• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

Tack! Jag håller med dig att fler uttalade passformer hade varit gott. Svårt bara. Leverantören säljer modellen med dubbellås som till SKX007 boetten. Andra som generic. Men försöker be kunder att skicka bilder på bra match så jag kan sprida. Brukar säga till de som undrar att det är ok med retur om länken inte passade, bara man testar innan man drar av skyddsplasten. De solida Oyster för 495 har jag koll på pass till sportrolex. Något särskild modell du vill veta?

Tack för ditt svar :) Ja, exempelvis Jubilee-armbandet passar exempelvis en 6-ref datejust/exp1/OP36-39 (asså liknande rolex egna 63600-super-jubilee) En annan fråga är om en högkvalitativ jubilee passande nämnda modeller är på ingång?
 
Men varför gå omvägen via sådana här hemsidor ?
Antagligen lägger dessa bara ordern på Ebay och agerar mellanhänder. Det behövs inget eget lager, bara en schysst hemsida.

https://www.ebay.com/itm/New-Multi-...hash=item2123fcca6e:m:mc7SgT1heZcGEWYo1NMIlOw

VS

https://tidochting.se/zulu-och-nato-av-lader/natoband-av-brunt-lader-18mm-20mm-22mm


Ingen skillnad, förutom priset !

Förlåt men jo, det är skillnad. Ja båda är nato. Men du länkar till en helt annan modell av en annan tillverkare. Du länkade till natoband av konstläder. Det är som att länka till en Invicta-homage till salu i Japan när någon säljer sin Rolex Sub här på KS.

I övrigt håller jag med dig. De som vill köpa direkt från utlandet får gärna göra det. Detsamma gäller väl Seiko, elektronik, golfklubbor mm.

Inget nytt här på KS att se medlemmar länka till en (illa) motsvarande variant av det någon säljer och hävda överpris. Låt folk googla och köpa var de vill. Samt sälja vad de vill.
 
Senast ändrad:
Men varför gå omvägen via sådana här hemsidor ?
Antagligen lägger dessa bara ordern på Ebay och agerar mellanhänder. Det behövs inget eget lager, bara en schysst hemsida.

https://www.ebay.com/itm/New-Multi-...hash=item2123fcca6e:m:mc7SgT1heZcGEWYo1NMIlOw

VS

https://tidochting.se/zulu-och-nato-av-lader/natoband-av-brunt-lader-18mm-20mm-22mm


Ingen skillnad, förutom priset !
Jag vet inte om det är samma band men oavsett vilket så är nog de flesta medvetna om att den här typen av billiga produkter går att hitta ännu billigare men det brukar vara det här som ställer till det ;)
20200121_230229.jpg


Samma sak med USB-kablar och annat billigt krimskrams från Kina. Antingen betalar man 100kr och får hem det i lådan dagen efter eller så beställer man det på Wish/ebay och får hem det ett par månader senare. Det är hela affärsidén, att någon köper upp lager av billighetsartiklar och säljer dessa med god marginal och i utbyte levererar dem enormt mycket snabbare. Många fysiska butiker som Clas Ohlson, Biltema, Kjell & Co. m.fl. har samma affärsidé så det är inget nytt.
 
Förlåt men jo, det är skillnad. Ja båda är nato. Men du länkar till en helt annan modell av en annan tillverkare. Du länkade till natoband av konstläder. Det är som att länka till en Invicta-homage till salu i Japan när någon säljer sin Rolex Sub här på KS.

I övrigt håller jag med dig. De som vill köpa direkt från utlandet får gärna göra det. Detsamma gäller väl Seiko, elektronik, golfklubbor mm.

Inget nytt här på KS att se medlemmar länka till en (illa) motsvarande variant av det någon säljer och hävda överpris. Låt folk googla och köpa var de vill. Samt sälja vad de vill.

Hur kan du så stensäkert hävda att det är konstläder ?

De ser onekligen exakt likadana ut som de du säljer, var på bilderna ser du skillnaden ?

I övrigt håller jag med om att man ska låta kunderna handla precis där de så önskar, men du hävdar att dina är av annat märke och av bättre kvalitet, jag har tittat igen och jag kan verkligen inte se någon skillnad alls. Ljuger E-bay försäljaren om att det inte är läderband ? och hur kan du visa på att så är fallet.

Jag bara undrar, no hard feelings !

Edit - Jag ser några skillnader nu när jag kollade igen, metallspännena ser dock ut att komma från samma underleverantör. De är väldigt lika i alla fall.


Description:

Brand new and high quality.

Unisex Leather Watch Strap Band, Wristwatch Replacement Bands, Fit For All Watches.

Leather and stainless steel prolongs the life of your watch band.

Contracted design style, with you life contracted and not simple.

Gender:Men's/Women's.

Meterial:Leather.

Color:Black,Light Brown,Dark Brown.

Size:18mm,20mm,22mm,24mm.
 
Senast ändrad:
Passar länkarna till Turtle? Är det värt att betala extra för dubbellåset? Det billigare ser lite osäkert ut?

Ingen kritik. Hört bra om länkarna. Men små frågor bara.
 
Hur kan du så stensäkert hävda att det är konstläder ?

De ser onekligen exakt likadana ut som de du säljer, var på bilderna ser du skillnaden ?

I övrigt håller jag med om att man ska låta kunderna handla precis där de så önskar, men du hävdar att dina är av annat märke och av bättre kvalitet, jag har tittat igen och jag kan verkligen inte se någon skillnad alls. Ljuger E-bay försäljaren om att det inte är läderband ? och hur kan du visa på att så är fallet.

Jag bara undrar, no hard feelings !

Edit - Jag ser några skillnader nu när jag kollade igen, metallspännena ser dock ut att komma från samma underleverantör. De är väldigt lika i alla fall.


Description:

Brand new and high quality.

Unisex Leather Watch Strap Band, Wristwatch Replacement Bands, Fit For All Watches.

Leather and stainless steel prolongs the life of your watch band.

Contracted design style, with you life contracted and not simple.

Gender:Men's/Women's.

Meterial:Leather.

Color:Black,Light Brown,Dark Brown.

Size:18mm,20mm,22mm,24mm.[/QUOTE
Hur kan du så stensäkert hävda att det är konstläder ?

De ser onekligen exakt likadana ut som de du säljer, var på bilderna ser du skillnaden ?

I övrigt håller jag med om att man ska låta kunderna handla precis där de så önskar, men du hävdar att dina är av annat märke och av bättre kvalitet, jag har tittat igen och jag kan verkligen inte se någon skillnad alls. Ljuger E-bay försäljaren om att det inte är läderband ? och hur kan du visa på att så är fallet.

Jag bara undrar, no hard feelings !

Edit - Jag ser några skillnader nu när jag kollade igen, metallspännena ser dock ut att komma från samma underleverantör. De är väldigt lika i alla fall.


Description:

Brand new and high quality.

Unisex Leather Watch Strap Band, Wristwatch Replacement Bands, Fit For All Watches.

Leather and stainless steel prolongs the life of your watch band.

Contracted design style, with you life contracted and not simple.

Gender:Men's/Women's.

Meterial:Leather.

Color:Black,Light Brown,Dark Brown.

Size:18mm,20mm,22mm,24mm.

Jag vet inte var jag ska börja, så jag låter bli. Tack för ditt engagemang och för att vi är överens om att folk får handla var dom vill.

Jag vet inte var jag ska börja. Så jag låter bli.
Gör så här. Köp en sån. Köp en av mina. Och hör av dig sen när du vet det jag vet.
Tack för ditt engagemang och skönt vi är överens om att folk får köpa var dom vill.
 
Passar länkarna till Turtle? Är det värt att betala extra för dubbellåset? Det billigare ser lite osäkert ut?.
Ingen kritik. Hört bra om länkarna. Men små frågor bara.

Nej jag tycker passform får avgöra. De med enkellås är också sköna. De passar ex Flightmaster. De andra SKX. Testa gärna och returnera om någon av dem inte passar. Prova innan du tar av plasten. Ser gärna en go wristshot som visar att de passar turtle.
 
Men varför gå omvägen via sådana här hemsidor ?
Antagligen lägger dessa bara ordern på Ebay och agerar mellanhänder. Det behövs inget eget lager, bara en schysst hemsida.

https://www.ebay.com/itm/New-Multi-...hash=item2123fcca6e:m:mc7SgT1heZcGEWYo1NMIlOw

VS

https://tidochting.se/zulu-och-nato-av-lader/natoband-av-brunt-lader-18mm-20mm-22mm


Ingen skillnad, förutom priset !
Hahaha! No offense men du måste ju vara blind om du inte ser skillnad på det där bandet och det @Hans Beck har i sin shop. :D Nu vet jag inte jättemycket om produkterna från Tid&Ting för jag har bara ett band därifrån men det är riktigt bra kvalitet för den pengen. Jag är i alla fall väldigt nöjd. :)
PSX_20190910_124616.jpg
 
Tack!
Kan kolla senare ikväll om jag får igenom ett par original SKX-stift. Återkommer. Oavsett kan jag slänga in smalare stift vid köp. Men förstår om du vill använda original/ kraftigare.
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha, haha. Ska beställa lite nya stift till 104an för de som sitter på glappar. Måste kolla vad det är för tjocklek på ändarna, är lite osäker. Tror dock inte att de är 2,5mm runt midjan som Seiko fatbar, lär vara max 2mm men mer sannolikt 1,8mm. :)
 
Ok fö
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha, haha. Ska beställa lite nya stift till 104an för de som sitter på glappar. Måste kolla vad det är för tjocklek på ändarna, är lite osäker. Tror dock inte att de är 2,5mm runt midjan som Seiko fatbar, lär vara max 2mm men mer sannolikt 1,8mm. :)
Ok ;)
Hörs på PM om du beslutar dig för köp. Så slänger jag med stift utifallatt. Tror dock inte de kommer behövas.
 
Senast ändrad:
Kanske har nämnts tidigare men det hade varit trevligt med bättre bilder. De som finns på hemsidan har väldigt låg upplösning vilket gör det svårt att se detaljer, hur färgen gör sig osv. Det är klart att man man kan returnera om man är missnöjd men det är smidigare att kunna beställa rätt från början. ;)
 
@Hans Beck Vad är det för bredd på sista länkbiten exklusive ändlänken på era länkar? Undrar främst om 20mm länkarna.

Eller om någon annan orkar mäta.
 
Kanske har nämnts tidigare men det hade varit trevligt med bättre bilder. De som finns på hemsidan har väldigt låg upplösning vilket gör det svårt att se detaljer, hur färgen gör sig osv. Det är klart att man man kan returnera om man är missnöjd men det är smidigare att kunna beställa rätt från början. ;)
Jag hör dig och ska tänka på det. Blir en balans då Googles SEO uppskattar små bilder med 72ppi. Men absolut, ska tänka på det.
 
Det står solid så jag misstänker att bitarna ser ut ungefär såhä
Jag letar efter en länk som är mer likt de femsiffriga Rolex då de såg ut såhär
a80e8cfe-f454-11e6-8495-7997e1ea322f.jpg
Det står solid så jag misstänker att bitarna ser ut ungefär såhär?
band-element-fuer-rolex-oyster-armband-herren-neue-version-matt-stahl_800x.jpg

Jag letar efter en länk som är mer likt de femsiffriga Rolex då de såg ut såhär
a80e8cfe-f454-11e6-8495-7997e1ea322f.jpg

Det har du rätt i. Prova gärna, annars får jag önska dig lycka till i letandet. Trevlig helg!
 
Tillbaka
Topp