Den där var riktigt ful-cool. Gillar den som sjutton. Tror jag.
Mönstret skulle jag klara mig utan men jag gillar de små siffrorna som index
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var riktigt ful-cool. Gillar den som sjutton. Tror jag.
This is an exceptionally rare Day-Date featuring a special execution dial manufactured for Rolex by the artisans at Stern Créations. The dial is made of solid gold and the 240 stones are set by hand into it after the enamel is fired in an oven. Painstakingly hand made, only Stern had the expertise and knowledge to create such a fine dial. Made in a series of four colors (Red, green, blue, and white) this is the first green one that I have ever seen on the market. No doubt one of the rarest Day-Date dials, and also one of the very few Rolex dials not to have SWISS written on the bottom.
WOOD DIAL
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grym tavla på denna!
![]()
Har inte heller sett denna innan, hittade bara en bild på den. Kan ej svara på om tavlan är äkta men jag hoppas på det.Den va Cool, aldrig sett innan!!
Äkta vara???
var det inte Jacek som potade denna bild på insta? borde vara kosher då kan man tycka...Har inte heller sett denna innan, hittade bara en bild på den. Kan ej svara på om tavlan är äkta men jag hoppas på det.
Aurum ?
Kollade in Jaceks instagram nu och det stämde mycket bra.var
var det inte Jacek som potade denna bild på insta? borde vara kosher då kan man tycka...
Värt att notera är att bild 1, 2 och 4 samt den som är till salu på chrono24 är samma klockaKollade in Jaceks instagram nu och det stämde mycket bra.
Googlade lite snabbt på ''marble dial'' och fann dessa bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Och till dig Målarn här har du en som är till salu - http://www.chrono24.com/en/rolex/rolex-president-day-date-marble-dial--id2402820.htm
Falcone, jag vet inte riktigt vart jag hittade den men troligen är den från instagram.
Nu ska jag ta ett liten paus från DayDate-tavlor. Jag kanske återkommer någon gång.
Avslutar med denna tavla!
![]()
![]()