• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

Torulf

Cartier
Jag blir personligen lite nervös över att samtliga band är så billiga. Är det verkligen bra kvalité på dom? Jag hade nog inte vågat chansa då bra läderband oftast kostar betydligt mer.

Känner du dig säker på din kvalité kanske du kan skicka ut några recensions exemplar eller ge några giveaways så folk faktiskt kan bekräfta att det är riktigt bra produkter trots sitt låga pris.
 

Hans Beck

Cartier
Jag blir personligen lite nervös över att samtliga band är så billiga. Är det verkligen bra kvalité på dom? Jag hade nog inte vågat chansa då bra läderband oftast kostar betydligt mer.

Känner du dig säker på din kvalité kanske du kan skicka ut några recensions exemplar eller ge några giveaways så folk faktiskt kan bekräfta att det är riktigt bra produkter trots sitt låga pris.

Förstår dig. Jag tycker dom är bra, och har sålt dem länge med många nöjda kunder. Flera på forumet. Kolla gärna här:
https://www.tradera.com/profile/items/4820187/tid-och-ting
Och här:
https://klocksnack.se/threads/hans-beck.55311/page-3#post-2755001
Favoritrecension jag fick för några veckor sedan:
”Riktigt bra band den här @Hans Beck säljer. Köpte ett av hans racing-straps och det är som att ha en nyvaxad lammstjärt runt armen! Blir garanterat fler köp framöver. Rekommenderas varmt!”

Med det sagt tror jag säkert att Nato för 200kr och läderband för 500kr är bättre kvalitet. Alla vill inte lägga dom pengarna. Jag är säker på att mina band är bra kvalitet i relation till priset.
Fundera ibland på att ta 249kr för kalvläder banden, men det är läskigt att höja priset och riskera att skrämma iväg kunder. Kanske hade funkat tvärtom, vad vet jag?
 
Senast ändrad:

Norken

Panerai
2-Faktor
Fick hem bandet från @Hans Beck och det känns bra och passade fin fint på den gamla quartzaren jag putsat upp åt pappa (han fick välja fritt bland ett antal jag hade hemma :)) Känns rätt i kvalitet också. Ett bra köp helt enkelt och med blixtsnabb leverans!

Ett tips dock, tänk över presentationen i förpackningen. Om du nu börjar sälja som företag förväntar sig kunder en annan upplevelse än om man köper från privatperson. Nu kom det i vanligt kuvert med endast bandet (bra förpackat). Om du lägger in en hälsning, visitkort, följebrev etc och ser över presentationen så har du mycket att vinna. Ett tips i all välmening :)

Men sina summarum, mycket nöjd med bandet!

47131251-03E3-4172-AE13-E104AB93E230.jpeg
 

Hans Beck

Cartier
Fick hem bandet från @Hans Beck och det känns bra och passade fin fint på den gamla quartzaren jag putsat upp åt pappa (han fick välja fritt bland ett antal jag hade hemma :)) Känns rätt i kvalitet också. Ett bra köp helt enkelt och med blixtsnabb leverans!

Ett tips dock, tänk över presentationen i förpackningen. Om du nu börjar sälja som företag förväntar sig kunder en annan upplevelse än om man köper från privatperson. Nu kom det i vanligt kuvert med endast bandet (bra förpackat). Om du lägger in en hälsning, visitkort, följebrev etc och ser över presentationen så har du mycket att vinna. Ett tips i all välmening :)

Men sina summarum, mycket nöjd med bandet!

47131251-03E3-4172-AE13-E104AB93E230.jpeg
Härligt att det passade bra. Har börjat fundera i dom banorna och precis beställt bubbelkuvert. Ska verkligen tänka på det du säger med en hälsning som man kan skicka med. Ska skissa på det asap. Mycket bra feedback! Stort tack!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Härligt att det passade bra. Har börjat fundera i dom banorna och precis beställt bubbelkuvert. Ska verkligen tänka på det du säger med en hälsning som man kan skicka med. Ska skissa på det asap. Mycket bra feedback! Stort tack!
Det finns kartonger som håller sig inom specade måtten för brev som du kan skicka precis som kuvert. Kolla t.ex. rajapack så ser du deras alternativ.
 

zupermario

Breitling
Beställde ett band från Tradera för drygt 2 månader sedan. Riktigt sk** kvalité. I början såg banden bra ut, men höll knappt 1 månad innan den börja tappa färg och lim lossnar från den.
"Skinnet" börjar redan nu spricka??
Riktig Kina/Wish sk**. Ingen kvalitet alls.
 

Hans Beck

Cartier
Beställde ett band från Tradera för drygt 2 månader sedan. Riktigt sk** kvalité. I början såg banden bra ut, men höll knappt 1 månad innan den börja tappa färg och lim lossnar från den.
"Skinnet" börjar redan nu spricka??
Riktig Kina/Wish sk**. Ingen kvalitet alls.
Tråkigt att höra. Är det något av dem jag säljer på tidochting.se? Har provat olika leverantörer men fortsätter inte med alla. Skicka gärna vilken modell det var så jag vet.
 

DrKlocka

Audemars
Kan du motivera varför man hellre skulle köpa från dig istället för direkt från Kina via ebay? Min känsla är att du blir som en mellanhand.
 

Hans Beck

Cartier
Du hittar inte hela mitt sortiment på ebay. En del finns där, nato och verktyg. Men de nya lädervarorna jag satsar på nu hittar du inte där. Jag har provat mig fram och hittat varor jag gillar och dem säljer jag. På vägen har jag köpt in en del av sämre kvalitet, som jag säljer slut på tradera och sedan inte tar in igen.
 
Senast ändrad:

Hans Beck

Cartier
Du hittar inte hela mitt sortiment på ebay. En del finns där, nato och verktyg. Men de nya lädervarorna jag satsar på nu hittar du inte där. Jag har provat mig fram och hittat varor jag gillar och dem säljer jag. På vägen har jag köpt in en del av sämre kvalitet, som jag säljer slut på tradera och sedan inte tar in igen.
 
Senast ändrad:

Chad

Rolex
Du hittar inte hela mitt sortiment på ebay. En del finns där, nato och verktyg. Men de nya lädervarorna jag satsar på nu hittar du inte där. Jag har provat mig fram och hittat varor jag gillar och dem säljer jag. På vägen har jag köpt in en del av sämre kvalitet, som jag säljer slut på tradera och sedan inte tar in igen.

Finns läderbanden på aliexpress då? :--P
 

Hans Beck

Cartier
Finns läderbanden på aliexpress då? :--P
Kanske...köper inte där men från leverantörer i Kina. Inte handgjorda i Arlöv ;)
Men Seiko kan ju med gott samvete köpas av en lokal handlare i din hemstad. Trots att de kan beställas billigare från Japan/USA. Ser inget problem med det.
Den som vill köpa 1 st band direkt från Kina och vänta 5-6 veckor får gärna göra det. Det är det som är bra med sökmotorer och transparens.
 
Senast ändrad:

calleb85

Omega
Blixtsnabb återkoppling vid beställning och snabb leverans.
Har inte hunnit använda de mn -straps jag beställde så mycket ännu men första intrycket är bra.:)
71848579-CAF0-46FD-8871-6C48FBA87548.jpeg AA5CD37A-5290-4249-964C-0B1E0F78983E.jpeg
 
Senast ändrad:

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Skärmavbild 2019-03-13 kl. 08.21.16.png


Hej, många av er har säkert sett mina annonser för klockarmband här på forumet. Nu har jag skapat sidan tidochting.se och önskar all input jag kan få.
Vad tycker ni om utbudet? Något ni saknar? (MN straps, fler natofärger och mockaband är på G)
Prissättningen? Hemsidans uppbyggnad?
Rubrikerna på de olika modellerna? Ex hade ni sagt Racingband eller Rallyband osv. Vintage läderband - känns som ett vedertaget namn för den modellen, men tyck gärna till.
Har Payson idag, Swish är på G. Saknar ni någon betallösning?

Fri frakt efter 99kr - störigt? Bra? Ris? Ros?

Avstickaren med EDC och andra smarta prylar. Är det ok eller är det cleanare med en ren klockarmbandssida?

Planerar att göra bilderna enhetliga, med vit bakgrund. (Ska bara hitta tiden)

Övriga tips?
Någon SEO proffs som kan ge några tips på att komma in i Googles värme?

Jag är helt ny i webbshop-världen och tar tacksamt emot feedback från KS-medlemmar.

Stort tack på förhand!

Hej,
Schysst site!
Jag kanske inte skulle kalla mig SEO proffs direkt men jag skulle mer än gärna ge dig lite tips.
Hör av dig i PM om det låter intressant!
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Tycker hemsidan är bra. Jag har också beställt av er, nu passade inte bandet, men allt var klanderfritt. Min feedback är följande; jag skulle vilja ha referens-modeller på vilka jubilee/Oyster/president -länkarna passar på, ser bara seiko på bilderna, iom att Rolex modellprogram är relativt homogent, borde det gå att skriva ut. Hade det funnits hade jag säkerligen varit spekulant på ett par länkar.
 

Hans Beck

Cartier
Tycker hemsidan är bra. Jag har också beställt av er, nu passade inte bandet, men allt var klanderfritt. Min feedback är följande; jag skulle vilja ha referens-modeller på vilka jubilee/Oyster/president -länkarna passar på, ser bara seiko på bilderna, iom att Rolex modellprogram är relativt homogent, borde det gå att skriva ut. Hade det funnits hade jag säkerligen varit spekulant på ett par länkar.
Tack! Jag håller med dig att fler uttalade passformer hade varit gott. Svårt bara. Leverantören säljer modellen med dubbellås som till SKX007 boetten. Andra som generic. Men försöker be kunder att skicka bilder på bra match så jag kan sprida. Brukar säga till de som undrar att det är ok med retur om länken inte passade, bara man testar innan man drar av skyddsplasten. De solida Oyster för 495 har jag koll på pass till sportrolex. Något särskild modell du vill veta?
 
Topp