• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultimata beatern?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Beater (ett ord som jag för övrigt hatar, tillsammans med sportar) borde inte nämnas i samband med en automatare.
Jag förstår dig, det går inte att sporta en beater och benämna den automatare i samma veva. En automatare kan aldrig vara en beater, att sporta en automatare är även omöjligt.

Att bära en automatare är dock möjligt. Det uret servar man hos farfarsklocka.se.:oldman::p
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ang vridningen så är det inget jag stör mig på. Tycker att det är en lite egen detalj.
image.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Du har rätt som vanligt. Ytterst få använder sin beater som beater och en sportklocka är ursprungligen definierad som en klocka man kan ha på fritiden, vilket i princip innebär samtliga klockor. :)

Sen har vi ju "battlescars ", dvs märken som uppstår när man av misstag slår klockan i kundvagnen på stormarknaden. :D
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag förstår dig, det går inte att sporta en beater och benämna den automatare i samma veva. En automatare kan aldrig vara en beater, att sporta en automatare är även omöjligt.

Att bära en automatare är dock möjligt. Det uret servar man hos farfarsklocka.se.:oldman::p

Njaaa,, nu blir detta rätt analt tycker jag, klart som fan man kan ha en allround klocka som får haka på gymmet, båten, vid obskyrt hårda krogkvällar, knogmackor etc som är automatare... Varför skulle man inte, en beater, (ja det kanske är ett rätt oklart ord), är för mig helt enkelt en dinka som tål det mesta, har svårt att se att denna inte gör det.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Njaaa,, nu blir detta rätt analt tycker jag, klart som fan man kan ha en allround klocka som får haka på gymmet, båten, vid obskyrt hårda krogkvällar, knogmackor etc som är automatare... Varför skulle man inte, en beater, (ja det kanske är ett rätt oklart ord), är för mig helt enkelt en dinka som tål det mesta, har svårt att se att denna inte gör det.
Jag var ironisk, givetvis kan en beater vara automatisk - att däremot benämna den automatare går fetbort.:)
 
  • Like
Reactions: K-S

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Helt OK i min bok :). Vridringen är mestadels i 12 läge i alla fall, antar jag.
Håller helt med! Förstår inte alla som inte ens märkt utformningen och helt plötsligt tycker att det är värdelöst. Faktum är att designen faktiskt
är lyckad och när man använder vridringen tänker man inte på dess utformning, utan då är det faktiskt just funktionen man är ute efter. Den behöver inte vara räflad runt om för att att man ska få ett bra grepp.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Håller helt med! Förstår inte alla som inte ens märkt utformningen och helt plötsligt tycker att det är värdelöst. Faktum är att designen faktiskt
är lyckad och när man använder vridringen tänker man inte på dess utformning, utan då är det faktiskt just funktionen man är ute efter. Den behöver inte vara räflad runt om för att att man ska få ett bra grepp.
Precis :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Håller helt med! Förstår inte alla som inte ens märkt utformningen och helt plötsligt tycker att det är värdelöst. Faktum är att designen faktiskt
är lyckad och när man använder vridringen tänker man inte på dess utformning, utan då är det faktiskt just funktionen man är ute efter. Den behöver inte vara räflad runt om för att att man ska få ett bra grepp.
Eftersom vi är jämngamla, bygger jag på en avatar på ditt tema :)
 
  • Like
Reactions: TiE
Topp