• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Sinnessjukt. Tycker vi ser sånt här varje helg nu men detta var extremt. Bland de värre jag sett. Och ja, svenska kommentatorer vad gäller MMA och NFL är helt abominabelt.

Jag satt i 20 min och försökte ändra eller hitta nåt sätt att se med Bisping & Co. Inget ont om Jycken och Panziad men det går inte ens jämföra dom på ett vettigt sätt 😁

Bra iaf att man vet vilken domare som dömt så att dom kan få lite skit. Där bör man ju ha ett utvecklingssamtal med berörd domare 🤣

16810280167807778689480751840090.jpg

Bra matcher och snyggt avslut av Adesanya som går in med ett mindset som är avgörande.

Asså är Jake Paul väldigt duktig ändå trots allt eller är dessa UFC snubbar helt enkelt dåliga boxare?

IMG_1770.jpeg

Han slår ju rätt så hårt men han har ju alla matchningar med sig förutom Fury som nämnt ovan. Äldre fighters som gått många matcher och är karriärsmässigt färdiga.

Brukar väl ofta skilja lite i vikt till Pauls fördel också. Finns ju en anledning varför han inte möter nån av dom i en Octagon.

Spektal i mina ögon även om nån match var lite underhållande.

Kan vara en av de sämre jämförelserna för att få fram din poäng..
Fast den blir tydlig om man ställer den mot devisen att man blir bra på det man tränar på. De har inte mycket att sätta emot en skolad boxare så länge de boxas. I ufc läggs det mer än halva träningstiden på mark- och nedtagningsteknik uppskattar jag?

Fast den blir tydlig om man ställer den mot devisen att man blir bra på det man tränar på. De har inte mycket att sätta emot en skolad boxare så länge de boxas. I ufc läggs det mer än halva träningstiden på mark- och nedtagningsteknik uppskattar jag?
Jag förstår givetvis vad som menades..
Sen har väl Jake enbart mött en "riktig" boxare och då såg vi hur det gick.

Det var väl James Toney som försökte sig på Randy Couture en gång i tiden i en mma-match... om jag inte minns fel tog det bara några minuter innan han ångrade det beslutet.

Jag vet dock inte om jag tycker att det håller med att fotbollsspelare inte skulle vara bra på att löpa 100 meter... beror ju på vem de möter.

Jag förstår givetvis vad som menades..
Sen har väl Jake enbart mött en "riktig" boxare och då såg vi hur det gick.

Det var väl James Toney som försökte sig på Randy Couture en gång i tiden i en mma-match... om jag inte minns fel tog det bara några minuter innan han ångrade det beslutet.

Jag vet dock inte om jag tycker att det håller med att fotbollsspelare inte skulle vara bra på att löpa 100 meter... beror ju på vem de möter.
Jag tänker att träningen skiljer. En fotbollsspelare ska spela i 90 minuter även om de har rusher på 100 meter, medans en 100-meterslöpare är i mål då. 100-meterslöparens steg och muskulatur har ingen uthållighet men en jädra explosivitet. Den skillnaden är ufc-utövarens DNA. Stående gäller snabba explosiva muskler och på mattan uthålliga och statiskt starka. Det är väl därför ufc är så imponerade och svårt. De måste ha både fotbollsspelarens och sprinterns muskulatur samtidigt.

Tror att Jake Paul skulle få det avsevärt mycket svårare i en MMA match. Att lägga till sparkar, knän och grappling etc.

Att bara härda smalbenen för att kunna blocka lowkicks måste ju tex ta väldigt lång tid. Och sen en massa stryptag osv på det. Påminner mig om boxaren som var med i UFC 2 back in the days, han hade ju inte en chans mot brottarna.

Så en MMA match mot Diaz vore ju kul att se. Eller ska han kanske ta sig an MacGregor. Där snackar vi en publikmagnetmatch... boxning eller MMA...

Senast ändrad:
Han möter gamla gubbar. Den enda som varit en ”boxare” var Tommy Fury. Den matchen förlorade han.

Videon nedan illustrerar skillnaden på riktiga boxare och de bästa i UFC.

Jo det är ju sant. Men såg lite av matchen mot Tommy Fury på Netflix dokumentären nyligen. Tyckte ändå han gjorde hyfsat ifrån sig emellanåt.

Intressant video!

• Like
Reactions: K-S
Bland det sjukare man skådat alltså. Totalkross av Strickland. Inte ens värt med direkt rematch.

Ja det sista man hade förberett sig för. Strickland var helt överlägsen, man hade räknat med att Izzy skulle läsa av han en rond sen börja träffa mer och mer för att avsluta.

Spännande tid framöver även om Dana var snabb på prata rematch.

Ja det sista man hade förberett sig för. Strickland var helt överlägsen, man hade räknat med att Izzy skulle läsa av han en rond sen börja träffa mer och mer för att avsluta.

Spännande tid framöver även om Dana var snabb på prata rematch.
Förstår inte hur man rent sportsligt motiverar en rematch. Ekonomiskt - absolut. Men sportsligt - nej. En världsmästare i kickboxning blir utboxad i MMA av en fighter som på riktigt kör philly shell defense. Det är helt bisarrt. Och sjukt jävla roligt haha. Kör DDP vs Izzy. Vinnaren får titelmatch mot Strickland.

Förstår inte hur man rent sportsligt motiverar en rematch. Ekonomiskt - absolut. Men sportsligt - nej. En världsmästare i kickboxning blir utboxad i MMA av en fighter som på riktigt kör philly shell defense. Det är helt bisarrt. Och sjukt jävla roligt haha. Kör DDP vs Izzy. Vinnaren får titelmatch mot Strickland.
Izzy vs DDP eller DDP i en direkt titelmatch för att sedan försvara mot izzy efter han har plockat upp en eller två vinster.
UFC vinner oavsett vilket av alternativen dom väljer ;) (Om inte strickland bjuder på ännu en upset)

Izzy vs DDP eller DDP i en direkt titelmatch för att sedan försvara mot izzy efter han har plockat upp en eller två vinster.
UFC vinner oavsett vilket av alternativen dom väljer ;) (Om inte strickland bjuder på ännu en upset)
Om DDP kommer in med samma cardio han gjort några av sina senaste fighter ser jag inte hur han öht. ska kunna hota Strickland på något vis.

Tycker inte Izzy tar torsken skitbra heller. Nobbar presskonferens och hävdar att han "inte skulle snackat så mycket även om han vann". Säkert...

Edit: å andra sidan trodde jag Rob skulle mörda DDP med, så vad vet man egentligen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp