• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Bektic - Elkins var så jävla stört. Tråkigt på sätt och vis men jävlar vilken comeback. Alcantara lika så.
Woodley vann rättvist. Wonderboy gör återigen inte ett skit och visar återigen på allt som är fel med poängsystemet i UFC.
 
Bektic - Elkins var så jävla stört. Tråkigt på sätt och vis men jävlar vilken comeback. Alcantara lika så.
Woodley vann rättvist. Wonderboy gör återigen inte ett skit och visar återigen på allt som är fel med poängsystemet i UFC.

Jag kan inte påminna mig själv att jag sett en mer långdragen och tråkig fight som var mellan Woodley - Thompson II. Och då har jag ändå sett MMA i +10 år.

Handdiska i tre timmar skulle ha varit roligare.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Bektic - Elkins var så jävla stört. Tråkigt på sätt och vis men jävlar vilken comeback. Alcantara lika så.
Woodley vann rättvist. Wonderboy gör återigen inte ett skit och visar återigen på allt som är fel med poängsystemet i UFC.
Precis... Tycker också Woodley "vann fighten", han gjorde åtminstone lite skada på sin motståndare. Om vi nu MÅSTE ha ett poängsystem, skulle jag poängsätta det såhär:

1. 10-10
2. 10-10
3. 10-9 Woodley
4. 10-9 Wonderboy (knappt)
5. 10-9 Woodley

Vägrar ge de två första ronderna till någon av de.
 
Precis... Tycker också Woodley "vann fighten", han gjorde åtminstone lite skada på sin motståndare. Om vi nu MÅSTE ha ett poängsystem, skulle jag poängsätta det såhär:

1. 10-10
2. 10-10
3. 10-9 Woodley
4. 10-9 Wonderboy (knappt)
5. 10-9 Woodley

Vägrar ge de två första ronderna till någon av de.
Sanningens ord, min vän. Egentligen kan man tycka att är 4:e 10-9 Wonderboy så är 5:e 10-8 för Woodley. Helt absurt egentligen att första och andra ronden oftast likställs med vad som hände i den sista.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Sanningens ord, min vän. Egentligen kan man tycka att är 4:e 10-9 Wonderboy så är 5:e 10-8 för Woodley. Helt absurt egentligen att första och andra ronden oftast likställs med vad som hände i den sista.
De flesta är så butthurt över att Woodley vann igen och skriker "robbery". Jag menar, hur skulle det se ut om Wonderboy blev champ när han knappt gjorde någon skada öht och höll på att bli knockad i sista ronden. Nej du, för att vinna bältet måste du fan övertyga, inte se sämre ut än din motståndare.
 
De flesta är så butthurt över att Woodley vann igen och skriker "robbery". Jag menar, hur skulle det se ut om Wonderboy blev champ när han knappt gjorde någon skada öht och höll på att bli knockad i sista ronden. Nej du, för att vinna bältet måste du fan övertyga, inte se sämre ut än din motståndare.
Jag skulle vilja säga att han gjorde absolut ingen skada öht, precis som i förra matchen. Han landade en head kick och det var hans enda strike som hade som helst effekt på matchen (Han råkade nog snudda Woodleys öga i första eller andra ronder också så det blev en liten lätt svullnad).
Det var trevligt att Dominick Cruz var med och kommenterade denna gången och balanserade upp Rogan när han hade Wonderboys kulor i munnen och istället lyfte fram de aspekter som Woodley gjorde bra som Rogan blir totalt blind för. Detta var tydligt i förra matchen och det var tillfredsställande när Woodley lyckades knocka Wonderboy halvt medvetslös, ståendes precis när Rogan just sagt att Woodley är idiotisk som står och har en stand-up battle med "the greatest striker ever".
Tror många fans blir blinda av Rogans skitsnack många gånger, mer DC till folket, analytisk och bra som vanligt.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag skulle vilja säga att han gjorde absolut ingen skada öht, precis som i förra matchen. Han landade en head kick och det var hans enda strike som hade som helst effekt på matchen (Han råkade nog snudda Woodleys öga i första eller andra ronder också så det blev en liten lätt svullnad).
Det var trevligt att Dominick Cruz var med och kommenterade denna gången och balanserade upp Rogan när han hade Wonderboys kulor i munnen och istället lyfte fram de aspekter som Woodley gjorde bra som Rogan blir totalt blind för. Detta var tydligt i förra matchen och det var tillfredsställande när Woodley lyckades knocka Wonderboy halvt medvetslös, ståendes precis när Rogan just sagt att Woodley är idiotisk som står och har en stand-up battle med "the greatest striker ever".
Tror många fans blir blinda av Rogans skitsnack många gånger, mer DC till folket, analytisk och bra som vanligt.
Spot on. Håller med om allting till 100%.
 

sweedee

Cartier
Satans jävla pissmatch igen. Ge det en vecka så kommer Tyron att säga att alla som inte tycker han vann är rasist.

VARFÖR FORTSÄTTER INTE WODNERBOY ATT SPARKA RAKT I MAGEN SOM ITNE TYRONE KLARA AV ATT KONTRO HUE ROSDFFGG DFDF J
 

Gabriel90

Panerai
Teymurbrothers !.... vår Nya stjärnor
Bjöd på galans match och en superviktig vinst.
Nu välkomnar vi honom till finrummet
IMG_3175.JPG
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
UFC211 är inte fy skam..
  • Titelmatch i tungvikt: (C) Stipe Miocic vs. #4 Junior Dos Santos
  • Titelmatch i kvinnlig stråvikt: (C) Joanna Jedrzejczyk vs. #3 Jessica Andrade
  • Tungvikt: Jarjis Danho vs. Dmitry Poberezhets
  • Fjädervikt: Enrique Barzola och Gabriel Benitez
  • Weltervikt: #3 Demian Maia vs. #6 Jorge Masvidal
  • Lättvikt: #3 Eddie Alvarez vs. #10 Dustin Poirier
  • Flugvikt: #2 Henry Cejudo vs. #5 Sergio Pettis
  • Mellanvikt: #11 Krzysztof Jotko vs. David Branch
  • Fjädervikt: #2 Frankie Edgar vs. #9 Yair Rodriguez
 
UFC211 är inte fy skam..
  • Titelmatch i tungvikt: (C) Stipe Miocic vs. #4 Junior Dos Santos
  • Titelmatch i kvinnlig stråvikt: (C) Joanna Jedrzejczyk vs. #3 Jessica Andrade
  • Tungvikt: Jarjis Danho vs. Dmitry Poberezhets
  • Fjädervikt: Enrique Barzola och Gabriel Benitez
  • Weltervikt: #3 Demian Maia vs. #6 Jorge Masvidal
  • Lättvikt: #3 Eddie Alvarez vs. #10 Dustin Poirier
  • Flugvikt: #2 Henry Cejudo vs. #5 Sergio Pettis
  • Mellanvikt: #11 Krzysztof Jotko vs. David Branch
  • Fjädervikt: #2 Frankie Edgar vs. #9 Yair Rodriguez

Nu kommer jag väl låta som en mansgris, men jag är ytterst sällan exhalterad över kvinnliga matcher, förutom när Cyborg ska upp och mosa någon.
 
Så är det ju, såklart. Men nu när USADA och diverse andra aktörer är inblandade med hårda kontroller, så är det få som kan hålla sig undan.

Jedrzejczyk Är riktigt grym tycker jag. Fantastisk teknik i det stående, hon plockar isär folk.
Jovisst, hon är duktig, men det är ändå någonting som inte är tilltalande. Sedan är hennes division så jävla tunn, inga direkta utmaningar där, ungefär samma situation för Demetrious Johnson.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: K-S

INSANE

Panerai
2-Faktor
Så är det ju, såklart. Men nu när USADA och diverse andra aktörer är inblandade med hårda kontroller, så är det få som kan hålla sig undan.


Jovisst, hon är duktig, men det är ändå någonting som inte är tilltalande. Sedan är hennes division så jävla tunn, inga direkta utmaningar där, ungefär samma situation för Demetrious Johnson.

Hennes senaste var hyfsat jämn, så hon har ändå lite utmaningar i den klassen.
 

UFC FIGHT NIGHT 106


Kan bli en trevlig gala detta.
  • Barbozas sparkar är av en annan värld. Vilken teknik den killen besitter.

  • Gastelum täpper förmodligen till fuskaren Belfort. Gastelum själv har "förstört" många matcher för att han inte klarat vikten, väldigt oproffsigt, men han är inte en fuskare. Killen gillar bara mat alldeles för mycket. Förhoppningsvis är det mellanvik Gastelum stannar kvar i.

  • + Shogun - Villante.

poster.php
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: K-S
Fusk eller ej om man nu väljer att kalla det så, så måste man respektera Vitor.
Killen har krigat mot den absoluta världseliten i över 20 år, detta i en sport som säkerligen haft den mest påtagliga utvecklingskurvan av alla sporter senaste 20 åren. Han var Champ för 13 år sedan och var millimeter från att bli det igen 8 år senare mot kanske den bästa någonsin i sporten, i en viktklass över sin egen. Likaså kom han tillbaka och vann sig fram till en titelfight igen, 3 år efter det.
Hatten av från mig i alla fall, sann legend.
 
Fusk eller ej om man nu väljer att kalla det så, så måste man respektera Vitor.
Killen har krigat mot den absoluta världseliten i över 20 år, detta i en sport som säkerligen haft den mest påtagliga utvecklingskurvan av alla sporter senaste 20 åren. Han var Champ för 13 år sedan och var millimeter från att bli det igen 8 år senare mot kanske den bästa någonsin i sporten, i en viktklass över sin egen. Likaså kom han tillbaka och vann sig fram till en titelfight igen, 3 år efter det.
Hatten av från mig i alla fall, sann legend.
Min "respekt" förlorar i samma veva som något upptäcks. Det är knappast att killen inte vetat om vad han proppat i sig för skit.

Det är bara att kolla på före- och efter bilder. Dessa bilder är absurda. MMA-världens bästa kompis är dock nu här; USADA.
 
Senast ändrad:
Min "respekt" förlorar i samma veva som något upptäcks. Det är knappast att killen inte vetat om vad han proppat i sig för skit.

Det är bara att kolla på före- och efter bilder.
Du är medveten hur han såg ut som 19-åring va? Han har gått på hästkött sedan barnsben och det hörde till back in the day. Men men, det är som det är. War Vitor :D
BSMFhnU.png

a44d44f1e95f040e36b3d70f661b8565.jpg
 




Utan "hästkött" är Belfort en skugga av sitt forna jag. Nu har han även sagt att han tänker gå en sista fight, gärna under UFC 212, för att sedan säga adjö och lägga handskarna på hyllan. Gastelums nävar är blixtsnabba, något som visade sig bli alldeles för mycket för Belfort.
---



Barboza gillar inte att bli tillbakapressad, då känner han sig inte bekväm, det ser man direkt och det var uppenbart att Dariush hade den tanken och planen med denna fight. Barboza kan addera ännu en "highlight reel" till sina vinster. Välförtjänt. Titelmatch nästa?
---



Shogun, en levande legend. Detta blir hans tredje raka vinst, men det märks att Shogun har många mil i sig. Det är sluggigt och segt. Den fina tekniken är borta, eller om MMA har utvecklats mer än vad Shogun har.
 
  • Like
Reactions: K-S
Nån mer än jag som tvivlar på Gusty? Han verkar liksom inte tillräckligt taggad och jag tror att han kommer pensionera sig om han torskar mot Glover. Det är som att allt dog ut när han höll på att tjafsa om en re-match mot Jones efter deras fight. Att gå en match om året gör ingen glad.
 
Topp