• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Imrun

Omega
AC9E79F1-245D-41F1-B8FF-EBB687C59D2F.jpeg 92BD2582-6CD1-4706-88D6-FA1F351C0502.jpeg
Jag hade ett svart natoband först. Funkade finfint men bytte sen till länk.
Blev med Citizen igår. Orginalbandet var varken snyggt eller skönt. Fick slänga på ett läder för att stå ut. Vad använder ni andra med denna dinka för band?
20201108_183114.jpg
 

Imrun

Omega
Tycker det var svårt att få till det bra med nato eftersom det var så tajt mellan boett och sprintar.
Är det orginallänken?
Ja det är orginallänken. Den är rasslig och inte så gedigen eftersom det är vikta länkbitar. Men den är skön och låsets snabbjustering är nice 👍🏻
 
Senast ändrad:

omp

Omega
2-Faktor
Ni som har erfarenhet av Promaster (NY0040); är det "normalt" att vridringen glappar lite i vertikal-led?
När jag trycker ned på vridringen på mitt exemplar så får jag lite Telegrafist-vibbar... Ingen annan av mina dykare har samma egenhet.

20201112_193016.jpg
Har samma lika klocka och har också lite glapp I mekanismen. Inget klick dock men märks att den går att röra lite vertikalt. Men inget som stör mig!
 

Imrun

Omega
Ni som har erfarenhet av Promaster (NY0040); är det "normalt" att vridringen glappar lite i vertikal-led?
När jag trycker ned på vridringen på mitt exemplar så får jag lite Telegrafist-vibbar... Ingen annan av mina dykare har samma egenhet.

20201112_193016.jpg
Min glappar också när jag trycker ner vridringen men det är inget som stör mig. Skönt att höra att det är fler som upplever samma sak på sina NY0040.
 
Hejsan,

Funderar på att införskaffa en Citizen NY0040 (trots ovan nämnda problem...) men undrar lite över hur stor den känns jämfört med t.ex. SKX007 i och med den lite längre L2L, har just en SKX som sitter riktigt bra främst på grund av den relativt korta L2L längden. Tacksam för hjälp!
 

Tobyponken

Cartier
Hejsan,

Funderar på att införskaffa en Citizen NY0040 (trots ovan nämnda problem...) men undrar lite över hur stor den känns jämfört med t.ex. SKX007 i och med den lite längre L2L, har just en SKX som sitter riktigt bra främst på grund av den relativt korta L2L längden. Tacksam för hjälp!
Nu har jag inte ägt dem samtidigt utan med drygt ett halvår mellan dem. Intrycket är att NY0040 bärs mindre.
 
  • Like
Reactions: omp

omp

Omega
2-Faktor
Hejsan,

Funderar på att införskaffa en Citizen NY0040 (trots ovan nämnda problem...) men undrar lite över hur stor den känns jämfört med t.ex. SKX007 i och med den lite längre L2L, har just en SKX som sitter riktigt bra främst på grund av den relativt korta L2L längden. Tacksam för hjälp!
NY0040 och SKX sitter snarlikt på typ nato tycker jag, möjligtvis att NY känns något mindre. Citizen har jag haft mycket på länk och tycker den är riktigt bra för en klocka i den här prisklassen. SKX'n har jag aldrig ens provat på länken då den känts så trist.
 

omp

Omega
2-Faktor
Hejsan,

Funderar på att införskaffa en Citizen NY0040 (trots ovan nämnda problem...) men undrar lite över hur stor den känns jämfört med t.ex. SKX007 i och med den lite längre L2L, har just en SKX som sitter riktigt bra främst på grund av den relativt korta L2L längden. Tacksam för hjälp!
För övrigt tycker jag inte att glappet vi pratade om ska avskräcka dig. Ingenting som jag har stört mig på och ingen av de jag har haft har låtit när de glappat i vertikalled. Den skx jag haft var vridringen grymt trög istället, då tar jag hellre lite glapp. Kan man bortse från det potentiella problemet är det supertrevliga klockor!
 
Blev den svarta på gummi, men kommer nog använda den på de Naton SKX013 kommer lämna efter sig (som jag ska sälja för att göra utrymme för Promaster)!
 
  • Like
Reactions: omp

acue

Cartier
Hej!

Ägt en ref. BN0100-42E sen i våras nån gång och är riktigt nöjd med själva klockan 5F9ACB49-0C12-4570-8803-A562598B89B7.png

MEN jag kommer verkligen inte överens med gummit som följde med. Har letat av och till efter något som kan ersätta, men 23 mm växer inte direkt på träd. Tänkte därför slänga ut frågan här om någon har tips!! Det kanske till och med någon som Är intresserad av gummit jag ratar? Byte eller billigt köp kan väl tänkas, men inte därför jag postar detta eg.

Mina typ krav : någorlunda god kvalitet, max typ 500 kr (inkl frakt etc), gärna mörkt canvas/sail cloth eller likvärdigt helst svart, läder kan funka. De ska ju även såklart va 23 mm och passa klockan. Egentligen hade jag gärna kört med länk, men de två första kraven blir svåra då.

Tar väldigt tacksamt emot tips!! Trevlig helg gott folk!
 
Hej!

Ägt en ref. BN0100-42E sen i våras nån gång och är riktigt nöjd med själva klockan 5F9ACB49-0C12-4570-8803-A562598B89B7.png

MEN jag kommer verkligen inte överens med gummit som följde med. Har letat av och till efter något som kan ersätta, men 23 mm växer inte direkt på träd. Tänkte därför slänga ut frågan här om någon har tips!! Det kanske till och med någon som Är intresserad av gummit jag ratar? Byte eller billigt köp kan väl tänkas, men inte därför jag postar detta eg.

Mina typ krav : någorlunda god kvalitet, max typ 500 kr (inkl frakt etc), gärna mörkt canvas/sail cloth eller likvärdigt helst svart, läder kan funka. De ska ju även såklart va 23 mm och passa klockan. Egentligen hade jag gärna kört med länk, men de två första kraven blir svåra då.

Tar väldigt tacksamt emot tips!! Trevlig helg gott folk!
Här finns det grejer.


Jag har en Tudor och en GS med 23 så jag har suttit i din båt. De i läder är aningen tunna. Canvas var överraskande bekvämt.
 
Topp