• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Tycker att bilder laddar segare än tidigare, kanske kan ha annat script för inläsning?

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Börjar bli rätt så jobbigt... Hoppas ni jobbar med detta.
176C48C6-67F9-410B-8FC7-7AACE0F3F415.jpg
9FBAF537-9519-46B6-94C2-B76324511978.jpg
90AA03C8-85B6-4999-BC99-0D2D311FD7B2.jpg
 

Urtyp

Audemars
En killgissning till att det känns segare nu är att alla bilderna på en sida laddas samtidigt och förut laddades dom i turordning och man hann inte uppleva att det var segt då man läser uppifrån och nedåt? Kanske en enkel konfigureringsgrej? :)
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
En killgissning till att det känns segare nu är att alla bilderna på en sida laddas samtidigt och förut laddades dom i turordning och man hann inte uppleva att det var segt då man läser uppifrån och nedåt? Kanske en enkel konfigureringsgrej? :)
Jag känner mig lite skyldig. :bag: Det var så det fungerade när den nya forumversionen lanserades men problemet var att den bara laddade in bilder i det synliga fältet vilket innebar att den tvungen att ladda in nya bilder hela tiden varefter man scrollade vilket ledde till en väldigt oangenäm upplevelse då det kändes ryckigt och stolpigt så när jag påpekade det ändrades det istället till att samtliga bilder skulle laddas in precis som det fungerade innan uppdateringen.

Jag har dock noterat samma sak som dig, att den numera verkar försöka läsa in alla bilder samtidigt och som du säger skulle det förmodligen kunna avhjälpas ganska enkelt om den läste in bilderna i turordning vilket skulle vara en bra kompromiss mellan de två ovanstående alternativen.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att detta inte åtgärdas eller att man ens får respons från ägarna. @Hook @Leben , snälla fixa detta snart. Har sjuk abstinens att hänga på KS men detta tar tyvärr glädjen ur hela upplevelsen 🙄

vi är igång med alla buggfixar för fullt.
Lovar att ha en uppdatering imorgon med mer progressen på bug.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gäller alla trådar med många (stora) bilder. Oftast upplever jag det i denna tråd:

Enig. Inte någon specifik tråd utan det kan vara vilken som helst. Senast hände det mig i Sinn-tråden utan att den aktuella sidan var särdeles bildtung.
Surfar man runt i mer än 5 minuter är det i princip omöjligt att missa företeelsen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Fick en känsla att det var lite rappare nu när jag surfade runt mellan sidorna, men det fastnade här.

Skärmavbild 2020-11-19 kl. 21.02.37.png
 

HSK

Patek
2-Faktor

Fick en känsla att det var lite rappare nu när jag surfade runt mellan sidorna, men det fastnade här.

Skärmavbild 2020-11-19 kl. 21.02.37.png
Gäller det mobil eller PC? Wifi eller mobilnät? Jag upplever detta ibland om jag surfar via mobilnätet och har lite dålig täckning men har aldrig stött på det om jag är ansluten via wifi vare sig på mobil eller PC.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gäller det mobil eller PC? Wifi eller mobilnät? Jag upplever detta ibland om jag surfar via mobilnätet och har lite dålig täckning men har aldrig stött på det om jag är ansluten via wifi vare sig på mobil eller PC.

Nope, händer även med snabb fiber.

Mac, wifi, snabb lina men inte fiber. Mwen uppenbarligen är det ett problem även med fiber 👆
 

HSK

Patek
2-Faktor
Mac, wifi, snabb lina men inte fiber. Mwen uppenbarligen är det ett problem även med fiber 👆
Safari kanske är den gemensamma nämnaren i så fall? Jag har för mig att det var någon annan bugg som också verkade vara webbläsarrelaterad så det kanske har att göra med kompatibiliteten i olika webbläsare (jag använder Firefox och upplever som sagt aldrig detta).
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Safari kanske är den gemensamma nämnaren i så fall? Jag har för mig att det var någon annan bugg som också verkade vara webbläsarrelaterad så det kanske har att göra med kompatibiliteten i olika webbläsare (jag använder Firefox och upplever som sagt aldrig detta).
Surfar bara med chrome och det är problem med den läsaren också.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan bara instämma med övriga talare. Det är alla möjliga trådar. Använder uteslutande telefon men det är inge fel på uppkopplingen hemma.
Screenshot_20201119_211449_com.android.chrome.jpg

Dock så upplever jag det precis lika segt och långsamt när man surfar på mobilnätet. Androidlur och Chrome.

Surfar bara med chrome och det är problem med den läsaren också.
Jag provade att installera Chrome och upplever inga problem där heller så det kanske inte är webbläsarrelaterat men det verkar ändå vara användarspecifikt då det annars skulle drabba alla. Får ni samma sak om ni provar någon annan webbläsare?
 
Topp