• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Tycker att UFC känns mer och mer som WWE. Allt som man ville komma i från kring tungviktsboxningen under Kings tid smetas nu över denna organisation likt en fet sörja.
Fattar att det säljer och att Dana troligen är ambivalent i vad som precis skett men sista årens Face2Face, dopingskandaler etc har vetkligen sänkt värdet på sporten (men jag fattar att det säljer).
Pengarna är så stora och den mediala uppståndelsen än större vilket ger att ovan blir ett naturligt steg i utvecklingen.
Även om alla är extremt mycket bättre fighters nu är detta så långt ifrån det man som finnig grabb i högstadiet följde från piratkopierade piratkopior på VHS efter skolan.
Först de magiska åren med Pride och sedan UFC. Sällan hade en sport känts så äkta och innerlig.

Det känns som att det drogs en både sportslig och ärlig gräns någon gång efter att Chuck, Captain America, Hughes, Penn mfl slutade. Visst fanns och finns det fortsatt guldkorn som Cain, JDS, Mighty Mouse osv men oskulden (om det är ett passande substantiv i sammanhanget) försvann någon gång i samband med att det sista krigaren - Griffin, tackade för sig. Samtidigt tassade Bråck Lessen in ihop med den där andra wrestlaren, den en gång så mäktiga Rampage blrjade göra filmer, Ronda skrev WWE-kontrakt, idolen Anderson Silva åker dit för doping osv osv.

Mest sorligt är nog ändå fallet GSP. Han var aldrig rolig att titta på som fighter men jävlar vilken respekt det medförde när han lämnade och samtidigt deklarerade att merparten av motståndarna är dopade. Han kändes då synnerligen genuin. Nu är han ännu ett namn som kommer tillbaka då kosingen är rätt.

Sällan har det alltid lika opassande ”det var bättre förr” varit mer passande.

ddddd.png

:rolex::D

Tycker att UFC känns mer och mer som WWE. Allt som man ville komma i från kring tungviktsboxningen under Kings tid smetas nu över denna organisation likt en fet sörja.
Fattar att det säljer och att Dana troligen är ambivalent i vad som precis skett men sista årens Face2Face, dopingskandaler etc har vetkligen sänkt värdet på sporten (men jag fattar att det säljer).
Pengarna är så stora och den mediala uppståndelsen än större vilket ger att ovan blir ett naturligt steg i utvecklingen.
Även om alla är extremt mycket bättre fighters nu är detta så långt ifrån det man som finnig grabb i högstadiet följde från piratkopierade piratkopior på VHS efter skolan.
Först de magiska åren med Pride och sedan UFC. Sällan hade en sport känts så äkta och innerlig.

Det känns som att det drogs en både sportslig och ärlig gräns någon gång efter att Chuck, Captain America, Hughes, Penn mfl slutade. Visst fanns och finns det fortsatt guldkorn som Cain, JDS, Mighty Mouse osv men oskulden (om det är ett passande substantiv i sammanhanget) försvann någon gång i samband med att det sista krigaren - Griffin, tackade för sig. Samtidigt tassade Bråck Lessen in ihop med den där andra wrestlaren, den en gång så mäktiga Rampage blrjade göra filmer, Ronda skrev WWE-kontrakt, idolen Anderson Silva åker dit för doping osv osv.

Mest sorligt är nog ändå fallet GSP. Han var aldrig rolig att titta på som fighter men jävlar vilken respekt det medförde när han lämnade och samtidigt deklarerade att merparten av motståndarna är dopade. Han kändes då synnerligen genuin. Nu är han ännu ett namn som kommer tillbaka då kosingen är rätt.

Sällan har det alltid lika opassande ”det var bättre förr” varit mer passande.

Kunde inte sagt det bättre själv. Du sammanfatta allt det jag känner. Gör ont i mig varje gång någon av de gamla legenderna avslutar sin karriär..

Bellator plockar upp dom bra, men de är så avdankade att det blir sorgligt.

Tuff Lobov var när khabib konfronterade honom :D
Vad gör man när man är god för ca 1 miljard och precis fått unge? Jo man kastar kravallstaket på en buss..

Förvånar mig om Conor någonsin kommer gå en till match i UFC. Dessutom tror jag att Khabib hade mosat Conor precis som han gjort med tidigare motstånd.

Saftiga skadestånd lär han ju också få betala.

Så nu möter Khabib laquinta tillslut. Endast Khabib kan vinna bältet då laquinta vägde in på fel vikt. Ponera att laquinta vinner, vad händer med bältet då. Conor är ju inte strippad än och är fortfarande ”champ”. Kommer Tony få behålla interimbältet istället?

Jag hoppas att de isåfall strippar Conor direkt, (att man ens ska behöva skriva hoppas, men man vet aldrig med den här nya orginisationen.)
Och sen att Tony bör få LW-bältet, trots att jag ogillar killen så har han ändå 10st raka segrar och är förtjänt av titeln.

Så nu möter Khabib laquinta tillslut. Endast Khabib kan vinna bältet då laquinta vägde in på fel vikt. Ponera att laquinta vinner, vad händer med bältet då. Conor är ju inte strippad än och är fortfarande ”champ”. Kommer Tony få behålla interimbältet istället?

Jag hoppas att de isåfall strippar Conor direkt, (att man ens ska behöva skriva hoppas, men man vet aldrig med den här nya orginisationen.)
Och sen att Tony bör få LW-bältet, trots att jag ogillar killen så har han ändå 10st raka segrar och är förtjänt av titeln.
De vägde hans kalsonger efteråt och de vägde 0.2 pounds. Så i UFCs ögon kommer Ragin Al vara champ om han vinner, men inte i NYSACs ögon.

Kaos denna gala :D

UFC på insta...

6962D6AD-C949-4B47-B7F0-3BA21FBDBE8D.jpeg

Istället för att antingen bara låta skiten självdö eller gå ut och säga ”pinsamt och vi tar avstånd” läggs filmen upp som om det vore något att vara stolt över.
Innerst inne inser de att detta säljer en framtida fajt på ett ypperligt vis.

Detta var den pinsammaste händelsen hittills... Är dom 14åriga lättkränkta snorungar? Om det nu är Artam Lobovs twittrande med efterföljande konfrontation som ligger bakom att Connor flyger över till USA och beter sig som han gjorde, vart fan var Lobov? Att inte ta andras fighter lärde man sig ju när man slutade mellanstadiet?!?

Detta var den pinsammaste händelsen hittills... Är dom 14åriga lättkränkta snorungar? Om det nu är Artam Lobovs twittrande med efterföljande konfrontation som ligger bakom att Connor flyger över till USA och beter sig som han gjorde, vart fan var Lobov? Att inte ta andras fighter lärde man sig ju när man slutade mellanstadiet?!?

Weil, att ge sig på någon fysiskt med 15 pers i släptåg för att någon varit dum på twitter är inte heller direkt höjden av mognad.

Bägge ageranden är pinsamma - men det ör showbusiness. Hoppas det bygger upp till en brutal fight, så skiter iaf jag i vem som va fjantigast!

UFC 223 blev bara ett stort jävla antiklimax.

Om allting vill sig väl, så ser jag verkligen fram emot nästa gala. Lite surt att Matt Brown skadade sig, men jaja.

UFC on Fox 29
Lättvikt Dustin Poirier vs. Justin Gaethje
Weltervikt Carlos Condit vs. Alex Oliveira
Mellanvikt Israel Adesanya vs. Marvin Vettori
Stråvikt Michelle Waterson vs. Cortney Casey
Mellanvikt Tim Boetsch vs. Antônio Carlos Júnior
Flugvikt Wilson Reis vs. John Moraga
Mellanvikt Krzysztof Jotko vs. Brad Tavares
Flugvikt Shana Dobson vs. Lauren Mueller
Weltervikt Dhiego Lima vs. Yushin Okami
Tungvikt Arjan Bhullar vs. Adam Wieczorek
Weltervikt Muslim Salichov vs. Ricky Rainey