Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns en del riktigt fina DD i den här tråden, men även vissa riktiga bottennapp där man undrar hur dom tänkte på Rolex kontoret...![]()
Vill ha en lapis, så jävla grymmast!![]()
Lika snygga de på bild. Tyvärr inte sett någon av dem i verkligheten, så får väl lita på ditt ord så länge.Säger inte att du är som jag, men jag blev besviken. Onyxen däremot överraskade positivt.
Dina tavlor?får väl lägga en bild på lite smågodis
![]()
den cremevita relief, jubile tavlan med daytona index utan lysmassa är nog en av de mest ovanliga jag sett
tror jag sett 2 med de index, dels en vanlig slät, svart med lysmassa till salu för något år sen och en i en training brass klocka (stål DD urmakartränings klocka ifrån rolex) ingen storsäljare med andra ord
cheers
christian
Den här får väl anses rätt udda då jag bara sett den på automatare, aldrig på en oysterquartz.
Har inte ens sett den i en rolexkatalog, men Nymans hittade en bild på den i en av sina kataloger.
![]()
Bark finish om du menar som på bilden här nedanKallas det något speciellt när ring och mittenbitarna i länken är borstade?
Bark finish om du menar som på bilden här nedan
![]()
Välkommen in i värmen och till galenskaperna!Ja precis, tack för det! Och tack för alla riktigt bra bilder, har läst på forumet ett tag men efter den här tråden var jag tvungen att regga mig.
Välkommen in i värmen och till galenskaperna!
Användaren "Omen" här på forumet är ägare till just en Rolex DayDate med bark finish, ta en titt här https://klocksnack.se/threads/helgulds-dd-kan-bli-din.18025/#post-343766
Långt ifrån kosher om man ser till purister och nördar. Du försöker få uret till något det inte är. Men gillar man det själv kan man ju skita i vad andra tycker?Hur är det med aftermarket dials, finns det massa eller? Hur pass kosher är det om man skull köpa sig en DD och sen beställa en egen seafoam grön tavla, skulle folk skratta ut en, dra kniv på stan och säga att man inte får vara med på vintage rolex forum?
Långt ifrån kosher om man ser till purister och nördar. Du försöker få uret till något det inte är. Men gillar man det själv kan man ju skita i vad andra tycker?
Och hur är det om man får tag på en orginaltavla? Säljer rolex nyproducerade tavlor eller är det beggat som gäller om det ska vara orginal (och inte servicetavla eller orginaltavla tillhörande refen).
Beror på vilken tavla du vill ha. Rolex har i allmänhet ett utbud av nya servicetavlor till gamla modeller, men det är ju långt från alla varianter som tillverkats genom åren. En servicetavla är lite sämre än en original, men det är inte så stor skillnad när det kommer till DDs och DJs. Lite värre blir det om du köper en tavla som inte är gjord för just den modellen du köpt, typ franken. Men så länge det är Rolex original ser jag inga problem egentligen.