• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Mäktig bild

IMG_8875.jpeg

Furys aktie växte iaf inte. All credd till Ngannou. Måste se hela matchen, har bara sett highlights. Jag är ett Tyson-fan men det här var inte bra.

Vilken gala! 295 levererade. Man satt & höll andan när tungviktare möttes och utgången blev precis som många trodde, en knock inom minuten.

Aspinall imponerade vilket lär röra om lite i grytan. Vad händer nu? Jones vs Aspinall i England? Aspinall vs Stipe? Eller väntar Aspinall på vinnaren mellan Jones vs Stipe?

Stipe såg dessutom lite sliten ut:

Jiri vs Pereira levererade också. Blir intressant att se Hill vs Pereira.

Jiri vs Pereira levererade också. Blir intressant att se Hill vs Pereira.
Har Stipe käkat legkicks, nyligen opererat sig, bajsat på sig eller bara blivit sjukt gammal? Går ju som en pensionerad pingvin.

Fan tycker Pereiras defence fortfarande är så jäkla lazy och awkward. Reagerar knappt, backar med hakan i vädret, händerna nere men svarar emellanåt med sjuka counters 😅 Jag hade nog det som ett early stoppage trots att Jiri sade att han var ute och att jag höll stenhårt på Pereira.

Har Stipe käkat legkicks, nyligen opererat sig, bajsat på sig eller bara blivit sjukt gammal? Går ju som en pensionerad pingvin.

Fan tycker Pereiras defence fortfarande är så jäkla lazy och awkward. Reagerar knappt, backar med hakan i vädret, händerna nere men svarar emellanåt med sjuka counters 😅 Jag hade nog det som ett early stoppage trots att Jiri sade att han var ute och att jag höll stenhårt på Pereira.

Håller med om Pereira, man sitter som på nålar och det är säkert det som lockar folk. Han kan knocka eller bli knockad när dom helst oftast det förstnämnda.

Stipe är 42 år typ 43 innan Jones är tillbaka. Han har varit aktiv i 20+ år med wrestling och mma. Lär tära på kroppen.

Usman kunde ju inte ens gå ned för trappor när han var WW-champ. Folk är slitna i kroppen, tränat hela livet. Betyder inte att de inte kan slåss.

Usman kunde ju inte ens gå ned för trappor när han var WW-champ. Folk är slitna i kroppen, tränat hela livet. Betyder inte att de inte kan slåss.
Usman berättar gärna ghost stories med sin tillgjorda röst så det låter ju skithäftigt om han är champ medan han inte kan gå ned för trappor. ”Tänk hur sjukt överlägsen han skulle vara om han kunde gå ned för trappor?”

Men ja, hans knän är rätt shot, absolut. Men han rör sig inte så där. Tror inte jag sett någon aktiv, frisk fighter som staplat fram som en gubbe på det sättet utan någon rimlig förklaring. Klart de är slitna, men Stipe har ju tidigare åldrats otroligt väl så det är en märklig syn.

Usman berättar gärna ghost stories med sin tillgjorda röst så det låter ju skithäftigt om han är champ medan han inte kan gå ned för trappor. ”Tänk hur sjukt överlägsen han skulle vara om han kunde gå ned för trappor?”

Men ja, hans knän är rätt shot, absolut. Men han rör sig inte så där. Tror inte jag sett någon aktiv, frisk fighter som staplat fram som en gubbe på det sättet utan någon rimlig förklaring. Klart de är slitna, men Stipe har ju tidigare åldrats otroligt väl så det är en märklig syn.

Lär ju vara höftrelaterat & ganska komplicerad operation kontra hans yrke & ålder. Hoppas han lägger handskarna på hyllan & inte möter Jones.

Känns snarare som att folk blåser upp saker ur proportioner efter ett 7 sekunder långt klipp... Lite likt innan den tidigare nämnde Usmans senaste fight..

Känns snarare som att folk blåser upp saker ur proportioner efter ett 7 sekunder långt klipp... Lite likt innan den tidigare nämnde Usmans senaste fight..

Lite så är det väl också, men mma är ingen sport för gamla herrar/damer. Finns många exempel på det.

Verkligheten är ju att han är 42 år gammal med ganska många mil på mätaren. Jag har alltid hejat på Stipe men vill verkligen inte se han möta Jones, tror det slutar illa.

Hellre Aspinall vs Jones känns mer som en fight.

Lite så är det väl också, men mma är ingen sport för gamla herrar/damer. Finns många exempel på det.

Verkligheten är ju att han är 42 år gammal med ganska många mil på mätaren. Jag har alltid hejat på Stipe men vill verkligen inte se han möta Jones, tror det slutar illa.

Hellre Aspinall vs Jones känns mer som en fight.
Dessutom den enda rimliga fighten att göra nu! Jones hade bältet > skadar sig. Man bestämmer sig för en interim fight > Aspinall vinner. Klart de måste unify? Men nej UFC kommer väl på någon interim-interim-bälte till Stipe/Jones...

Dessutom den enda rimliga fighten att göra nu! Jones hade bältet > skadar sig. Man bestämmer sig för en interim fight > Aspinall vinner. Klart de måste unify? Men nej UFC kommer väl på någon interim-interim-bälte till Stipe/Jones...

Money talks, skulle gissa på att det blir så. Jones är redo i Juli så det suger ju. Hade varit trevligt med ett HW-möte i Februari el nåt.

Inte undra på att UFC minskar i intäkter och köpta PPVs. Som senaste galan i helgen, enda behållningen var titelfighten, resterande är inte intressant för den breda massan. Jag minns för år sedan när alla numrerade kort var fullsmetade med fin-fina fajter. Nu är det högst 1-2 stycken. Det håller inte.

Inte undra på att UFC minskar i intäkter och köpta PPVs. Som senaste galan i helgen, enda behållningen var titelfighten, resterande är inte intressant för den breda massan. Jag minns för år sedan när alla numrerade kort var fullsmetade med fin-fina fajter. Nu är det högst 1-2 stycken. Det håller inte.
Det är väl lite det som är grejen, det går jävligt snabbt i MMA idag och att ha kunskapen/koll på vad som är bra och kul är mycket svårare. Är ju så sjukt mycket fler galor med. Fanns några sjukt bra andra fighter på det där kortet (även på prelims osv) men var ju verkligen noll namnvärde som säljer PPVs...
Edit: lägg till dagens prisbild på det..

Vinner Sean inatt?
Säga vad man vill om han, men jag gillar hans fighting stil. Och utan att veta känns hans slag hårdare än vad dom ser ut att vara.

Som ett korthus. Konstig match, undrar hur bakis Tyson var när de möttes… Eller ligger det Saudi pengar begravda, de var väldigt noga med att Joshua inte fick torska igår…

Jag tvivlar att Ngannou la sig, en sån där ihopveckling är nog svår att simulera. Tyson-fadäsen däremot. Underskattning möjligtvis, oavsett så är det ju en stor fläck på Fury's karriär.

• Like
Reactions: K-S
Jag tvivlar att Ngannou la sig, en sån där ihopveckling är nog svår att simulera. Tyson-fadäsen däremot. Underskattning möjligtvis, oavsett så är det ju en stor fläck på Fury's karriär.
Nej det jag försökte vara lite konspiratorisk.. :) Men Joshua var helt dominant.
Jag tror på bakfylla.. Hehe. Men visst helt klart var han nonchalant inställd till den.

Tillbaka
Topp