• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Lyfali

Cartier
Säger mer om Jones än Cormier. Sen tror jag Cormier skulle vinna mot Jones i en ren brottningsmatch, lite annorlunda att köra en MMA fight. Man får också tänka på att Cormier inte är särskilt rädd för att bli nertagen av sina motståndare, han vet att de inte kan hålla honom på marken ändå. "Till och med" Rumble fick ner honom två gånger.

Med det sagt - hoppas Jones kommer tillbaka och håller sig ren nu. Sporten har saknat the GOAT för länge. Hoppas han tar titeln och sedan ger sig på HW bältet, tror faktiskt han skulle kunna ta det.

Det utövar inte brottning som disciplin, det utövar MMA. Fortfarande så åt jones upp cormier på backen.

Men ja jag hoppas det med, och jag tror inte han kommer flumma bort det när han kommer tillbaka tbh.
Jag tror han saknar deg och rampljus =P
 

ScubaKing

Audemars
Snackade med Ross Pearson idag över en kaffe (han är inte med på fight card). Han var säker på en förlust för Gustafsson mot Teixeira. Jag tror han har rätt, jag tippar att Teixeira tar det. Någon som ska gå på fight night?
Angående väsktjuven som är på prelim kortet så vet jag inget alls om snubben han möter.
 
Senast ändrad:

K-S

Rolex
2-Faktor
Snackade med Ross Pearson idag över en kaffe (han är inte med på fight card). Han var säker på en förlust för Gustafsson mot Teixeira. Jag tror han har rätt, jag tippar att Teixeira tar det. Någon som ska gå på fight night?
Angående väsktjuven som är på prelim kortet så vet jag inget alls om snubben han möter.
Haha Texeira vinner? Ok.. Ska vi köra ett bet?
 

ScubaKing

Audemars
Haha Texeira vinner? Ok.. Ska vi köra ett bet?

Nej jag spelar aldrig för jag har en förmåga att alltid förlora, i detta fall är även oddsen är emot mig. Kollade precis Betsson där Gurra är favorit. Jag har dock en känsla av att hans tid är förbi. Sedan tycker jag Texeira är en grym fighter. Ska du gå på galan?
 

Jimpa

Panerai
Här är Zebbe "The Bandit" Kadestam's matchslut (No spoil). från igår "OneChampionship"
Screenshot_2017-05-27-06-50-23.png
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Känns som Alex har verktygen och även kanske fortfarande psyket för att ta hem detta. Tror hans gameplan behöver vara riktigt stabil för att ta hand om Texiera. Fråga då till er som kan MMA, hur kommer Alex team lägga upp sin gameplan vs Glover och har dom förmågan?
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Känns som Alex har verktygen och även kanske fortfarande psyket för att ta hem detta. Tror hans gameplan behöver vara riktigt stabil för att ta hand om Texiera. Fråga då till er som kan MMA, hur kommer Alex team lägga upp sin gameplan vs Glover och har dom förmågan?
Förmodligen så enkelt som att utnyttja sin reach och hålla avståndet med sin boxning, använda mycket knän när dem väl hamnar i clinch. Undvika glovers bjj och avsluta så tidigt som möjligt ^^
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Känns som Alex har verktygen och även kanske fortfarande psyket för att ta hem detta. Tror hans gameplan behöver vara riktigt stabil för att ta hand om Texiera. Fråga då till er som kan MMA, hur kommer Alex team lägga upp sin gameplan vs Glover och har dom förmågan?

Troligen nyttja sin längd. Jobba mycket med jabb, checka mot benen, snabbt in och sedan ut.
Om han hittar tillbaka till sitt grymma fotarbete så borde han vara en given vinnare men jag har dåliga vibbar. Visst, Alex har bra take down-defence men jag tror att han kommer bli ivrig att avgöra snabbt och då öppna upp för att Glober kan spela på misstagen.
 

Lyfali

Cartier
Nej nej nej, ni alla har fel, Gustav kommer äta upp texiera, från första sekund kommer han sätta så tungt press på texiera, även att texiera är en fighter som bara maler på framåt. Gustavsson kommer stänga av octagonen för texiera och bara cirkla runt honom och sen in och slå ett par slag och sen ut igen, och texiera kommer känna sig så sjukt trängd och liten. sen kommer gustavsson vinna på slag i andra rundan.
 
Jag hoppas bara innerligt att AG inte känner av någon press nu när han åter är på hemmaplan. Detta tillsammans med att han nyligen blivit farsa, kan vara en dålig kombination.

 

Lyfali

Cartier
Alltså guss kommer äta upp glover, sen kommer han äta upp jones som kommer spöa skiten ur cormier, och sen kommer guss vara champ.
 

puffen

Cartier
Ja, hoppas att det finns en bra gameplan från teamet. Då vinner han. Alex måste vinna, han är en riktig idrottsman. Ödmjuk, tränar hårt och utstrålar självsäkerhet.

Tycker du? Fått uppfattningen att det är raka motsatsen. Tycker han framstår sig lite som en cry baby efter hans förluster. Han om någon har fått chanserna att knipa hem bältet men inte riktigt lyckats så håller med om att det finns ingen annan utväg än vinst. Men kul om det skulle gå vägen för honom :)
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Tycker du? Fått uppfattningen att det är raka motsatsen. Tycker han framstår sig lite som en cry baby efter hans förluster. Han om någon har fått chanserna att knipa hem bältet men inte riktigt lyckats så håller med om att det finns ingen annan utväg än vinst. Men kul om det skulle gå vägen för honom :)
Jaha, kanske är så.Tycker väl att han haft lite oflyt med domsluten. Men jag har inte kunskap att att avgöra om han gjort tillräckligt för vinst. Men vidhåller att han är en fin idrottsman.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att Alex har visat att han har kapacitet att ta bältet. Matchen mot Jones var tajt men rättvist dömd, han avslutade nästan Cormier plus att det var en riktigt jämn match.

Det jag funderar mest på hur tung förlusten mot Rumble var mentalt, utsåld arena på hemmaplan mitt i natten. Så förlorar man på ett sånt brutalt sätt...

Jag kommer vara på plats och heja på Alex iallafall!!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Var på "invägningen" innan och blev lite mer taggad än jag räknat med efter att ha sett svenskarna.
Skall bli riktigt kul att se imorrn trots ett ganska trist kort på förhand :)

Alex såg inte jättetaggad ut men det brukar han ju inte göra heller... Reza såg övertaggad ut som vanligt :woot:
 
Jag tycker faktiskt tvärtom @Ruskprick. Reza så loj ut på vågen och sen såg det i mina ögon ut som om han tvingade sig själv att köra sin vanliga repertoir med hets och gap. Hoppas han inte är avtrubbad pga det faktum att det förmodligen är hans sista match (det ryktas ju om det) innan pension.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag tycker faktiskt tvärtom @Ruskprick. Reza så loj ut på vågen och sen såg det i mina ögon ut som om han tvingade sig själv att köra sin vanliga repertoir med hets och gap. Hoppas han inte är avtrubbad pga det faktum att det förmodligen är hans sista match (det ryktas ju om det) innan pension.

Är benägen att hålla med, dåligt ordval med "övertaggad" kanske men menade det inte som något positivt :)

Nu en öl inne på baren vid B26 sedan in och kolla underkortet! Skall bli jävligt kul att se Enkamp, han såg stabil ut på invägningen!
 
Topp