• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Lyfali

Cartier
Nej men nu skall jag inte skämta så mycket.

Väldigt sorgligt att se det som händer med Cain, han är en jätte duktig fighter, och jag hade gärna sett han få slåss på riktigt och att det inte skulle ta 25 sekunder såklart.

Men den stora påfrestning som dessa personer utsätter sig för denna viktklass så är det inte överaskande att vissa kroppar inte klarar det lika bra som alla andra.
Jag kan se det utifrån mitt eget träningsperspektiv, för två år sedan var jag skadad varje season, fingerskador, axelskador, skador i handled, och fotleder, jag tränar klättring på competetive nivå, visst jag börjar nå 30.
Idag har jag varit skadefri i 2 år och jag tränar inte på samma sätt som jag gjorde för två år sedan, jag är minst lika stark osv, men jag tränar fler gånger i veckan till 70% istället för 4ggr i veckan till kanske 90%.

Men jag antar att på hans nivå kanske det inte går =(
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nej men nu skall jag inte skämta så mycket.

Väldigt sorgligt att se det som händer med Cain, han är en jätte duktig fighter, och jag hade gärna sett han få slåss på riktigt och att det inte skulle ta 25 sekunder såklart.

Men den stora påfrestning som dessa personer utsätter sig för denna viktklass så är det inte överaskande att vissa kroppar inte klarar det lika bra som alla andra.
Jag kan se det utifrån mitt eget träningsperspektiv, för två år sedan var jag skadad varje season, fingerskador, axelskador, skador i handled, och fotleder, jag tränar klättring på competetive nivå, visst jag börjar nå 30.
Idag har jag varit skadefri i 2 år och jag tränar inte på samma sätt som jag gjorde för två år sedan, jag är minst lika stark osv, men jag tränar fler gånger i veckan till 70% istället för 4ggr i veckan till kanske 90%.

Men jag antar att på hans nivå kanske det inte går =(
Som Firas är inne på, postat i träningstråden men värt en repost. :)


 

azcii

Patek
2-Faktor
Ryktas mycket om att Conor - Cerrone och Tony - Holloway i princip är klart nu

Hade personligen hellre sett Conor - Tony, men men..
 

HerrR

Omega
Cowboy är ju som gjord för att förlora mot Conor. Det bästa sättet för Conor att få en win mot en bra motståndare så att man får över alla casuals till hype-tåget igen. Sen blir det svårt för Conor. Khabib vill han inte möta igen. Han ”förstör” sin image genom att slåss mot contenders. Antagligen en tredje match mot Diaz. Sen? Tror inte att han vill ner till 45 igen annars hade ju Max kunnat bli en bra fight som är lätt att promota. Svårt att motivera titel shot i 170..
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Cowboy är ju som gjord för att förlora mot Conor. Det bästa sättet för Conor att få en win mot en bra motståndare så att man får över alla casuals till hype-tåget igen. Sen blir det svårt för Conor. Khabib vill han inte möta igen. Han ”förstör” sin image genom att slåss mot contenders. Antagligen en tredje match mot Diaz. Sen? Tror inte att han vill ner till 45 igen annars hade ju Max kunnat bli en bra fight som är lätt att promota. Svårt att motivera titel shot i 170..
Enda rätta är Tony. Var har du läst att conor inte ville möta Khabib igen? Enligt Rogan är det de enda han tjatat om förut
 

Lyfali

Cartier
Som jag har fattat det är ju Khabib något connor vill möta igen. men Cerone är väll den första fighten för connor it seems.
 

HerrR

Omega
Enda rätta är Tony. Var har du läst att conor inte ville möta Khabib igen? Enligt Rogan är det de enda han tjatat om förut

Gissar bara. Rogan är en company man som man får man ta med en nypa salt, fråga bara Ronda. Tror inte han pratar regelbundet med Conor heller, iaf inte sålänge Conor inte byter colan mot dmt.
 

HerrR

Omega
Och klart han säger att han vill möta Khabib igen, något annat hade inte varit bra för imagen. Men personligen så tvivlar jag på att det kommer hända.
 
Tony tackade tydligen nej, vilket jag förstår. Hoppas på Conor - Tony nu ... :woot:

https://www.instagram.com/p/BuLi5Mlh6vU/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=c2oktj42uqes
Varför skulle inte den vara om ”interim” egentligen isf? Hade mma-världens imploderat över Conors räkmacka då? :D Det är ju faktiskt mer vettigt. Eller ja, allt är en jävla cirkus egentligen. Tony är interim, blir av med det utan unification, måste slåss om interim igen :D Nu får han iofs slåss utan chans för sitt eget bälte lol
 

azcii

Patek
2-Faktor
Varför skulle inte den vara om ”interim” egentligen isf? Hade mma-världens imploderat över Conors räkmacka då? :D Det är ju faktiskt mer vettigt. Eller ja, allt är en jävla cirkus egentligen. Tony är interim, blir av med det utan unification, måste slåss om interim igen :D Nu får han iofs slåss utan chans för sitt eget bälte lol
Är det möjligt att Tony hellre kör en money fight mot Conor än en fight mot Holloway om interimbältet? Jag hade iaf gjort det... Tror inte han går igång på en fight mot Max alls. Finns inte mycket att vinna där (lär ju inte sälja så superbra som en fight mot Conor). Som du säger.. Hur sugen är han på att gå en fight om interimbältet igen? När han redan blivit strippad.... Conor är garanterade pengar och han börjar komma upp i åren.

Kanske att Khabib blir strippad och Conor - Tony kör om riktiga bältet? Interimbältet verkar ju ändå ha förlorat sitt syfte.

Eller... Kanske Tony - Conor om 165 bältet? :D Khabib kommer tillbaka och möter vinnaren :D

Jag skiter nästan i bältet när det kommer till Conor om jag ska vara ärlig.. Ser mycket hellre en fight mot Tony om ingenting än en fight mot Cerrone om (interim)bältet.
 
Topp