• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

Hans Beck

Cartier
Skärmavbild 2019-03-13 kl. 08.21.16.png


Hej, många av er har säkert sett mina annonser för klockarmband här på forumet. Nu har jag skapat sidan tidochting.se och önskar all input jag kan få.
Vad tycker ni om utbudet? Något ni saknar? (MN straps, fler natofärger och mockaband är på G)
Prissättningen? Hemsidans uppbyggnad?
Rubrikerna på de olika modellerna? Ex hade ni sagt Racingband eller Rallyband osv. Vintage läderband - känns som ett vedertaget namn för den modellen, men tyck gärna till.
Har Payson idag, Swish är på G. Saknar ni någon betallösning?

Fri frakt efter 99kr - störigt? Bra? Ris? Ros?

Avstickaren med EDC och andra smarta prylar. Är det ok eller är det cleanare med en ren klockarmbandssida?

Planerar att göra bilderna enhetliga, med vit bakgrund. (Ska bara hitta tiden)

Övriga tips?
Någon SEO proffs som kan ge några tips på att komma in i Googles värme?

Jag är helt ny i webbshop-världen och tar tacksamt emot feedback från KS-medlemmar.

Stort tack på förhand!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool med EDC-grejerna!
Gillar sidan, smidig. Det enda jag saknar är tjocklek på banden och att det vore smidigt om man kan se tillgängliga bandbredder under fotona så man inte behöver klicka sig in på varje band för att se tillgängliga bredder.

Lycka till!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Skärmavbild 2019-03-13 kl. 08.21.16.png


Hej, många av er har säkert sett mina annonser för klockarmband här på forumet. Nu har jag skapat sidan tidochting.se och önskar all input jag kan få.
Vad tycker ni om utbudet? Något ni saknar? (MN straps, fler natofärger och mockaband är på G)
Prissättningen? Hemsidans uppbyggnad?
Rubrikerna på de olika modellerna? Ex hade ni sagt Racingband eller Rallyband osv. Vintage läderband - känns som ett vedertaget namn för den modellen, men tyck gärna till.
Har Payson idag, Swish är på G. Saknar ni någon betallösning?

Fri frakt efter 99kr - störigt? Bra? Ris? Ros?

Avstickaren med EDC och andra smarta prylar. Är det ok eller är det cleanare med en ren klockarmbandssida?

Planerar att göra bilderna enhetliga, med vit bakgrund. (Ska bara hitta tiden)

Övriga tips?
Någon SEO proffs som kan ge några tips på att komma in i Googles värme?

Jag är helt ny i webbshop-världen och tar tacksamt emot feedback från KS-medlemmar.

Stort tack på förhand!
Ett SEO-tips i all enkelhet är att editera ditt första inlägg och länka till tidochting.se

Google gillar inlänkningar :)
 

Glusch

Cartier
Smidigt att navigera hemsidan. Bra upplägg. Gillar att du la till bredd på banden så att man nu ser det på direkten. Har dock en liten sak jag skulle önska att du förändrar kring hur bandstorleken visas. Skulle (1) vara mer standardiserat över hela hemsidan gentemot hur det är nu och (2) se bättre ut;

Hur det ser ut nu (beroende på längd av namn visas erbjudna storlekar antingen på samma rad, eller på en ny rad)
2.PNG


Hur (jag anser att) det borde se ut (erbjudna storlekar alltid skrivna på ny rad, inte på samma rad som produktens namn):

1.PNG

Annars gillar jag verkligen hemsidan!
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Bra sida och kul med EDC! Min feedback är: fler bilder på banden, skulle vara toppen med wristshots (gärna med någon populär klocka, typ Speedmaster) så man ser hur bandet ser ut på armen :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
EDC tycker absolut kan få ha en hörna -jag tänker att det i många fall är samma målgrupp och med en strukturerad sida är det inget som stör.
Jag hade förmodligen inte köpt något natoband om jag inte visste hur långt det var, så den infon är lika viktig som bandbredden för mig. Sen skulle jag satsa på att ha dom vanligaste färgerna med blank, borstad och svart hårdvara.
 

Camo00

Patek
Gillar sidan skarpt, @Hans Beck men som inbiten semantiker undrar jag om vintage-banden verkligen är vintage, dvs är de gamla eller tillverkade av gammalt läder?
Annars kanske vintage-look/stil/design passar bättre för att inte lura nån??
 

Hans Beck

Cartier
Stort tack alla ovan. Jag hör er och ändrar!
@Glusch Ska pilla med ny rad och se om det ordnar sig. Då sidan är responsiv kan det troligtvis se olika ut i olika format.
@Camo00 Jag håller helt med dig språkmässigt, men tycker mig ändå se begreppet Vintage watchbands här och där för att beskriva den polulära stilen med två stygn.
Fler bilder och mer info om mått kommer. Håller med er helt! (Allt i mån av tid)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig och lättnavigerad sida. En hel del band som väcker mitt intresse dessutom. Saknar tjocklek på banden (som flera andra påtalat). Hade även varit trevligt med bilder på hur banden kan se ut på klockor (jmf med tex windup watch shop). I övrigt skulle jag personligen gärna se ett utbud där även band gjorda av ekologiskt läder ingår.
 

Kamberg

Breitling
Ser bra ut, men fri frakt över 99:- låter för bra. Frakt får man räkna med, tycker jag inte du ska stå för. Eller sätt en högre gräns om inte annat.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Gillar sidan och fiber den lär att navigera på.
Två synpunkter, det står från på priserna men hur man än ändrar i comboboxarna så är det samma pris, så från borde bort.
Om man väljer ett band med en viss färg så finns där ändå en combobox för val av färg men det finns inga alternativ så den comboboxen borde bort.
Men tummen helt klart upp för trevlig sida.
 

Hans Beck

Cartier
Gillar sidan och fiber den lär att navigera på.
Två synpunkter, det står från på priserna men hur man än ändrar i comboboxarna så är det samma pris, så från borde bort.
Om man väljer ett band med en viss färg så finns där ändå en combobox för val av färg men det finns inga alternativ så den comboboxen borde bort.
Men tummen helt klart upp för trevlig sida.
Tack, håller med dig men jag använder en mall från quickbutik (Som förövrigt rekommenderas varmt) Och på den prisnivån jag lagt mig på kan man inte styra så mycket. Samma gäller även ordet "Från". Inte valbart för mig.
 

Hans Beck

Cartier
Trevlig och lättnavigerad sida. En hel del band som väcker mitt intresse dessutom. Saknar tjocklek på banden (som flera andra påtalat). Hade även varit trevligt med bilder på hur banden kan se ut på klockor (jmf med tex windup watch shop). I övrigt skulle jag personligen gärna se ett utbud där även band gjorda av ekologiskt läder ingår.

Absolut ska jag fota banden tillsammans med min klocksamling. Ska bara hitta tiden utan att min fru blir allt för irriterad över mitt klockintresse. Tog denna bilden till min instagram idag mitt i morgonstöket med en 3-åring. Fick rätt mkt höjda ögonbryn på det ;)

Följ mig gärna på https://www.instagram.com/tidochting.se/

Seiko.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kul! Bra jobbat!

Efter en snabb titt är mitt enda tips att sälja riktiga bergeon verktyg tex 6767, istället för det lilla verktyget du säljer nu.
Av min erfarnhet är typen du säljer gjord av billig metall som böjer sig efter 3-4 användningar!

Sen är alla så klart olika, vissa föredrar att komma undan med verktyg på billigast möjligast vis. Med det sat var mitt tips högst subjektivt :)
 

Hans Beck

Cartier
Kul! Bra jobbat!

Efter en snabb titt är mitt enda tips att sälja riktiga bergeon verktyg tex 6767, istället för det lilla verktyget du säljer nu.
Av min erfarnhet är typen du säljer gjord av billig metall som böjer sig efter 3-4 användningar!

Sen är alla så klart olika, vissa föredrar att komma undan med verktyg på billigast möjligast vis. Med det sat var mitt tips högst subjektivt :)

Låter klokt. Kan nog bli att jag säljer båda prisklasserna. Go kväll!
 

D.Trump

Cartier
Hello @Hans Beck, har kollat din sida, bra utbud att börja med snygga bilder men en undran fri frakt över 99 kr? nu kostar ju det mesta över 99 och ingen backar väl ett köp där frakten är 9kr så varför inte lägga den kostnaden på varan o säga fri frakt på allt och lite rabatt till klocksnackare är alltid välkommet du har hård konkurrans från @Rawa på strapped. Lycka till med butiken.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Snygg butik! Fungerar fint på både mobil och PC. Lättnavigerat och tydligt. EDC är bara kul att du också har. Det gör din butik lite unik.

Jag rekommenderar verkligen att du tar dig tiden att lära dig om SEO, Google ads och Google merchant. Jag själv har lagt ner mycket tid på det och fått fin återbäring på den investeringen.

Och som andra sagt så tycker jag att du ska erbjuda gratis frakt från början. Det gör stor skillnad i försäljning. Många stör sig på att det tillkommer lite pengar när de väl är i kassan. Det är en extra bra i ditt fall då de flesta produkter redan kvalificerar kunden till fri frakt. Så varför inte ta till vara på det och skylta med "Fri frakt"?

Välkommen till en riktigt rolig marknad. Du kan alltid skicka ett PM om du undrar något och som du tror jag kan hjälpa med.

Med vänlig hälsning,
En konkurrent ;)
 

Hans Beck

Cartier
Snygg butik! Fungerar fint på både mobil och PC. Lättnavigerat och tydligt. EDC är bara kul att du också har. Det gör din butik lite unik.

Jag rekommenderar verkligen att du tar dig tiden att lära dig om SEO, Google ads och Google merchant. Jag själv har lagt ner mycket tid på det och fått fin återbäring på den investeringen.

Och som andra sagt så tycker jag att du ska erbjuda gratis frakt från början. Det gör stor skillnad i försäljning. Många stör sig på att det tillkommer lite pengar när de väl är i kassan. Det är en extra bra i ditt fall då de flesta produkter redan kvalificerar kunden till fri frakt. Så varför inte ta till vara på det och skylta med "Fri frakt"?

Välkommen till en riktigt rolig marknad. Du kan alltid skicka ett PM om du undrar något och som du tror jag kan hjälpa med.

Med vänlig hälsning,
En konkurrent ;)

Tack för tips! Får verkligen nörda ner mig i SEO. Kan mycket väl bli att jag kommer med frågor framöver. :D
 

nocount66

Cartier
Jag funderade på erbjudandet, att du bjuder på bandstift vid köp av 3 band. Är det ett par? Tre par? Kan vara bra att förtydliga. Annars tycker jag hemsidan är lättnavigerad och bra. Ett SEO-tips är att försöka optimera sajten så den blir så snabbladdad som möjligt, då snabbhet numera tas med i Googles ranking-algoritm. På bl.a. pingdom.se kan du mäta sidans hastighet och få analys av vad som behöver åtgärdas.
 

Hans Beck

Cartier
Jag funderade på erbjudandet, att du bjuder på bandstift vid köp av 3 band. Är det ett par? Tre par? Kan vara bra att förtydliga. Annars tycker jag hemsidan är lättnavigerad och bra. Ett SEO-tips är att försöka optimera sajten så den blir så snabbladdad som möjligt, då snabbhet numera tas med i Googles ranking-algoritm. På bl.a. pingdom.se kan du mäta sidans hastighet och få analys av vad som behöver åtgärdas.
Ja den formuleringen är svår. Har tänkt att man får ett par bandstift i alla aktuella storlekar. Men får nog slipa på den. Tack för SEO tips, får kolla det.
 
Topp