• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

spännande att se chimaev idag mot Usman! Borde bli riktigt jämnt efter förra matchen mot Burns

Tre ronder är ju fördel för Chimaev. Han gasade ju lite mot Burns. Men svårt att inte hålla på Usman då Chimaev verkligen är svår att gilla. Han kanske får sig lite ödmjukhet idag, eller så blir det värre om han skulle köra över Usman. 😁

Tre ronder är ju fördel för Chimaev. Han gasade ju lite mot Burns. Men svårt att inte hålla på Usman då Chimaev verkligen är svår att gilla. Han kanske får sig lite ödmjukhet idag, eller så blir det värre om han skulle köra över Usman. 😁
Håller med! Men tror Usman har bra chans om han inte har skadat knät. Grym på mattan och kan utmana

Känns väl som att tre ronder snarare kan vara fördel Usman?

Känns väl som att tre ronder snarare kan vara fördel Usman?

Jag tänker mer cardio, Usman har ju hyfsad erfarenhet på fem ronder vs Chimaev. Men blir intressant att se brottningen, kan inte tänka mig att Chimaev har fördel där men helt klart så har Chimaev mindre mil på mätaren och det kan ju också avgöra.

Nu är det nära, trist slut på Walker Ankalaev. Undrar om det blir nån konsekvens på domarputten?

Khamzats offensiva brottning är bland det bästa jag sett i UFC. Ser helt sjukt ut när han bestämmer sig för att bara ta ner sina motståndare. Har man följt Usmans karriär vet man att det inte är enkelt (i princip omöjligt) att ragdolla honom sådär som Khamzat gjorde i Rond 1, middleweight eller inte.

Med det sagt hade jag nog 28-28 eller 29-27 Khamzat. Tycker Usman var bättre i Rond 2 tills takedownen, men Khamzat avslutade ronden i side control. Sjukt svår rond att döma. Hade velat ha championship rounds.

Rond 1 : 10-8 Khamzat
Rond 2 : 10-9 Khamzat eller 10-9 Usman
Rond 3 : 10-9 Usman

För övrigt extremt imponerande av Islam i main event. Trodde absolut inte han skulle knocka Volkanovski och speciellt inte så tidigt.

Khamzats offensiva brottning är bland det bästa jag sett i UFC. Ser helt sjukt ut när han bestämmer sig för att bara ta ner sina motståndare. Har man följt Usmans karriär vet man att det inte är enkelt (i princip omöjligt) att ragdolla honom sådär som Khamzat gjorde i Rond 1, middleweight eller inte.

Med det sagt hade jag nog 28-28 eller 29-27 Khamzat. Tycker Usman var bättre i Rond 2 tills takedownen, men Khamzat avslutade ronden i side control. Sjukt svår rond att döma. Hade velat ha championship rounds.

Rond 1 : 10-8 Khamzat
Rond 2 : 10-9 Khamzat eller 10-9 Usman
Rond 3 : 10-9 Usman

För övrigt extremt imponerande av Islam i main event. Trodde absolut inte han skulle knocka Volkanovski och speciellt inte så tidigt.
Trodde verkligen på Volkanovski denna gång, sjukt revanschsugen från förra mötet.
Men jävlar, trodde aldrig Islam skulle knocka honom så snabbt.

Uppskattar att titta på fightingen, men överlag tycker jag tyvärr hela organisationen är rätt usla förebilder. Inte minst Dana White själv, mkt dumheter kommer ur den karln.

Ok jag förstår. Kanske korkat uttryckt av mig men jag såg ändå en annan khmazat än man är van vid. Den som svär, hotar och är ohyggligt högfärdig. Kände knappt igen hans beteende.

Haha, gick precis in på Expressen och får se det här...
1000006493.png

Ok jag förstår. Kanske korkat uttryckt av mig men jag såg ändå en annan khmazat än man är van vid. Den som svär, hotar och är ohyggligt högfärdig. Kände knappt igen hans beteende.
Hehe blev annat ljud i skällan när språket byttes 😅 reserverar mig för att översättningen inte är 100 då jag har noll koll men ser ingen som säger emot i kommentarerna.

28-28 btw

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp