För smuts behövs inget slipmedel, och Jo! Även en lättare puts förstör ofta skarpa kanter på boetten. En rengöring utan slipmedel räcker.En lättare putsning för att få bort smuts och mycket ytliga repor förstör väl knappast boetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För smuts behövs inget slipmedel, och Jo! Även en lättare puts förstör ofta skarpa kanter på boetten. En rengöring utan slipmedel räcker.En lättare putsning för att få bort smuts och mycket ytliga repor förstör väl knappast boetten?
De flesta utomstående skulle säkert tycka att den blev fin men för de flesta som gillar vintageklockor skulle säga att den (kanske inte blivit förstörd), men iaf tappat en stor del av attraktionskraften.Det är inte min upplevelse. Tycker också att det låter konstigt att det skulle göra någon skönjbar skada, med tanke på vad man faktiskt gör. Men självklart kan man få bort smuts på annat sätt också och behålla vintagekänslan i lite större utsträckning. En fråga om preferenser i slutändan, tänker jag.
De flesta utomstående skulle säkert tycka att den blev fin men för de flesta som gillar vintageklockor skulle säga att den (kanske inte blivit förstörd), men iaf tappat en stor del av attraktionskraften.
Visst går det att polera en vintageklocka bra, men det kräver rätt teknik och hårt, plant mothåll, inte en mjuk polerduk.
Nja, dem flesta som köper de här klockorna skulle se det som något negativt. Några få ser det som positivt (pga okunskap).Så kan det säkert vara. En fråga om preferenser, som sagt
Nja, dem flesta som köper de här klockorna skulle se det som något negativt. Några få ser det som positivt (pga okunskap).
Imho är det ett riktigt dåligt råd att föreslå cape cod.
Glaset ser väl inte så farligt ut? Det är väl plexi på den så det kan du fixa själv med lite polywatch eller tandkräm
Köpte en tub Polywatch och fick bort det mesta. Tack för tipset!
TjusigtKöpte en tub Polywatch och fick bort det mesta. Tack för tipset!
Bra kämpat!Köpte en tub Polywatch och fick bort det mesta. Tack för tipset!
Vilken skönhet. Snyggt fångat.Sett någon bättre 80åring?
Sett någon bättre 80åring?
Inget jag fångat, men däremot en bekant som inte är särskilt aktiv här.Vilken skönhet. Snyggt fångat.
Berätta gärna mer.
Delad glädje. En mycket läcker klocka.Inget jag fångat, men däremot en bekant som inte är särskilt aktiv här.
Jag har aldrig sett någon finare av denna modellen så den var bara tvungen att få visas här
Grymt fin. Ref?Sett någon bättre 80åring?
Galet fin!Sett någon bättre 80åring?
Woooooow!Sett någon bättre 80åring?
Stilig. Trevlig brytning mellan svart och guld.Polerouter
Polerouter
Nää.. Legat ute länge och ja, tavlan har pillats på.Hej! Vad tror ni om denna? ”Eventuellt restaurerad tavla” säger säljaren. Har en kompis som är på jakt efter en liten kronograf men vet inte om jag vågar tipsa om denna...
https://www.tradera.com/item/406865311
Jag hade inte heller kört på dettaNää.. Legat ute länge och ja, tavlan har pillats på.
Hej! Vad tror ni om denna? ”Eventuellt restaurerad tavla” säger säljaren. Har en kompis som är på jakt efter en liten kronograf men vet inte om jag vågar tipsa om denna...
Återvänder ibland till din bild av Auro UG, ett formidabelt ur, i som jag förstår en för tiden liten upplaga. Har du den kvar tror jag att det skulle glädja både UGfolk och övriga kronofanatiker om du kan bjuda på några bilder till.Sett någon bättre 80åring?
Tror den låg ute på Lauritz flera gånger - instämmer i avstå-körenHej! Vad tror ni om denna? ”Eventuellt restaurerad tavla” säger säljaren. Har en kompis som är på jakt efter en liten kronograf men vet inte om jag vågar tipsa om denna...
Idag kom FedEx med min nya Polerouter Ref. 204612/2. Superfin klocka med (så vitt jag kan bedöma) bra case, originalkrona och originalplexi. Referens- och serienummer fortfarande synligt på bakboetten. Nu väntar jag bara på ett lite roligare band till den från Molequin.
Tack ska du ha! Ett svart grained calf skin, fast med svarta sömmar.Verkligen superfin - stort grattis! Vad är det för band du beställt?