• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ung kille behöver hjälp o råd, första klockköp

Daniel B

Omega
Min säger Hej :)

image.jpg
 

Sebastian

Breitling
Funderar på att skaffa en liten ask eller liknande för att kunna förvara klockan i när man behöver lägga ifrån sig den vid tillfällen då det bekväma stället hemma på nattduksbordet inte är tillgängligt... Typ när man är på resandets fot, gör moment i skolan då klockan inte kommer till pass osv. Det låter inte så dumt, eller är jag ute och cyklar? Hur gör ni?

Annars är jag toknöjd med tiden hittills klockan gjort vistelse på armen! Stilren och elegant så man blir tårögd haha

Vilka färger tror ni passar till guldet? Svart är uteslutet!! Är ingen hejare på nato, så kommer införskaffa läderband i roliga färger istället. Kommit fram till att, ALLT passar till den silvriga versionen...Älskar ju lime/snorgrönt men vet inte hur det skulle tolkas på en klocka av detta slag.
 

Daniel B

Omega
De ville var min första "riktiga" vintage klocka, kul att du också är nöjd :)

Såhär ser det ut hos mig.

Hemma förvaring - klocklåda/box

image.jpg


När jag reser är det en rulle med plats för 3 klockor som gäller - gjord av cheepo som finns här på forumet.


image.jpg


image.jpg


Ett prisvärt alternativ om du endast vill förvara en klocka är att köpa (som jag gjorde) på ebay denna med plats för en klocka. Tror jag sökte på watch gift box/displaybox.

image.jpg




Jag kör den klassiska svarta lädret till min De Ville, där tror jag alla gillar olika :)
 

Sebastian

Breitling
Hej igen!
Trivs bra med klockan på armen, men det är ganska svårt att få av den. Vet inte hur man ska göra? Mitt band har blivit helt vikt vid punkten, förvånad att det inte gått av så som man får slita i det :(

Fick "omega-spännet" idag, pinnen (vad kallas den som man trär igenom bandet?) på spännet var alldeles för tjock för att sätta i det lilla jacket/glipan i bandet. Märker att det är många namn jag behöver lära mig här för att göra mig förstådd... Alltså inte staven!!

Iaf, fick med 14mm guldspänne med klockan, vilket jag tog pinnen ifrån. Passar utmärkt nu. Problemet är, när jag tror trär på klockan på armen och drar åt får jag inte av den. Fick tokspel, fick slita som ett djur i bandet som nu är helt krökt... & jag gillar verkligen det här bandet!

Mina misstankar börjar verkligen cirkulera runt om jag fått ett original spänne.... Mycket tveksam till det, tyvärr.
Vet inte vad ni kan tyda ur annonsen, går det säga att säga något? http://www.ebay.com/itm/261427035530?txnId=1407579474016 själv får jag starka känslor av att detta är någon riktig skojare.

Klockan är dock helt fantastisk, blir mer och mer förvånad varje dag när solljuset får spegla sig i tavlan och blänka på gulguldet. Den rentav blänker som en stjärna, lyser om guldet hahaha :)
 

Icaras

Rolex
Hej igen!
Trivs bra med klockan på armen, men det är ganska svårt att få av den. Vet inte hur man ska göra? Mitt band har blivit helt vikt vid punkten, förvånad att det inte gått av så som man får slita i det :(

Fick "omega-spännet" idag, pinnen (vad kallas den som man trär igenom bandet?) på spännet var alldeles för tjock för att sätta i det lilla jacket/glipan i bandet. Märker att det är många namn jag behöver lära mig här för att göra mig förstådd... Alltså inte staven!!

Iaf, fick med 14mm guldspänne med klockan, vilket jag tog pinnen ifrån. Passar utmärkt nu. Problemet är, när jag tror trär på klockan på armen och drar åt får jag inte av den. Fick tokspel, fick slita som ett djur i bandet som nu är helt krökt... & jag gillar verkligen det här bandet!

Mina misstankar börjar verkligen cirkulera runt om jag fått ett original spänne.... Mycket tveksam till det, tyvärr.
Vet inte vad ni kan tyda ur annonsen, går det säga att säga något? http://www.ebay.com/itm/261427035530?txnId=1407579474016 själv får jag starka känslor av att detta är någon riktig skojare.

Klockan är dock helt fantastisk, blir mer och mer förvånad varje dag när solljuset får spegla sig i tavlan och blänka på gulguldet. Den rentav blänker som en stjärna, lyser om guldet hahaha :)
Kanske en dum fråga men du spänner inte den för hårt? Ska ju inte direkt strypa blodtillförseln till handen :D.
 

Sebastian

Breitling
Kommer lite ögongodis ;):rolleyes: Är långtifrån duglig fotograf, alla bilder tagna med Galaxy s4. Svårt att få med tavlan, den ger ifrån sig sitt vackra mönster när ljuset ligger rätt.

GDOe9T1.jpg

r3gggy4.jpg

wPh6CuJ.jpg

Bilder när solen gick i moln
iWsoZdK.jpg

phQAXOF.jpg

poxc9PU.jpg

oJD8Pfp.jpg

TBCC2qm.jpg


Vad tycker ni om solglasögonen? Passar dom?
3nCuHEk.jpg

jGMAuts.jpg

zqNwPVy.jpg

B7PHOsJ.jpg


Och så en bild på nya spännet, slipade ner det några millimeter så pinnen/haken fick plats i bandet. Funkar perfekt att knäppa och spänna nu.
KaaWPLm.jpg
 
Topp