventura
Vilket toppensvar! Stort tackVerket är 8L35 , det är tyyyyyp standard-GS-verket fast anpassat för dykarklockor, tror balanshjulet är något större och den har annan snålare vridfjäder, därav inte 72hrs gångreserv som på GS. Verket finns i 2 olika versioner.
SBDX001: Första versionen.
SBDX017 / SLA017 / SLA019: Andra versionen med MEMS-delar i verket som ska öka precisionen. Verket är bra och har små skillnader mellan olika positioner men de kan ibland vara slarvigt ruckade.
Alternativt till SLA019 borde vara SBDX001/017, eventuellt MM600. Modellerna är kanon men lite tjocka och topptunga. SLA019 är liiiite tjockare än de äldre 001/017.
Lycka till med jakten!
Nästa avsnitt är inspelat, ska ”bara” redigera det. Borde hinna imorgon.
Jag har en liknande mackapär för att ta av länk samt ett helt onödigt gummiband till klockan också
E8 - Tillbehör ute nu.
Stort tack! Kred är alltid härligt!Alldeles för dåligt med kredd i tråden, så här kommer lite:
Fan, vad bra!
Det är nog ingen risk att det kommer ske framöver heller.Najs podd, även kul att "våra" två poddar inte krockar med varandra innehållsmässigt
Najs podd, även kul att "våra" två poddar inte krockar med varandra innehållsmässigt!
Fortsätt göra ett bra jobb
Panerai räknas inte , det är sen gammalt.Tack! Har dålig koll, men ”den andra podden” gjorde väl också ett avsnitt om Panerai, precis som vi gjorde i början. För övrigt vårt sämsta avsnitt. :-D
Man kan spela hockey på många sätt. Vårt mål är att spela likt Unwound, tidernas bästa klockpodd som tyvärr lagt ner. Dvs högt innehållsvärde inom realistiska prisklasser och utan onödigt fluff.Panerai räknas inte , det är sen gammalt.