• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

azcii

Patek
2-Faktor
Ja, han var en stor inspiration.
Jag har aldrig kört kampsport mer än lite karate som barn och ett shootfightingpass 2003.. så jag kan inte riktigt säga att han varit en inspiration för mig. Däremot är han en stor anledning till att jag började följa Pride, K1 och UFC och varit en av mina absoluta favoriter sen dess.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Main event gick (i princip) som väntat

Co-main gick inte som väntat. Verkar som att Colby står på tur för Usman

Otippat att Ben Askrens fight skulle bli den mest underhållande av de sista 3. Synd att den inte fick ett 100%-igt avslut

Cody är typ slut?

Johnny Walker är skön :D
 
Main event gick (i princip) som väntat

Co-main gick inte som väntat. Verkar som att Colby står på tur för Usman

Otippat att Ben Askrens fight skulle bli den mest underhållande av de sista 3. Synd att den inte fick ett 100%-igt avslut

Cody är typ slut?

Johnny Walker är skön :D
Begriper inte hur man lyckas skada axeln ur led när man ska fira. Idiot.
Förjävla tråkigt för Lawler... Avskyr när sådana här besynnerliga beslut får avgöra en fight.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ja men jag förstår stoppet men visst hade jag gärna sett mer utav det.
Jo men tänkte mer hur sjukt det var. Illa ute redan efter 15sek. Typ "välkommen till UFC" sen sönderslagen men lyckas hålla sig kvar för att sen vinna på ett så konstigt sätt. Men jag förstår domaren, såg ut som Lawler var ute nån sekund men en repris från en speciell vinkel visar att han gör tumme upp.

Aja bra gala av det jag sett. Inte orkat kolla hela än. Jones imponerade igen och var ödmjuk efter. Gillar inte honom mtp. ja ni vet vilka anledningar. Men inget snack om att han är sjukt bra. Får ofta sina motståndare att se dåliga ut. Har stor fördel av sin reach.

Cred till Smith som fortsatte istället för att diskvalificera Jones.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jo men tänkte mer hur sjukt det var. Illa ute redan efter 15sek. Typ "välkommen till UFC" sen sönderslagen men lyckas hålla sig kvar för att sen vinna på ett så konstigt sätt. Men jag förstår domaren, såg ut som Lawler var ute nån sekund men en repris från en speciell vinkel visar att han gör tumme upp.

Aja bra gala av det jag sett. Inte orkat kolla hela än. Jones imponerade igen och var ödmjuk efter. Gillar inte honom mtp. ja ni vet vilka anledningar. Men inget snack om att han är sjukt bra. Får ofta sina motståndare att se dåliga ut. Har stor fördel av sin reach.

Cred till Smith som fortsatte istället för att diskvalificera Jones.
Känns som att det sista Askren förväntade sig var att bli slammad av Lawler.
 

Åskviggen

Panerai
Jo men tänkte mer hur sjukt det var. Illa ute redan efter 15sek. Typ "välkommen till UFC" sen sönderslagen men lyckas hålla sig kvar för att sen vinna på ett så konstigt sätt. Men jag förstår domaren, såg ut som Lawler var ute nån sekund men en repris från en speciell vinkel visar att han gör tumme upp.

Aja bra gala av det jag sett. Inte orkat kolla hela än. Jones imponerade igen och var ödmjuk efter. Gillar inte honom mtp. ja ni vet vilka anledningar. Men inget snack om att han är sjukt bra. Får ofta sina motståndare att se dåliga ut. Har stor fördel av sin reach.

Cred till Smith som fortsatte istället för att diskvalificera Jones.
Blir trött på att så många LHW ” call out” Jones hela tiden.
Just nu känns det viktigare att bygga upp hela divisionen och låta alla top 10 cementera sina platser :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Min hat-kärlek till UFC fortsätter och jag kollade även denna gala...
Jones är fullkomligt överlägsen, så jävla tråkigt att han verkar vara en idiot. Smith gjorde vad han kunde och visade god "sportsmanship".
Askren gillar jag och är grymt imponerad av att han lyckades ta sig tillbaka efter inledningen, domslutet är ju tyvärr sedan felaktigt men Herb gjorde ju helt rätt. RL såg borta ut. Askren är ganska lagom störig och kontroversiell, skall bli kul o se hur han står sig mot annat motstånd i en längre match.
"Marty" Usman var riktigt bra också!
 
Min hat-kärlek till UFC fortsätter och jag kollade även denna gala...
Jones är fullkomligt överlägsen, så jävla tråkigt att han verkar vara en idiot. Smith gjorde vad han kunde och visade god "sportsmanship".
Askren gillar jag och är grymt imponerad av att han lyckades ta sig tillbaka efter inledningen, domslutet är ju tyvärr sedan felaktigt men Herb gjorde ju helt rätt. RL såg borta ut. Askren är ganska lagom störig och kontroversiell, skall bli kul o se hur han står sig mot annat motstånd i en längre match.
"Marty" Usman var riktigt bra också!

Jag delar inte din uppfattning. Hearb Dean börjar bli en ny Steve Mazzagatti. Som domare kan man inte "tro" eller "anta". Man ska vara säker på sin sak.
Lawler gjorde 'tummen upp' och var inte lealös när Herb kände på hans arm. Detta sa Lawler även på presskonferensen efteråt. Skit händer, men detta var en ganska duktig domartabbe.

https://twitter.com/JohnMcCarthyMMA/status/1102230986274889728

1102230986274889728
 
Jag delar inte din uppfattning. Hearb Dean börjar bli en ny Steve Mazzagatti. Som domare kan man inte "tro" eller "anta". Man ska vara säker på sin sak.
Lawler gjorde 'tummen upp' och var inte lealös när Herb kände på hans arm. Detta sa Lawler även på presskonferensen efteråt. Skit händer, men detta var en ganska duktig domartabbe.

https://twitter.com/JohnMcCarthyMMA/status/1102230986274889728

1102230986274889728
Herb Dean är den sämsta domaren och har varit sedan en bra tid tillbaka. Låt inte Rogan, Dana & co få någon att tro något annat.
 
Topp