• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Stylebender, skönaste snubben yao
Jag vettefan, tycker han verkar aningen dryg. Visst, han har förtroende, det är bra. Påminner enligt mig en hel del om Jones till sättet, som fighter och hur han presenterar sig själv. Jag tycker personligen att Brunson var en drömmatchning för honom. Brunson dök på nedtagningar som man kunde se en mil ifrån komma.
 
Jag vettefan, tycker han verkar aningen dryg. Visst, han har förtroende, det är bra. Påminner enligt mig en hel del om Jones till sättet, som fighter och hur han presenterar sig själv. Jag tycker personligen att Brunson var en drömmatchning för honom. Brunson dök på nedtagningar som man kunde se en mil ifrån komma.
Haha, riktig fjant. Han blir nog smiskad snart.
 
Khabib - Tony vill jag se nu (för 5:e gången...)

Men Tony skulle nog hellre möta Conor än Khabib. Mer pengar och större chans att Conor faktiskt dyker upp. Om nu Khabib ska möta GSP eller någon annan
Skulle han våga riskera sin streak och titelchans för det? Kanske... det är mycket pengar det handlar om men Tony känns mer ärlig än Khabib när det handlar om att slåss för legacy/pengar. Känns som att ett bälte och att vinna över den som vann över Conor väger tyngre.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Skulle han våga riskera sin streak och titelchans för det? Kanske... det är mycket pengar det handlar om men Tony känns mer ärlig än Khabib när det handlar om att slåss för legacy/pengar. Känns som att ett bälte och att vinna över den som vann över Conor väger tyngre.
Tror inte det. Tror pengar>allt annat för Tony. Han nämner hela tiden hur han gör detta för sin familj, att han vill säkra deras framtid osv. Har för mig att han tom nämnde i en intervju efter sin senaste fight att han kräver att få möta Khabib eller Conor nu.
 
Tror inte det. Tror pengar>allt annat för Tony. Han nämner hela tiden hur han gör detta för sin familj, att han vill säkra deras framtid osv. Har för mig att han tom nämnde i en intervju efter sin senaste fight att han kräver att få möta Khabib eller Conor nu.
Hmm... måste ha missat det, i och för sig klarar jag maximalt av ungefär 20 sekunder av hans intervjuer innan jag stänger av p.g.a. allt cringe så det är väl absolut möjligt, haha.
Det enda jag sett från honom på senaste tiden har dock endast handlat om Khabib och inget om Conor.
1FEF6EA3-6C1C-43D5-8F01-30C7056CAB9B.jpeg

2E9D3820-DDA1-4541-AD4E-A5A53F1C68D4.jpeg
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Hmm... måste ha missat det, i och för sig klarar jag maximalt av ungefär 20 sekunder av hans intervjuer innan jag stänger av p.g.a. allt cringe så det är väl absolut möjligt, haha.
Det enda jag sett från honom på senaste tiden har dock endast handlat om Khabib och inget om Conor.
1FEF6EA3-6C1C-43D5-8F01-30C7056CAB9B.jpeg

2E9D3820-DDA1-4541-AD4E-A5A53F1C68D4.jpeg
Vi får se... Har bara extremt svårt att se att någon skulle tacka nej till Conor ... Vet inte exakt hur deras kontrakt ser ut men jag antar att man tjänar mer om man möter honom med tanke på PPV buys. Jag ska försöka leta fram intervjun , är bombsäker på att jag hörde honom säga det
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hmm... måste ha missat det, i och för sig klarar jag maximalt av ungefär 20 sekunder av hans intervjuer innan jag stänger av p.g.a. allt cringe så det är väl absolut möjligt, haha.
Det enda jag sett från honom på senaste tiden har dock endast handlat om Khabib och inget om Conor.
1FEF6EA3-6C1C-43D5-8F01-30C7056CAB9B.jpeg

2E9D3820-DDA1-4541-AD4E-A5A53F1C68D4.jpeg
https://mmajunkie.com/2018/10/tony-...nurmagomedov-and-conor-mcgregor-ufc-229-brawl

"If you want to give me Conor, I’ll go toe-to-toe with him. I’ll put my foot inside a tire. I would love to go toe-to-toe with him. A Mexican warrior vs. an Irish warrior? That’s pretty proper, I got you.”
 
https://mmajunkie.com/2018/10/tony-...nurmagomedov-and-conor-mcgregor-ufc-229-brawl

"If you want to give me Conor, I’ll go toe-to-toe with him. I’ll put my foot inside a tire. I would love to go toe-to-toe with him. A Mexican warrior vs. an Irish warrior? That’s pretty proper, I got you.”
Fast det är ju inget i hela den intervjun som säger:
Men Tony skulle nog hellre möta Conor än Khabib.
Utan faktiskt exakt tvärtom, men han har inget problem med att möta Conor om UFC trots allt väljer att gå en annan väg än han mot Khabib.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Fast det är ju inget i hela den intervjun som säger:

Utan faktiskt exakt tvärtom, men han har inget problem med att möta Conor om UFC trots allt väljer att gå en annan väg än han mot Khabib.
Nä, det har du rätt i. Jag säger bara det jag tror. Att han ens tog upp Conor tycker jag visar lite var han står. Hur ofta nämner man en fighter som precis förlorat en titelfight som potentiell nästa fight när man förtjänar en titelfight?

Jag tror att om UFC erbjöd Khabib för X kr och Conor för 2X kr skulle han nog välja Conor. (vild gissning med summan)

Mer pengar, större chans att fighten faktiskt blir av och eventuellt enklare matchup (i hans huvud iaf).

Men jag vet inte hur hans huvud funkar, han kanske prioriterar sitt bältet och sitt ego högre än pengarna. Har som sagt bara extremt svårt att se framför mig att någon skulle tacka nej till en fight med Conor (förutsatt att Conor vill)
 
Nä, det har du rätt i. Jag säger bara det jag tror. Att han ens tog upp Conor tycker jag visar lite var han står. Hur ofta nämner man en fighter som precis förlorat en titelfight som potentiell nästa fight när man förtjänar en titelfight?

Jag tror att om UFC erbjöd Khabib för X kr och Conor för 2X kr skulle han nog välja Conor. (vild gissning med summan)

Mer pengar, större chans att fighten faktiskt blir av och eventuellt enklare matchup (i hans huvud iaf).

Men jag vet inte hur hans huvud funkar, han kanske prioriterar sitt bältet och sitt ego högre än pengarna. Har som sagt bara extremt svårt att se framför mig att någon skulle tacka nej till en fight med Conor (förutsatt att Conor vill)
Nu förstår jag hur du tänker. Det är en intressant fråga om situationen skulle uppstå! Men känner jag UFC och Dana rätt så brukar man inte ge fighter sådana valmöjligheter, med undantaget för Conor då. Skulle Tony bli erbjuden Khabib för summa X, så kan han antingen tacka ja eller nej. Tackar han nej så är risken i princip omöjlig att han blir erbjuden Conor för en dubbelt så stor summa, jag betvivlar att han ens blir erbjuden samma summa då UFC gärna vill diktera villkoren och inte låta sig köras med. Faktiskt så är jag tveksam till att han blir erbjuden Conor ö.h.t. om han tackar nej till Khabib, om inte Conor kräver den matchen med hänvisning till att han vägrar gå någon match i UFC igen om det inte blir mot Tony.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Brian Ortega vs Max Holloway 231 ser jag fram emot. Hoppas lite på Ortega då jag gillar hans stil och attityd (även om jag inte är religiös).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Enda nackdelen med honom är att han blev ertappad och avstängd för steroidZzZz. Sådant kan jag personligen aldrig se över.
Jag håller med om att det är jävligt knas att det ständigt ska till doping för att hålla den nivån som sporten kräver, oavsett sport. Tyvärr är det väl lika svårt att ha en favorit fighter som inte är eller varit dopad som att hitta en cyklist som går på havregrynsgröt alena :(
 

Takuan

Omega
Ortega - Holloway känns som en av de bästa matcherna UFC kan få till just nu sett ur rent sportsligt perspektiv. Dominant champ mot uppenbar #1 utmanare. Båda unga och med spännande, kontrasterande stilar.
Jag är dock lite fundersam över Holloways hälsostatus nu efter hans tidigare krasch när han skulle klippa vikt. Hans dietist gästade MMA Hour förra veckan och sa att de fortfarande är osäkra på exakt vad som var problemet med honom.
 
Topp