• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Udda Rolex DayDate tavlor

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

Det finns en del riktigt fina DD i den här tråden, men även vissa riktiga bottennapp där man undrar hur dom tänkte på Rolex kontoret... :)

rolex crown collection, coolt som fan och massvis med stenar, tror jag har några 90 tals katalogen med sånt i, måste bara gräva fram dem

cheers
christian

Min gamla enamel dial som det var vilda diskussioner om på gamla TTT om den verkligen var ovanlig... tji fick dem.. har typ aldrig sett någon mer någonsin varken utomlands eller hemma..Men klart att det finns fler... dock är den just ovanlig och jäkligt snygg, en klocka jag ångrar djupt att jag flippade....

Bilagor

• jj 012.JPG
    jj 012.JPG
    135.6 KB · Visningar: 108
får väl lägga en bild på lite smågodis

den cremevita relief, jubile tavlan med daytona index utan lysmassa är nog en av de mest ovanliga jag sett

tror jag sett 2 med de index, dels en vanlig slät, svart med lysmassa till salu för något år sen och en i en training brass klocka (stål DD urmakartränings klocka ifrån rolex) ingen storsäljare med andra ord

cheers
christian

får väl lägga en bild på lite smågodis

den cremevita relief, jubile tavlan med daytona index utan lysmassa är nog en av de mest ovanliga jag sett

tror jag sett 2 med de index, dels en vanlig slät, svart med lysmassa till salu för något år sen och en i en training brass klocka (stål DD urmakartränings klocka ifrån rolex) ingen storsäljare med andra ord

cheers
christian
Dina tavlor?

några av dem, ja

min egna favorit är den blåa med stickindex som fått en ton av lila under åren, letar efter en opolerad bark DD och sätta den i

cheers
christian

Hur är det med aftermarket dials, finns det massa eller? Hur pass kosher är det om man skull köpa sig en DD och sen beställa en egen seafoam grön tavla, skulle folk skratta ut en, dra kniv på stan och säga att man inte får vara med på vintage rolex forum?

Hur är det med aftermarket dials, finns det massa eller? Hur pass kosher är det om man skull köpa sig en DD och sen beställa en egen seafoam grön tavla, skulle folk skratta ut en, dra kniv på stan och säga att man inte får vara med på vintage rolex forum?
Långt ifrån kosher om man ser till purister och nördar. Du försöker få uret till något det inte är. Men gillar man det själv kan man ju skita i vad andra tycker?

Långt ifrån kosher om man ser till purister och nördar. Du försöker få uret till något det inte är. Men gillar man det själv kan man ju skita i vad andra tycker?

Och hur är det om man får tag på en orginaltavla? Säljer rolex nyproducerade tavlor eller är det beggat som gäller om det ska vara orginal (och inte servicetavla eller orginaltavla tillhörande refen).

Och hur är det om man får tag på en orginaltavla? Säljer rolex nyproducerade tavlor eller är det beggat som gäller om det ska vara orginal (och inte servicetavla eller orginaltavla tillhörande refen).

Beror på vilken tavla du vill ha. Rolex har i allmänhet ett utbud av nya servicetavlor till gamla modeller, men det är ju långt från alla varianter som tillverkats genom åren. En servicetavla är lite sämre än en original, men det är inte så stor skillnad när det kommer till DDs och DJs. Lite värre blir det om du köper en tavla som inte är gjord för just den modellen du köpt, typ franken. Men så länge det är Rolex original ser jag inga problem egentligen.

Beror på vilken tavla du vill ha. Rolex har i allmänhet ett utbud av nya servicetavlor till gamla modeller, men det är ju långt från alla varianter som tillverkats genom åren. En servicetavla är lite sämre än en original, men det är inte så stor skillnad när det kommer till DDs och DJs. Lite värre blir det om du köper en tavla som inte är gjord för just den modellen du köpt, typ franken. Men så länge det är Rolex original ser jag inga problem egentligen.

Tack för det svaret! Mycket hjälpsamt, som vanligt här på forumet.

Tillbaka
Topp