• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda Rolex DayDate tavlor

_jonte

Patek
HFPvr9f.jpg

Vilken störtskön tavla! Baguettediamanter som index måste vara det ultimata blinget... Meeen hur tänker man i färgmatchningen med det där bandet... :facepalm:
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Är det någon som skulle vilja upplysa mig om vilka tavlor som är ommålade? Antar att t.ex. Den rosa inte är producerad av Rolex?

Jodå, om du syftar på denna så är den original, d.v.s. producerad av Rolex. När du har sett några riktiga stellas i verkligheten kommer du inte ha några problem att avgöra om det är fråga om en eftermarknadsurtavla eller inte. Du kommer lära dig hur lackfärgen ska se ut, hur texten ska vara tryckt etc. Fast om du bara har en kass mobilbild att utgå från är det förstås svårt.

cuNvICq.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Underhållande tråd. Verkligen! Så mycket av det som visas här är så fjärran för mig... Men så dyker det upp ett guldkorn :) då och då.

Jag undrar vilken guldis som skulle klä mig bäst till skidutstyrseln... :D

Helt klart gillar jag vitguldsstellorna.

A
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Den här tråden om någon visar på DD:s otroliga mångsidighet, vilken variation! Jag kan nog inte komma på någon modell som finns i så många varianter.

Som jag diskuterade med en nederländsk samlare i veckan, vi behöver en bok om DD och DJ nu! Får hoppas på att Patrizzi har något på gång.

Tropical 1802 i platina

rrStaQT.jpg
 
Topp